Ik ben nu 36 weken zwanger, de bevalling komt al snel in zicht. Ik heb bekkeninstabiliteit en was al vrij snel in de ZW. Dat betekend dus dat ik weer aan het werk moet als de baby 10 weken oud is. Dat voelt nu niet goed, ik vind het veels te snel. Paar weken terug heb ik aangegeven bij mijn leidinggevende dat ik mijn verlof wil verlengen door er eventueel vakantiedagen achteraan te plakken, of ouderschapsverlof op te nemen. Dit laatste lijkt mij wel wat, mijn dochter van 12 gaat naar de brugklas, zo kan ik de boel wat op de rails krijgen. Ik heb een vast contract van 18 uur, en zou dus een jaar naar 9 uur willen gaan dmv ouderschapsverlof. Mijn leidinggevende wil na mijn bevalling een mondeling gesprek hierover, op zich prima en kan ik ook beter kan aangeven hoe het met mij gaat ook ivm met bekkeinstabiliteit. Maar is dit wel handig? Kan ik dan nog wel na mijn bevalling op tijd ouderschapsverlof aanvragen? Lang verhaal, hoop dat het wat duidelijk is en iemand mij kan helpen hiermee. Alvast bedankt.
Volgens mij had je dit al lang moeten regelen...omdat je werkgever dan voor vervanging kan zorgen. Maar in principe ben je vrij om te bepalen hoe je je ouderschapsverlof wilt opnemen. Je werkgever moet in dit geval aantonen waarom jij je ouderschapsverlof niet kan opnemen zoals jij het wil. Ik zelf het een contract voor 32 uur en ga straks 2 jaar lang 24 uur per week werken
Ik had ergens gelezen dat je uiterlijk 2 maanden vantevoren je ouderschapsverlof moet aanvragen. D.w.z. 2 maanden voordat het ouderschapsverlof ingaat. Hoe vraag ik ouderschapsverlof aan? | Rijksoverheid.nl