Ik zie dat gas aanzienlijk is gestegen. Ik ben blij met de keuze om het vast te zetten 1,5 weken geleden. Het was duurder dan 2 weken daarvoor, maar goedkoper dan nu, dus prima. (Spreek ik voor het adres van mijn ouders)
Ik heb pas ook een topic met dezelfde vraag geopend en ik weet het nog steeds niet. Neig toch naar de zomer afwachten en in september vastzetten. Het is een gok
Het ligt aan de contractsduur. Hoe lang je voor het verlopen op zegt. Ik doelde op het vastzetten. Doe je dat op het verkeerde moment zit je er eigenlijk ook wel echt aan vast of kan het veel kosten om er van af te komen
Als je naar deze grafiek kijkt zie de prijsontwikkeling per MWH vanaf oktober 2021. De rpijzen blijven een beetje hangen rond het niveau waar ze nu op zitten. Dit is ook ongeveer de gemiddelde jaarprijs voor 2024 als je nu op een heel jaar inschrijft. Ik dacht ook eerst even variael te gaan tot augustus of september en dan weer een jaartje vast te zetten. Maar dat gaat mij als consument waarschijnlijk zo weinig opleveren (veel energiemaatschappijen moeten nu nog van de leektriciteit af die ze in Q4 vorig jaar gekocht hebben) dat een prijsverlaging mij niet enorme honderden euro's gaat schelen. En dan is het alleen een keuze, ga je dynamisch of voor vast? Ik heb zonnepanelen dus dynamisch levert mij weinig voordeel, hooguit in de herfst als er veel windenergie is, maar dat zit ook al verdisconeert in de CAL24 prijs. Conclusie: kijk naar je risk appetite en je portemonnee, maar in alle gevallen zal het niet veel uitmaken. Is mijn mening. En dan hou ik van vastigheid, weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben. Mocht Wagner het weer in de kop krijgen, of China Taiwan binenvallen. Heb ik in ieder geval mijn energie vast staan