Werken valt me ontzettend zwaar

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mini23, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mini23

    mini23 Actief lid

    18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Ik heb nu net sinds anderhalve week nieuw werk. Hier sta ik de hele dag voorheen zat ik de hele dag. En weet nu ook net sinds vorige week donderdag dat ik zwanger ben. Ik vind het superleuk om te doen maar nu valt me het werk ontzettend zwaar de hele dag staan en continu naar het toilet lopen. Ik ben dan ook s`avonds als ik thuis kom helemaal kapot en ben gewoon misselijk van vermoeidheid. Het liefste kruip ik direct in bed. Verder kan mijn collega`s nog niks vertellen omdat ik nog in mijn proeftijd zit. Ik vroeg me af of er misschien meer in het zelfde schuitje zitten en of jullie misschien tips hebben.

    Liefs Wendy
     
  2. Nika

    Nika Actief lid

    14 mrt 2007
    296
    1
    18
    Vrouw
    Mama
    Hoi Wendy, ik weet precies hoe het voelt. Ik ben nu 13 weken zwanger en heb hier ook al een aantal weken last van. Ik sta ook hele dagen, en mijn benen voelen dan zo zwaar aan dat het gewoon pijn doet. Aan het einde van de dag kan ik er echt niet meer op staan, en sta dan maar van het ene op het andere been te leunen.
    Ik denk niet dat er veel is wat je eraan kunt doen, wat wel lekker is als je thuis komt met je benen omhoog gaan zitten. En op het werk heb je recht op extra pauze dat vind ik ook heerlijk, maar goed daar heb je nog niks aan omdat ze het nog niet weten op je werk.
    Ik heb de vorige keer al advies gevraagd aan mn vk, het enige wat ze zei was met de benen omhoog zitten, en afspreken met mn werkgever dat ik naar huis mag wanneer het niet meer gaat.

    Hoe lang zit je nog in je proeftijd dan? En wanneer wil je het aan je werkgever gaan vertellen?
    Als ze het weten kan je misschien over aangepaste werktijden praten? Maar ik snap dat het erg lastig is als je net een nieuwe baan hebt.....
     
  3. mini23

    mini23 Actief lid

    18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Hoi Nika,

    Ik zit nog tot 13 september in mijn proefperiode. En ik zal het ze zeker zeggen voor het eind van september omdat we dan namelijk gaan verbouwen in de winkel en ik dan wel graag een beetje rekening wil houden met de kleine beeb. Ik heb gisteravond idd voor het eerst mijn benen hoog gelegd en dat ging gelukkig heel erg goed. Als ik nu pauze heb leg ik mijn benen ook omhoog en dan hou ik het gelukkig wat langer vol.

    In ieder geval bedankt voor je antwoord.

    Liefs Wendy
     
  4. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou toch even proberen het vol te houden. Ik vond de eerste weken tot 3 maand ook slopend en was soms echt wanhopig, zo vermoeid was ik. Toch volgehouden en nu denk ik ach...
    Het is hoe dan ook wel erg zwaar die eerste weken, en ik zat de hele dag!
     
  5. mini23

    mini23 Actief lid

    18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Hoi Hoi,

    Ik wil dit ook heel erg graag volhouden. Heb het super naar mijn zin op mijn werk kan me niet herinneren dat ik ooit een baan heb gehad waarmee de dagen zo snel gingen. Heb nu gewoon in de gaten dat ik `s avonds de beentjes hoog moet leggen en lekker op tijd het bed in dan is het wel redelijk vol te houden. In ieder geval bedankt voor je antwoord.

    En ik denk idd ook dat de eerste 3 maand idd gewoon erg zwaar zijn omdat je overal aan moet wennen en je lichaam ook. Het maakt dan niet uit of je zittend, staand of bij wijze van liggend :) werk hebt.

    Ik ga dit gewoon volhouden.

    Liefs Wendy
     
  6. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hartstikke goed zeg, zo positief!
    Houd er wel rekening mee dat er dagen komen dat je misschien even niet meer zo positief bent. ;)
     
  7. mini23

    mini23 Actief lid

    18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Tja die dagen zullen er denk ik ook wel komen vooral in de week van de verbouwing op mijn werk. Pff zullen lange dagen worden van 7 uur `s ochtends tot in de avond. Maar zolang de beeb er geen last van heeft en gewoon lekker zit. Maak ik me daar niet zo heel druk om.
     
