Pasgeboren komt om het uur, normaal?

Discussion in 'Borstvoeding' started by lemis, Aug 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lemis

lemis Actief lid

Mar 12, 2013
    122
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi iedereen

Ben nu met me tweede kindje weer bv proberen te geven, bij de eerste lukte dit niet vanwege het slecht aanhappen v de kleine en de zware bevalling. Nou lukt het met de tweede gelukkig wel, komt goed aan op gewicht en is pas een week oud. Ik vroeg me af wanneer hier een ritme in komt en de tijden ertussen wat langer worden. De baby komt nu altijd om t uur, ben brak maar hoort erbij denk ik.

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Gefeliciteerd met je kindje
    Wat goed dat je weer voor borstvoeding gaat. Met een ouder kindjes die rondloopt is dat soms een uitdaging.

vaak komen pasgeboren kindjes wel 12 keer per dag voor een voeding. Rond de 10 a 14 dagen komt de eerste regeldag. Daar op wil de baby extra vaak de borst om jouw lijf een seintje te geven voor meer melk.
    Naar mate ze ouder worden leren ze steeds effectiever drinken, dus kunnen ze sneller meer melk innemen. Ritme verschilt, soms hebben kindjes dat en soms totaal niet.
    Merk het ook aan m'n eigen kids, S wil nog maar 2 keer en L wel 5 keer. En dat bij 1 jaar. Maar ze zijn eigenlijk steeds met 5 minuutjes klaar. Pasgeborene hebben vaak wel 20 minuten per borst nodig in het begin, maar over een paar weekjes zul je zien dat het ineens maar tien minuten zijn.
    Maak het je makkelijk: zorg dat je overal kan voeden. Heb wat te eten en drinken in de buurt, iets te doen voor je oudste en voor hem/ haar ook wat lekkers. En als iemand je hulp bied neem die lekker aan ;)
    In het begin is het even investeren, maar het word vaak snel beter.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,194
    35,901
    113
    Ja, dat is normaal. Vermoeiend, zeker, maar het is wel heel normaal. Zeker als ze goed groeit, krijgt ze genoeg binnen. Het wordt vanzelf minder. En hier gingen ze ook steeds sneller drinken inderdaad. Als ze op een gegeven moment langer dan 2-3 minuten per kant dronken was het al veel.

4. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn kindjes kwamen om de 2 uur. Tis niet anders…..Pas toen ze 12/16 weken waren, namen de voedingen af.

5. meintje83

meintje83 Actief lid

Apr 15, 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een kindje dat veel drinkt. Gelukkig vooral overdag, 's nachts slaapt hij langere periodes. Maar nu met 8 weken zit ik nog wel aan 10-12 voedingen per dag en 's avonds vaak clusteren. Bij het consultatiebureau zeiden ze tegen mij dat je toch minimaal 2,5 uur tussen voedingen moet hebben, maar dat is echt slecht advies! onder andere daardoor had ik in het begin te weinig melk en kwam hij te weinig aan. Gelukkig is het nu goed gekomen, maar volgens mij is het heel belangrijk om je kindje zo vaak als hij/zij wil te laten drinken en niet te gaan rekken, vooral in het begin!

Share This Page