20 weken echo!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Draaikont, 17 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik vraag me af als er afwijkingen worden gevonden bij de 20 weken echo.
    Of ze dit niet eerder hadden kunnen zien?
    Nu ik eindelijk de 12 weken grens over ben ben ik ineens angstig voor de 20 weken echo.
    Gewoon zonder aanleiding! Tot nu toe verloopt alles namelijk prima.

2. Juni

Juni Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Ja dat kan. Een ex-collega van me kreeg bij 14weken een echo (België) en er werd een open schedeltje vastgesteld. Bij een andere collega was al vroeg een open rug vastgesteld en rond de 16 weken ging dat ook mis. In België doen ze vaker echo's waardoor ze dus soms al eerder afwijkingen zien als die er zijn, maar ik denk dat sommige dingen pas goed te zien zijn bij 20 weken.
    Het blijft eng natuurlijk maar de kans dat alles goed is met je kindje is altijd veel groter natuurlijk.

3. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Nee daar is echt de 20 weken echo voor. Die plannen ze in tussen de 18e en 22e week. Op dat moment is je kleine voldoende ontwikkeld om het kindje goed te kunnen bekijken. Ze kijken naar de hersentjes, de groei van de armpjes en beentjes, het ruggetje, of er vocht in de niertjes zit, en ga zo maar door.

Ik begrijp dat je het eng vindt, maar probeer ook een beetje te genieten meid. Denk maar zo, als je babe de 20 weken echo haalt is de kans op wat ergs heel klein.

4. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Over België gesproken. Daar kunnen ze veel al tijdens de zwangerschap opereren. Zoals een open ruggetje. Of problemen met het hartklepje. Ik vraag me echt af waarom ze dat in Nederland niet doen.

5. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    En dan maken wij altijd grapjes over die belgen! Zo gek zijn ze dus nog niet... Haha

Ben blij als ik de 20 weken over ben! Maar dan zal ik wel weer iets nieuws vinden om me zorgen over te maken!

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Jawel hoor, veel afwijkingen kunnen ze al eerder zien, zo ken ik helaas heel wat meiden die rond de 14/15 weken een echo hadden en behoorlijke afwijkingen en moesten afbreken.

Hier kijken ze elke echo al nauwkeurig. Maar de 20 weken echo kan je bijv het hartje en de hersenen veel beter zien en dat kan eerder niet :).

Dus ja en nee ;)

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Klopt, en sommige hartafwijkingen kan je pas vanaf 25 weken zien. Dus zo blijf je bezig.

Deel Deze Pagina