misschien een hel edomme vraag hoor.... maar ik kreeg net papieren binnen waarop staat wat de nieuwe tarieven van essent zijn kwa gas en elektriciteit... maar hebben hun ook een vast maandbedrag... want als ik nu terug kijk naar wat ik heb verbruikt.... dan kom ik bij lange na niet aan me voorschot bedrag van iedere maand... vind het niet erg hoor want beter dat dan dat ik dadelijk kei veel moet terug betalen... maar ik heb nog geen jaarafrekening.. zal binnekort erl een kee rkomen want we wonen hier dadelijk 14maanden.... iemand een idee?
Normaal krijg je elk jaar in dezelfde maand een afrekening. Om het jaar komt er iemand de standen opmeten, ander jaar krijg je een kaartje dat je moet invullen. Dit gaat normaal automatisch, in elke wijk is dat verschillend. Voorheen hadden wij het in juni, sinds onze verhuizing (nu 2jaar geleden) is het in december, terwijl we wel in dezelfde woonplaats zijn gebleven. Als je het niet vertrouwd, gewoon even bellen 0800-0330, dan hoor je het vanzelf.
hahaha jah dat bergijp ik... maar is er dan een vast bedrag want ik kom nu na die 14 maanden uit op een gemiddelde van 74euro en we betalen aan voorschot 133! we wonen in een gezinswoning met 3 slaapkamer, woonkamer/keuken, badkamer en vaste trpa naar de zolder... we hebben een opentrap wat extra stookkosten inhoud... kan toch nooit dat het zo'n verschil is... of zou ik iets fout doen met berekenen?
Er komen verschillende kosten bij, Wij hebben ook een open zolder 4 slaapkamers woonkamer keuken (apart) badkamer etc. Wij betaalden 226 aan electriciteit en gas, met de afrekening kregen we een bedrag terug (iets van 400 bijna 500 euro) en nu een nieuw voorschot van 213 (omdat het ook weer omhoog gaat). Dus ligt aan je verbruik van electriciteit en gas, daar moet je de kosten, btw etc bij optellen.
Ben benieuwd wat wij voor afrekening krijgen. We betalen € 141,- voorschot. Keuken/Woonkamer, gang, wc. Dichte trap naar boven. 3 slaapkamers, badkamer, vaste open trap naar dichte zolder. Dit jaar zal het wel iets meer stroomverbruik zijn omdat we natuurlijk veel machines hebben gebruikt bij het verbouwen.
Is toch gewoon niet meer normaal? 150/200 euro per MAAND om een beetje licht en warmte.. Ik vind het schandelijk. Een beetje inkomen kan dat nog, maar voor heel veel gezinnen id dit gewoon niet meer te betalen!
Het is veel ja. Maar dit betekent wel dat iedereen zuinig om moet gaan met energie. En dat is dan weer een voordeel,