  8. mini23

    mini23 Actief lid

    18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Na lang twijfelen heb ik het voor anderhalve week terug aan mijn beide collega`s verteld. Omdat ik iedere dag verschrikkelijk misselijk ben. Dacht ik dat ik beter eerlijk kon zijn.
    Bij nader inzien had ik ze nog beter even kunnen laten gissen naar het hoe en wat. Omdat ik gisteren van het Rayonhoofd te horen kreeg dat ze niet verder wilden met mij omdat ik zwanger ben. Zit nog net in de proeftijd dus het kan. Ze waren op zoek naar flexibiliteit en stabiliteit en dat kon ik hun niet geven volgens haar. Mede omdat ik nu al geregeld moest gaan zitten. Voornamelijk omdat ik staand werken niet gewend ben en veel last van de voeten krijg aan het eind van de dag.
    Voel me in ieder geval flink k*t op het moment.
    Al wel weer een paar sollicitaties de deur uit gedaan en nu maar even afwachten wat daar uit komt.
     
  9. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Lullig en balen voor je. Heel veel succes verder met zoeken! En maak je daar niet te druk om hè? Je kindje is nu ff belangrijker.
     
  10. mini23

    mini23 Actief lid

    18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Dank je. Heb je volledig gelijk aan.
     
  11. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kunnen ze je wel 'ontslaan' met als reden: zwanger? Zelfs als je in je proeftijd zit? (als ik jou was zou ik even contact opnemen met de rechtswinkel)
     
  12. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sterkte trouwens met solliciteren!
     
  13. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Salapio, ik denk dat ze als reden de flexibiliteit aangeven. En dat dat uiteindelijk komt door de zwangerschap dat zullen ze tegen geen rechter meer vermelden.

    Het is alijd mogelijk om te kijken of je je gelijk kan halen, maar zit je op een werkgever te wachten die je hiervoor niet wilt hebben?
     
  14. mini23

    mini23 Actief lid

    18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Ja ik denk ook dat ze het op flexibiliteit gaan gooien mocht ik het op de een of andere manier aanvechten zeg maar. Ze heeft mij gezegt dat het puur met mijn zwangerschap te maken had. Maar ik zal dit toch nooit op papier krijgen waardoor ik geen poot heb om op te staan. En ik zit idd niet op een werkgever te wachten die me door een zwangerschap eruit knikkert. Helemaal omdat het het mooiste is wat een vrouw kan krijgen.
     
  15. mae

    mae Actief lid

    12 sep 2006
    156
    0
    0
    de Wijk
    Ik sta ook hele dagen op het werk en buk veel voor kinderklantjes.
    Gelukkig nog 1,5 week ongeveer dan lekker met verlof:)
    Kijk er echt naar uit ben zo moe na een halve dag al.

    Wens andere die nog een poosje moeten door zetten veel succes met al dat staan en lopen.
     
  16. Anique

    Anique Niet meer actief

    Ik zit eigenlijk ook nog in een soort proeftijd, ik heb namelijk een jaarcontract. Ik heb het wel verteld, mijn jaarcontract loopt nog tot April, en ik verwacht ongeveer in mei uitgerekend te zijn.
    Maar ik ben al een week thuis geweest omdat ik dacht dat ik een buikgriepje had.. maar ik bleek dus zwanger :D
    En vandaag was qua misselijkheid weer een hele slechte dag, ik durfte vanmorgen echt de auto niet in te stappen. Dus ik heb het ze op het werk toch maar gewoon laten weten... wilde eigenlijk ook nog wel even wachten.. maar ja, het is beter dat ze weten waardoor ik me zo misselijk voel denk ik. En ik heb ook zoiets van, ach als ze me niet verlengen, dan maar niet, dan heb ik straks tenminste eerst nog lekker tijd samen met ons kindje. En dan ga ik daarna wel weer solliciteren.
     
  17. mini23

    mini23 Actief lid

    18 sep 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Groot gelijk zo dacht ik ook. Ik had een half jaar contract en dat zou dan ongeveer een maand voor mijn zwangerschapsverlof afgelopen zijn. Dat had ik dan wel op kunnen vangen met een ww uitkering. Maar ja nu moet ik verder zoeken kan maandag in ieder geval via het uitzendbureau al magazijnwerk gaan doen. Dus heb in ieder geval weer wat en dan zoek ik in de tussentijd gewoon verder.
     

Deel Deze Pagina