nu al de zenuwen..

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Bloempje22, 23 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    Wij zijn bezig met onze 1e ronde voor ons 1e kindje, alleen zit ik ergens mee,

ik heb pas een vast contract gekregen begin mei, en wij willen heel graag zwanger worden.

niemand op mij werk weet dit, want ik was bang dat anders me contract niet verlengt zou worden.

maar ik werk in de schoonmaak, en dat is best zwaar werk,
    nu komt ook nog eens binnekort de vakantieperiode aan, en ik had al aangegeven dat ik niet meer dan 30 uur wil gaan werken, ( contact uren: 15 )

maar dan zegt mij leidinggevende, ja het is vakantietijd en dan moet je je maar even aanpassen, want ik heb geen invalkrachten over.

me leidinggevende is recht door zee, en zegt gewoon alles , en ze dwingt ook altijd, je moet dit en daar naartoe,

nu ben ik bang dat als ik binnekort zwanger wordt en het is midden in de vakantietijd, kan ik het werk dan nog aan? en wat als ik heel veel moet werken? en hoe ga ik het vertellen en wanneer?

ik krijg alleen al de zenuwen als me telefoon gaat, en zie dat zij het is.. pff wordt er gek van,

en dan krijg ik stress en dat is al helemaal niet goed, ook niet om zwanger te worden,

maar wij willen het echt zooo graag, en wij willen er eigelijk niet mee wachten tot na de zomer,

wat vinden jullie hiervan?

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Relax joh, ten eerste voelen veel vrouwen zich wél goed tijdens de zwangerschap. Ten tweede ben je nog niet zwanger en ten derde, zelfs als je zwanger raakt zo snel, ben je in de zomer nog niet zo ver.
    Je maakt je druk om niks! Ga lekker proberen en dan zie je het vanzelf wel :)

3. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    ik probeer wel rustig te blijven, maar als ik pril zwanger zou zijn, en ik heb 40 uur per week schoonmaakwerk, is dat niet te veel? want ik ga het niet meteen zeggen als ik zwanger zou zijn. maar omdat me leidinggevende zo direct is en wil dat ik veel uren werk, en als ik nee zeg, praat ze zo lang door todat ik dichtklap, en weer ja is goed zeg, ik wil ook niet zoveel stress hebben als ik zwanger zou zijn vanwege me werk

4. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    we gaan gewoon proberen, en ga genieten als het zover
    is. ik probeer me niet te druk te maken, en ik hoop dat ze normaal kan doen als het zover is.

5. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik zou me er nu écht nog niet druk om maken.... Niet vervelend bedoeld, maar je bent nog niet eens zwanger. Oké, misschien ben je met 1 a 2 rondes zwanger, maar wie weet duurt het (net als bij ons) 1,5 jaar! En dan zit je je hier nú al druk over te maken... Beetje zonde van je tijd en de moeite, of niet? ;)

6. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    ja daar heb je gelijk in, zeker
    je weet nooit van te voren hoelang het kan duren,

maar als ik er zo eens aan dacht, kreeg ik al de zenuwen, haha

daarom dacht ik, hoe kan ik hier dan het beste mee om gaan als het zo zou zijn?

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik werkte 40 uur in een inpakbedrijfje wat ook geen licht werk is toen ik zwanger was. Ik zou me niet nu al druk maken over iets waarvan je écht nog niet weet of het er wel toe doet. Je kan het ook omdraaien, lekker uurtjes maken zodat je straks, of een lekker centje extra hebt, of overuren hebt die je straks ook fijn kan gebruiken.

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Nu nog niet druk om maken. Als je zwanger bent en je red het dan niet dan kun je je dan gewoon (deels) ziek melden. Krijgt je werkgever 100% vergoed als het zwangerschapsgerelateerd is. Daarbij hoef je geen overuren te draaien als je zwanger bent (en je baas bewijs heeft).

9. Bloempje22

Bloempje22 Bekend lid

8 mrt 2013
    682
    0
    0
    bedankt iedereen voor deze reacties,
    dat stelt me wel een beetje gerust,;)

ik ga het gewoon allemaal lekker op me af laten komen, en we zien wel hoe het allemaal loopt,

als ik zwanger zou zijn, dan ga ik het nog niet gelijk vertellen, dan is de zomer alweer voorbij. want je mag het toch ook vertellen als je 3 maanden bent?

eerst maar eens afwachten hoe het allemaal gaat, mischien duurt het wel erg lang voordat ik zwanger ben, haha
    je weet het maar nooit, ik hoop van niet natuurlijk, maar dat is voor iedereen zo;) dat hopen we natuurlijk allemaal;)

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    je hoeft het wettelijk gezien pas 3 maanden vóór je verlof aan te geven ;) dus je mag ook best na 4 maanden zwangerschap het goede nieuws vertellen.

Maar ik zou me niet al te druk maken over evt toekomstige klachten... dat is van later zorg... en wie weet krijg je helemaal geen klachten....

11. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hoi,
    Je zit pas in de eerste ronde, dus de kans dat je voor de zomer zwanger bent is niet zo heel groot.

Maar stel daat het wel zo is. En stel dat je je in die eerste periode niet fit genoeg voelt voor veel uren werk (die kans is wel reeel).

Jouw baas is rechtdoorzee en zegt precies waar het op staat. Dan kan jij dat ook naar haar toe zijn. waarschijnlijk kan ze dat goed waarderen, want dan weet ze wat ze aan je heeft. Ik zou het in dat geval gewoon wel vertellen en heel goed aangeven waar jou grens ligt.

Je baas is een vrouw. Heeft ze kinderen? Zo ja, dan weet ze ook heel goed wat een zwangerschap met een vrouw kan doen.

wees eerlijk en laat zien dat je echt wel je best doet om aan je uren te voldoen. En of zij wel of geen invallers heeft is niet jouw probleem, maar het hare. Het lijkt me dat er in de huidige arbeidsmarkt best mensen te vinden moeten zijn voor een paar uur extra werk.

Deel Deze Pagina