Hoi Teddy, Pfff. net weer de kleine meid eerder van kinderdagverblijf gehaald omdat ze geen fles wil drinken. Ik kolf bv voor haar, normaal krijgt ze gewoon de borst. Dit was pas de 3e dag, de eerste dag ging het wel goed, na een stijd bij de eerste fles, dronk ze toen ;s middags wel goed. 2e dag heb ik haar om 14.00 uur opgehaald en nu dus om 13.00. Ze was helemaal uitgeput van het huilen bij het flesdrinken. De leidsters hebben veel geduld (zeggen ze) maar vonden het op een gegeven moment ook zielig worden. Ik word er een beetje moedeloos van merk ik...ik wil weer gaan werken binnenkort maar dat word zo natuurlijk niets. Ze is nu ruim 4 maanden. Zijn er andere manieren om haar te laten drinken, dus niet uit een fles bedoel ik dan. Haar half broertje heeft koemelkallergie gehad, plus eiwit allergie dus in dat kader wilde ik eigenlijk wachten met vast voedsel tot 6 maanden. Maar zit er aan de denken of we och niet langzaam aan kunnen beginnen met vast voedsel bij haar ook. Ze heeft wel ook een soort baby eczeem, dus misschien is het niet handig. Heb ook wel eens iets gehoord over de borstvoeding als papje te geven, door het doen van rijstebloem ofzo erdoor. Dat kan dan met een lepeltje. Zou dat een optie zijn? ik kan haar dan voeden voor ik weg ga, kunnen ze daar dat geven en als ik weer thuis kom kan ik haar ook weer voeden. Misschien heb jij nog tips? en dan bedoel ik niet ivm het flesweigeren hoor, die tips ken ik allemaal wel al Overigens is ze flink hoor, weegt bijna 8 kilo denk ik en is bijna 68 cm. Ze heeft dus wat reserves Slaapt 's nachts al tijden door (uur of 8/9/10 achter elkaar, dan eet ze dus ook niet).
Misschien heb je hier wat aan; Tips bij fles weigeren | Borstvoedingskennis | Lactatiekundige Delft Ik ben zelf geen voorstander van de rijstebloem al zo vroeg. Je kunt ook gewoon de melk met een lepeltje geven. Iets voorzichtiger zijn met knoeien
Mm, nee die tips had ik al eerder van je gekregen. Dacht dat je misschien andere opties had om haar te voeden tot ze 6 maanden is. We blijven maar gewoon oefenen en hopen dat ze het ineens toch gaat doen