Heb ik nu meer kans op opnieuw een verhoogde bloeddruk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door muuske64, 13 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Een jaar geleden heb ik een tijd lang last gehad van een verhoogde bloeddruk. Ik heb medicijnen gehad daarvoor. Nu is het weer helemaal oke! (zonder medicijnen)

Nu vraag ik me wel eens af of ik nu meer kans heb opnieuw een verhoogde bloeddruk te krijgen als ik zwanger ben?
    Kan ik daar iets tegen doen om dat te voorkomen?

Groetjes en bedankt! ;)
    Marjo

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Marjo,

de kans bestaat dat je bloeddruk weer omhoog gaat. Dat je nu een normale bloeddruk hebt zonder medicijnen is wel een groot voordeel hoor. Dat laat zien dat je lichaam het wel kan. Maar ik kan je dus geen garantie geven dat het zo blijft helaas. Ook kan ik je er geen over percentages. De bloedruk wordt in de zwangerscahp nauwlettend in de gaten gehouden en er wordt ingegrepen met medicatie als dat nodig mocht zijn.
    Zelf kun je er eigenlijk weinig aan doen. Zorg alleen wel dat wanneer je weer een hogere bloeddruk krijgt, in of buiten een zwangerschap, je het dan weer rustig aan doet. Wanneer je continue heel druk bent, wordt je bloedruk vaak wel wat hoger.

Groetjes Brigitte

3. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Oke bedankt meid!

Groetjes Marjo

Deel Deze Pagina