Vast contract maar met 0 uren

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Nath91, 3 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Hoi!

Ik ben inmiddels alweer bijna 8 jaar in dienst bij mijn werkgever. Mijn contract is vast maar op basis van 0 uren. Een jaar geleden ben ik over geplaatst naar een ander filiaal waar in mijn manager mij plaatste op 21 gemiddelde werk uren. Dit heb ik kunnen weerleggen en aan kunnen tonen met het voorgaande jaar dat dit niet klopte en 28 uren gemiddeld waren. En dat ik dus ook recht had om deze uren door te blijven draaien. Na enige discussie en een bedrijfsadviseur werd ik terug geroepen en in mijn gelijk gesteld. Ik had alsnog recht op 28 uren per week. Dit is mondeling besproken. Ook heb ik toen aangeven dat ik op basis van het rechtsvermoeden van arbeidsomvang deze uren graag aangepast wou zien op mijn huidige 0 uren contact. Omdat er op dat moment veel verschuivingen waren binnen het team werd het nog uitgesteld. Nu had ik er geen problemen mee omdat ik toch mijn uren wel moest draaien. Maar nu ga ik als alles goed blijft gaan juli met verlof. En zou dan toch liever zien dat mijn uren aangepast zijn op papier. Zo hoef ik niet via het uwv een zwangerschaps uitkering aan te vragen maar draait mijn baas hier gewoon voor op. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Nath91,

Wat goed dat je voor je zelf bent opgekomen.

Ben je in dienst bij een werkgever dan vraagt je werkgever je zwangerschaps- bevallingsuitkering voor je aan. De werkgever betaalt je door wij betalen de werkgever. Meer informatie vind je hier: Ik ben zwanger en heb een werkgever (WAZO) - UWV - Voor Particulieren.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,
    Viktoria
    UWV Webcareteam

3. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Kan mijn werkgever niet moeilijk gaan doen vanwege mijn 0 uren contract? Uiteraard wil ik het wel aangepast hebben naar 28, maar stel dat?

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Deel Deze Pagina