Bijna 2 weken geleden ben ik gevallen met de fiets. Dag erna gewoon gaan werken maar ik was erg afwezig en voelde mij niet goed, dus naar de huisarts gegaan. Die constateerde een hersenschudding. Gelijk ziek gemeld en rust gehouden. Ik ben gelukkig niet meer draaierig maar heb wel enorne hoofdpijn als ik even hoodschappen heb gedaan. Ben dan ook erg moe en moet echt even rusten. Kan ook niet zo goed tegen drukte nu.. Hoort dat erbij?
Ja dat hoort erbij en kan nog best even duren. Ik heb een paar maanden terug een flinke hersenschudding gehad. 2 maanden lang heb ik sowieso elke dag vanaf het eind van de middag hoofdpijn gehad en als ik drukker was had ik dit al eerder. Ik vond het een hele nare hoofdpijn. Uiteindelijk werd het vanzelf minder.
Ja hoort erbij. Ik ben bijna 6 weken geleden flauw gevallen en daar ook een hersenschudding aan overgehouden. Ik ben nu net een weekje van de klachten af. Veel rusten, prikkels vermijden en op tijd PCM nemen. En naar de fysio. Succes en beterschap
Ja, herkenbaar. Ik heb jaren geleden een hersenschudding gehad na te zijn aangereden met mijn fiets. Toen ook een paar maanden gehad dat ik niet tegen drukte kon. Ik omschreef het toen als: mijn filter is weg, alles (licht, geluid, geur) kwam veel sterker binnen dan normaal, alsof mijn hersenen niet konden focussen op één ding en alle prikkels even sterk door lieten. Heel vermoeiend. Heb wekenlang middagdutjes gedaan (had toen nog geen kinderen ). Ik vond het toen ook best spannend of het weer goed zou komen, was bang dat het blijvend zou zijn. Maar gelukkig niet! Werd na een week of 6 al véél minder en denk na 6 maanden helemaal weg. Dus kan wel even duren... sterkte!
Pff balen dat het zo lang kan duren! Hoe deden jullie dat met werk? Volgende week was ik van plan weer te gaan werken..
Hier ook momenteel een hersenschudding en ja het hoort erbij. Herstel staat op ongeveer 6 weken volgens mijn huisarts. Ik heb geprobeerd wat te werken maar na 2 uur al afgehaakt omdat het niet meer ging. Nu vrijdag moet ik wel ivm planning maar kan wel vanuit huis. En dan elk uur of in ieder geval regelmatig even van mijn schermen af. Verder is het advies inderdaad rust nemen. Beterschap!
Mijn zoon heeft een keer een hersenschudding gehad. Hij zat in groep 7 en met overlopertje op het schoolplein is die vol tegen een ander kind zijn elleboog aangerend en direct buiten bewustzijn geraakt. Is toen plat met zijn gezicht op de straat gevallen en had ook geheugenverlies, hem heb ik echt een week thuisgehouden want hij was doodmoe en zag er ook vreselijk gehavend uit Onderschat een hersenschudding niet want kan echt nadelige effecten hebben op de lange termijn alszijnde blijvende hoofdpijnklachten, ik was de dag erna dan ook echt niet gaan werken, ik zou me ziek melden.
Dat hoort er zeker bij! Ik heb ook een hersenschudding gehad en het heeft wel een jaar geduurd voor ik weer echt de oude was. Ben er ook voor bij de revalidatiearts geweest en daar heb ik goede tips gehad. Rust is erg belangrijk! Ook moest ik elk dagdeel (dus 3x per dag) een half uur helemaal niets doen. Gewoon voor je uit kijken, zonder prikkels om je heen. Wandelen in het donker vond ik ook erg fijn. Middagdutje doen elke dag. Mijn jongste werd toen gewoon opgehaald elke dag zodat ik mijn rust kon pakken en de oudste 2 ook wat meer opgevangen door familie. Met 2 ADHD'ers in huis en een peuter was het anders niet te doen. Ik ben ook echt geflipt na 3 maanden omdat ik het niet meer aankon.. daarna dus met mijn man bij de revalidatiearts geweest en toen werd het met behulp van deze tips langzaam weer beter gelukkig en na 7 maanden ben ik pas weer begonnen met werken, ook weer langzaam opbouwen. Sterkte!
Ja dat hoort er zeker bij. Hoofdpijn is een signaal van je hersenen dat dit soort dingen nog teveel voor je zijn. Hier al een aantal keer een hersenschudding gehad (mompelt iets met lomp zijn ) en de beste tip is rust houden, ontspannen en een teveel aan prikkels vermeiden. Ging hier in de middag vaak even een uurtje slapen. Je moet pas echt weer iets gaan ondernemen als je denkt dat je het aankan en je naderhand geen tot weinig hoofdpijn hebt. Hier duurde het tussen de 6-8 weken voor ik weer volledig hersteld was en na 2-3 weken ben ik weer rustig aan wat dingen gaan oppakken. Hier sluit ik me volledig bij aan. Mijn vriend is na een flinke hersenschudding een paar jaar geleden eigenwijs weer gaan werken na 1,5 week en hij heeft nu chronisch hoofdpijn. Hij heeft er niet elke dag evenveel last van, maar leuk is echt anders. Beterschap!
Ik ben weer aan t werk gegaan toen ik niet meer hoefde te spugen en überhaupt weer rechtop kon zitten en licht kon verdragen incl tv kon verdragen. En gewoon rustig aangedaan. Ook op t werk aangepast programma.
Ik werk in de peuteropvang. Ik mocht in het begin maar 3 uur per dag werken. 2 weken geleden kreeg ik het advies om volledig te stoppen met werken. Dat heb ik niet gedaan omdat dit mijn laatste 2 weken op deze zaal zou zijn. Nu heb ik 2 weken vakantie en ik hoop dat ik vanaf 6 januari weer volledig kan werken. Dus pak je rust en neem de tijd. Je hebt dit echt nodig
Ja echt heel naar die hoofdpijn. Toen mijn zoon zijn hersenschudding had moesten we de dag erna naar de tandarts omdat die ook op zijn tanden was gevallen, er zat toen een meneer in de wachtkamer en die vroeg wat er was gebeurd omdat die ook helemaal gezwollen was in zijn gezicht en dat viel nogal op. Wij vertellen wat er was gebeurd en toen kwam die met zijn verhaal dat die als 11 jarig jongetje op het ijs was gevallen op zijn hoofd maar zijn hersenschudding werd weggewuifd alszijnde niet zeuren en je zet maar door en nu altijd chronische hoofdpijn. Ik vond dat best heftig om te horen en nam het ook wel heel serieus. Het blijft een kwetsbaar letsel.
Ja ik probeer mijn rust ook wel te nemen, maar met 3 kids is dat bijna niet te doen. Zoon heeft ass, andere is altijd druk.. Als het maandag op het werk niet gaat, kan ik iemand bellen die mij dan over neemt. En kan ook rustig op kantoor gaan zitten gelukkig.