Niet eten voor twee, maar steeds zo'n trek!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Birdie, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en heb gelijk wat vragen :oops: tja daarvoor is een forum ook he.

Ik ben bijna 3 maanden zwanger maar heb zo'n trek steeds waardoor ik veel meer eet dan normaal gesproken.

Ben al wat aangekomen en als ik het zo bekijk kom ik veel meer aan dan de 12 kilo van gemiddeld zeg maar.

Ik heb zo'n trek steeds! Net al een appel gegeten maar de trek blijft. Wat kan ik in hemelsnaam eten waardoor ik niet zoveel aankom? Fruit enzo helpt niet. Zoete dingen wel, maar daardoor kom je natuurlijk flink aan.

groetjes,
    Jolanda

2. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai meis,

Ik had het ook heeeeeeel erg (nu nog)
    Ik eet gewoon lekker waar ik zin in heb.
    Probeer wel alles met minder vet te kopen...eet bijvoorbeeld veel crackers met magere kaas (is toch een lekker iets vind ik)
    en ik eet heel veel yoghurt met roosvicee.
    Dat helpt wel...alleen niet zo lang.
    Sultana's werkte ook perfect.

Ik heb ook wat afgesnoept...en ben nu 12 kilo aangekomen...nou ik denk maar zo...als ik maar onder de 20 blijf ;)

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik heb ook echt de hele dag door trek en kan blijven eten... ik probeer het op extra brood te houden en heel soms wat chips (heb echt vanaf dat ik zwanger ben zoooooo zin in paprikachips...) Ik zit soms savonds nog aan de broodjes hagelslag en pindakaas, of ik kom er mijn bed voor uit.... :oops: Ik snoep niet, heb daar geen behoefte aan, maar ben toch al wel bijna 10 kilo aangekomen.... maar zolang ik het voor mezelf op brood hou, vind ik het wel prima....

verder af en toe een cup a soup, fruit en krentebollen....

4. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Ook ik kan de hele dag eten ! Begint 's morgens al na het ontbijt eet ik op mijn werk 2 crackers met komijnenkaas, zo lekker ! En daarna probeer ik nu inderdaad fruit te eten, banaan of zo. Dan komt de lunch, 4 boterhammen en een uur later neem ik alweer een liga... die nieuwe crunchy muesli chocola zijn errug lekker ! En zo kan ik nog wel even door gaan met wat ik nog meer eet....

Let heus wel een beetje op maar ik geniet vollop en ben niet misselijk dus gewoon lekker eten waar je zin in hebt ! Sporten kan daarna wel weer :)

liefs sushi

5. youme

youme Lid

19 nov 2007
    96
    0
    0
    Meer eten hoeft niet altijd te betekenen dat je veel aankomt, probeer in beweging te blijven.
    Wandelen/fietsen/zwemmen kun je heel lang blijven doen en dat voorkomt dat je onnodig veel aankomt...

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Als je honger hebt moet je gewoon eten. EN dan bedoel ik niet gelijk hamburgers, kroketten en patat , maar gewoon lekker broodjes, honger/trek hebben mag je gewoon aan toegeven.

Mensen, hou nou in godsnaam eens op met dat druk maken over die kilo's, damn! Je bent zwanger hoor! geniet ervan!

Die kilo's komen daarna wel!

7. Rooos

Rooos Actief lid

20 mrt 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Helemaal mee eens. Je hóórt aan te komen tijdens je zwangerschap!

Ik begrijp daarintegen ook wel dat je niet te veel wil aankomen. Probeer daarom regelmatig te eten, dus elke 2 (of anderhalf) uur wat. Dat maakt dat je het makkelijker volhoudt om niet toe te geven aan 'vreetbuien' en daarnaast gaat je spijsvertering daardoor ietsje sneller...

Gewoon genieten en niet meer op de weegschaal staan!

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Zolang je gevarieert en (vrij) gezond eten gewoon eten!

We leven in een maatschappij waar altijd gehamerd/gezeurt wordt om minder/magerder eten. NU je zwanger bent gaat dat niet op.

Je lijf heeft het nodig als het er om vraagt en als je dus om de 2 uur moet eten dan eet je om de 2 uur.
    Vergeet die stomme kilo, voel je je goed: ja super.
    Heb je honger, voel je slap: gewoon eten ook al heb je een half uur geleden gegeten.

Je lijf regelt het nu wel, gewoon daar naar luisteren.

9. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Ik weet niet meer wanneer ik die vraag had gepost maar sinds een aantal dagen merk ik dat ik juist nu weer minder trek heb. :( Ik kan langer teren op eten, vooral het avondeten. Anders had ik binnen 2, 3 uur weer trek, nu kan ik het 4, 5 uur of soms langer uithouden.

Is dat normaal dat dat rond het einde van je eerste trimester opeens minder wordt? Andere kwaaltjes heb ik nog wel: pijnlijke borsten, sterke reuk en dromen. (Kben gezegend dat ik nooit echt heel erg misselijk ben geweest :D)

Jolanda

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    VOlgens mij is dat wel normaal... Je lichaam heeft een berg enrgie nodig om het kindje te maken, zeg maar, en vanaf een week of 12 is het alleen nog maar groeien... Niet dat dat geen energie kost, maar je lichaam is nu grotendeels aangepast aan de zwangerschap...

Ik had hetzelfde bij Jelle, ook zo'n ontzettende trek! En dan vooral op het werk.. Ik moest echt elk uur iets eten, anders ging ik tegen de vlakte... Al heb ik wel meer zin in hartige dingen moet ik zeggen. Snoep doet het niet voor mij als ik zwanger ben... :) Vorige keer niet, en nu ook weer niet... Terwijl ik normaal een echte snoepkont ben...

Ik zit net op het randje van ondergewicht, en de huisarts zei de vorige keer tegen mij dat ik er gewoon aan toe moestt geven, want anders zou de baby mij "opeten" met alle gevolgen van dien... Zijn letterlijke woorden: "En je gaat voor 2 eten, hoor!"

En dat van die sterke reuk herken ik wel... Gisteren vond ik de dressing van mijn sla al zo naar azijn stinken.... Is me nog mooit opgevallen.. :) En dromen? Ik heb vooral hele erotische... :D :D Mijn borsten zijn nog niet pijnlijk, maar soms kriebelen ze als een gek... Ze zijn ook al een beetje groter geworden, maar dat is niet erg met een aa cuppje... Decolletè, kom maar op!

11. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Nou ja, het verschilt dus echt wel van mens tot mens en van gyn tot gyn. Ik ben van mezelf al een beetje zwaarlijviger (niet echt te dik maar wel boven gemiddeld) en mijn gyn houdt me toch wel echt in het oog... als ik meer dan 2 kilo bijkom op 4 weken krijg ik echt onder mijn voeten! Vandaag weer... ben nu op 4 weken 4 kilo bij :oops: en dat heb ik wel geweten hoor!

Ben tot nu toe 12 kilo bij sinds het begin van mijn zwangerschap en mag van mijn gyn de volgende 7 weken niet meer dan 3 kilo meer bijkomen (naar het schijnt is alles boven de 15 kilo moeilijk weg te krijgen)! Resultaat... durf bijna niets meer te eten en vooral geen lekkere dingen meer :( Zwanger zijn hoort toch leuk te zijn :rolleyes:

12. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Haha, die gyn zou aan mij geen goede hebben hoor. Jeetje, 12 kilo is dan wel gemiddeld, maar er zijn ook vrouwen die maar 8 kilo aankomen. Krijgen die dan op hun flikker dat ze er 4 kilo bij moeten snoepen om op het gemiddelde te komen?

En stel dat je wel meer aankomt dan die 3 kilo, wat wil hij doen? Strafregels? Moet je de hoek in?
    Kom op zeg, ontspan! Jij bent volwasen, hij is je arts, niet je moeder ;)

13. Annesi

Annesi Lid

3 sep 2008
    57
    1
    0
    Flevoland
    :D :D :D

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wat mij helpt is om meer, kleinere porties te eten, verdeeld over de dag.
    Dus in plaats van 3 grote maaltijden 5 á 6 kleintjes ('s ochtends brood, en dan een paar uur later een sultana'tje en wat fruit enzo). Dan heb je minder de neiging om tussen twee maaltijden door naar een zak chips of zo te grijpen. Ik zit ook veel sneller vol, dus ik kan sowieso niet heel veel in één keer eten.

Maar het blijft moeilijk hoor. Soms heb ik echt van die aanvallen. Dan MOET en ZAL ik iets vets eten...hamburgers, hotdogs speciaal, kaassoufflees...zaaaaaaalig :p

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb het ook heel erg gehad in het begin, maar het is later toch weer over gegaan. Dus maak je niet teveel zorgen.

Deel Deze Pagina