Hele nacht, overgeven.

Discussion in 'De lounge' started by ch11, Feb 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

Apr 19, 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Sinds gisteravond 11 uur, heb ik alleen maar lopen overgeven. Als ik mijn ogen dicht deed, kon ik weer rennen. Ben naast mijn zoontje gaan liggen, want die kon ik vannacht 3 flinke diarree luiers verschonen. Ik doe het wel, maar ik kan zo slecht overgeven.. Wat kan de misselijkheid minderen wie weet wat? Warme melk of misschien wat anders? Ik durf eigenlijk niet wat te nemen, omdat zelfs water er weer uit komt.

2. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38
    Kleine slokjes cola, droge crackers, kippensoep.

Veel beterschap

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mijn schoonmoeder kwam eens met de tip van een geraspte appel.
    Het helpt mij in elk geval wel.

Appel schillen en heel fijn raspen.
    Dit langzaam hapje voor hapje, desnoods met tussenpozen naar binnenlepelen.
    Om het bruin worden tegen te gaan, kun je eventueel wat druppels citroensap erdoor doen.

Beterschap! Gaat rond. Hier griep met hoest momenteel.

4. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

Mar 28, 2012
    1,968
    0
    0
    Overijssel
    Wat imensa zegt en juist geen melk. Komt dit er ook weer gelijk uit, neem dan even helemaal niets. Kijk wel uit dat je niet uitdroogt. Probeer het dan na 2 uur weer. Heb het eind december gehad, beterschap

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Kleine beetjes kan je lichaam beter verwerken dan steeds flinke slokken of flinke happen.

Maar het heerst enorm, dus hou je zelf maar ook je kindje goed in de gaten,

6. Porsche

Porsche Niet meer actief

heel veel beterschap ..
    Wij zijn ook al vanaf november aan het sukkelen
    heb het er echt mee gehad ..
    Kids klagen over buikpijn hup 5 minuten later zitten ze op de wc ...

7. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Ors nemen. Kleine slokjes.
    Je verliest veel zouten en mineralen waardoor je je nog beroerder gaat voelen.

8. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Een tip die ik van de huisartsenpost kreeg. Gewoon limonade drinken of AA drink, dat werkt net zo goed als ors en de smaak is vele malen beter.

9. McDsee

McDsee Niet meer actief

Cola voor de misselijkheid en zoute chips om vocht vast te houden.

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier zijn we al drie weken aan een buikvirus bezig, dan is de een eraf begint de andere weer. Ben er serieus moedeloos van aan het raken. Zeker bij de jongste.

Maar nu ligt mijn man weer in bed na een hele nacht spugen. Ik had het vorige week een hele dag overgeven zodra ik iets deed, en ik had geen oppas toen...draaaamaaa.

Mijn vader is ook aangestoken en mijn moeder ging even langs de etos om te kijken of er iets voor was. Ze adviseerden daar reispilletjes tegen wagenziekte. Daar zou je minder misselijk of minder van overgeven. Mijn vader hoefde niet meer over te geven,m aar of dat nou door die pilletjes kwam geen idee?

11. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    niks, griep moet je uithongeren.
    ors (laten) halen, en steeds kleine slokjes nemen + gewoon water.

beterschap

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb bij een flinke buikgriep een keer Domperidon genomen omdat ik er zò klaar mee was... ;) Domperidon zorgt ervoor dat je maag zich sneller leegt (de goede kant op, dus naar beneden... :D ) waardoor ik niet meer hoefde te spugen en alleen nog maar diarree had. Ik was niet meer misselijk èn ik hoefde niet meer te puzzelen hoe ik dèze keer nou weer op de wc ging zitten... :D Ik zorg dus dat ik nu altijd een doosje in huis heb.

13. minon

minon Niet meer actief

Aquarius of aa drink is vele malen goedkoper en hetzelfde als ors.
    Mijn zoontje lust echt geen ors en mocht dat ook geven van de huisarts. Is precies hetzelfde.

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Wat een goed idee met die reispillen. Nooit aan gedacht maar ook ik heb ze vaak gebruikt alleen dan voor in de auto naar vakantiebestemming sinds ik klein was. Lijkt me goed plan om eens te proberen of om ze alvast in huis te hebben.

15. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

Nov 18, 2011
    990
    52
    28
    mh
    Sinds ik een paar keer ook dat virus heb gehad en zoooo uitgeput raakte van het continu boven de wc hangen, niks binnenhield ( elke slok water en alles wat ik at of dronk kwam er weer uit) heb ik van de huisarts zetpillen gekregen genaamd domperidon. De laatste keer kreeg ik zetpillen met een andere naam welke hetzelfde waren als domperidon ( misschien goedkoper) en wat een verademing ....!! Na een half uur a 3 kwartier was het spugen over !! Ik kan dan zo goed als alles weer eten en drinken. Deze hebben ze volgens mij ook in een kinderversie.

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

17. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

Nov 18, 2011
    990
    52
    28
    mh
    Dit was mij nog niet bekend.
    En het zal vast afhangen van je eigen situatie, als ik de verhalen op internet lees dan komt het voornamelijk voor bij grootschalig gebruik ( lijkt me bij elk medicijn een risico). De huisarts zal ze toch niet voorschrijven als je ze met jou gezondheid niet mag lijkt me. Als ik 1 of 2 x per jaar dat virus heb dan heb ik maar 1 of 2 pillen nodig en ben ik er vanaf, dus ik ben er niet zo bang voor. Maar iemand anders misschien wel, goed dat je het meldt ;)

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Eerder kon je ze zelf halen bij de drogist. Dat kan nu dus niet meer. Dit om te voorkomen dat de mensen voor wie dit middel een risico vormt, het ook niet krijgen :)

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier ook, werd vanmorgen om 4 uur wakker met buikpijn.. Dus naar de wc gestrompeld, nou de sluizen gingen open.. Aan alle kanten :(

Heb de hele dag bij mijn ouders in bed gelegen, nou ja, tussen de wc bezoekjes door.. Hoef gelukkig niet meer over te geven, maar, eh, dat andere nog wel..

Beterschap!

20. ch11

ch11 Bekend lid

Apr 19, 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Ik heb gisteren 1 dag overgegeven. S avonds was dat gelukkig over.

Heb nu alleen nog last van de spieren en helaas 40 graden koorts.

Share This Page