Hai meiden, Vandaag heb ik mijn vaste contract getekend, ik ben nu iets langer dan 11 wkn zwanger maar nog niets verteld (is ook nog niet te zien) maargoed nu komt het, wanneer zal ik het nieuws dan moeten vertellen? Ik dacht zelf tussen 12-16weken maargoed dan lijkt t net alsof ik dus op een vaste aanstelling heb gewacht. Wat natuurlijk ook zo is.. Wat zouden jullie doen?
Ik zou ook gewacht hebben. En dan met 14 weken zeggen. En dan onder mom van dat je onderzoeken van 12 weken echo wou afwachten. Dit heb ik gedaan ivm proeftijd..
Je hebt toch hard gewerkt voor die vaste aanstelling? Het is heel normaal om tot rond de 12 weken zwangerschap te wachten voordat je het op je werk vertelt, dus voel je daar niet schuldig over. Bovendien heeft een beetje realistische werkgever al lang bedacht dat je de komende jaren waarschijnlijk één of meerdere keren langere tijd afwezig bent vanwege zwangerschapsverlof. Dat zou echt niet als een verrassing moeten komen.
Ik zou het ook gewoon met 13 weken vertellen, is heel normaal hoor. en verder doen alsof je neus bloedt
Gewoon vertellen met 13 weken. Ik heb gewacht tot 24 weken! Mijn contract liep iets daarvoor af en wilde eerst weten of die verlengd werd. Mijn leidinggevende was wel op de hoogte maar die werkte mee door niks te vertellen tegen de rayonmanager etc
Eens met de reacties. Ik start tweede week van feb met een nieuwe baan en vind het spannend omdat ze na een half jaar de intentie hebben om me in vaste dienst te nemen. Ze moesten eens weten dat ik op het moment van starten precies 10 weken zwanger ben.. Naar dat contract kan ik denk ik wel fluiten, maar ik vertel het mooi ná mijn proeftijd. Hoe? Geen idee, zie ik dan wel. Ik heb die baan nu gewoon nodig en heb zelf gezorgd voor een leuk gesprek en heb dit gewoon verdiend!
Ik sluit mij bij de voorgangers aan super toch dat je nu een vast contract hebt, dan heb je die ook verdient. En zodra de 'veilige' termijn aangebroken is gewoon trots vertellen dat je zwanger bent. Heel normaal om het pas na 12-14 weken te willen vertellen.
Ik werk zelf op personeelszaken en het is heel normaal dat je het rond de 12 a 14 weken verteld. Echter is het niet verplicht. Je dient het uiterlijk 6 weken voor je verlofdatum officieel bekend te maken 😜 en iedere werkgever weet dat er een kans is dat een vrouwelijke medewerker zwanger raakt als diegene een vast conrract heeft. En kosten krijgen ze vergoed via UWV dus ook daar hebben ze geen nadeel aan. Enige is dat er iemand ingewerkt moet worden voor jouw werkzaamheden. Nou dat is prima te doen dacht ik zo 😜
Vorig jaar hetzelfde meegemaakt. Contract liep 1 maart af. Heb daar toen ook opgewacht. Maar dit was ook omdat we 1-3 naar de notaris moesten voor de verkoop van ons appartement. Heb het met 16 weken verteld. Had toen net een jaarcontract gehad.Uiteindelijke bij 30 weken met bekkenproblemen in de ziektewet beland. Inmiddels alweer een half jaar terug aan het werk. Heb nu een vast contract gekregen en loonsverhoging. Blij met mijn werkgever!