Miskraam en nu?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by tiana81, Sep 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tiana81

tiana81 Lid

Jun 11, 2014
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Ik heb vorige week maandag positief getest, een week na nod. De testjes voor deze maandag waren elke dag negatief maar ongesteldheid bleef uit maar kreeg wel last van mijn borsten etc. Vorige week maandag positief getest..het baarde mij zorgen dat ik pas een week na nod positief testte en heb een bloedtest gevraagd. Hier zat zo goed als geen HCG in en een dag later waren de urine testen zo goed als negatief. Ik ben naar de verloskundige geweest voor een echo. Daarop was een levenloos vruchtje te zien die al aan het vergaan was. Nu heeft de verloskundige mij verteld dat als ik binnen 2 weken niet ongesteld zou worden ik naar de huisarts moet en om een curettage moet vragen. Als ik wel ongesteld word dan hoefde ik niet terug te komen om een echo te maken ter controle of mijn baarmoeder leeg is omdat het vruchtje al aan het vergaan is. Mijn vraag is of dit klopt.
    Ook vraag ik mij af of curettage of medicijnen nadelige gevolgen hebben voor een volgende zwangerschap. Ik heb een donor die januari 2016 naar het buitenland vertrekt. Voor mij is het dus van groot belang dat ik zsm weer een poging kan gaan wagen. Kunt u mij vertellen of een echo ter controle van een lege baarmoeder in mijn geval belangrijk is? En mocht het niet uit zichzelf op gang komen of er nadelige gevolgen zijn bij een narcose bij curettage of medicijnen?

Alvast ontzettend bedankt en een fijne dag gewenst,

Groetjes, Tiana

2. tiana81

tiana81 Lid

Jun 11, 2014
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2 tiana81, Sep 23, 2015
    Last edited: Sep 23, 2015
    ...

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Tiana,

hoe is het intussen met je? Vervelend dat het mis is gegaan zeg. In principe is het inderdaad zo dat wanneer je bloedverlies als een menstruatie krijgt met buikpijn en na een week is het bloeden opgehouden en je hebt verder geen klachten (koorts, buikpijn, aanhoudend bloedverlies), dan is een nacontrole van je baarmoeder niet nodig. Anders wel.
    Een curettage is een medische ingreep en medische ingrepen kunnen altijd schade veroorzaken. Maar in verreweg de meeste gevallen heeft een curettage géén nadelige gevolgen voor het opnieuw zwanger worden. Ook medicatie om een miskraam op te wekken moet geen belemmering vormen voor een volgende keer.
    Dus vol goede moed verder hoor. Ik duim voor je.

(miskraam: vaak heb je even 2 uur hevig bloedverlies en buikpijn bij een miskraam en neemt de pijn na het verliezen van het bloed weer af en heb je nog een paar dagen wat weinig bloedverlies)

Groetjes Brigitte

4. tiana81

tiana81 Lid

Jun 11, 2014
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen Brigitte,

Dank je wel voor je reactie, erg fijn dat ik met deze vragen op de site terecht kan en je de tijd maakt om onze vragen te beantwoorden. Gisteren ben ik begonnen met vloeien en vandaag zitten er ook stolsel bij. Achteraf denk ik dat het aan mijn eitje heeft gelegen want ik had niet het rekbare afscheiding en de ovulatietesten waren ook niet zoals anders. Maargoed, dat zal ik wel nooit te weten komen. Ik ga er dan ook alleen maar weer voor als de voortekenen van de eisprong weer goed aanwezig zijn zoals ik ben gewend. Misschien in oktober en anders later.

Fijne dag gewenst en groetjes,

Tiana

Share This Page