Onze dochter slaapt al een paar weken door. Nu ik nog niet werk laat ik haar zelf 's ochtends komen. Dit verschilt tussen 5.30 en 7.00 (vanmorgen zelfs 8.00). De laatste fles krijgt ze tussen 22 en 23. Overdag krijgt ze elke 4 uur een fles waar ik haar ook voor wakker maak. Per dag verschillen de slaap en voed tijden dus. Een dagritme heb ik voor haar niet, voor mijn zoon wel. Alleen zit er voor haar wel regelmaat in dezelfde dingen die elkaar opvolgen. Dus wakker, verschonen, voeden, bij mama spelen/knuffelen, in de box alleen spelen, inbakeren en naar bed. Als ik de deur uit moet probeer ik dat zo veel mogelijk direct na een voeding te plannen. Heel sporadisch moet haar tijdens haar slaap wakker maken om de deur uit te gaan, maar dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.
hier een baby van elf weken die in het volgende ritme gepropt word omdat we de oudste weg moeten brengen: 7.00-8.00 uur wakker + voeding 9.30 slapen in bed of draagdoek 11.00 voeding 12.00 slapen in bed of draagdoek 14.00 voeding 15.30 slapen in bed of draagdoek 17.30 voeding 18.30 in de draagzak 19.30 douchen 20.00 voeding 20.30 slapen in bed 23.00/23.30 voeding (wakker maken) Meestal komt hij dan ergens in de nacht nog een keer!
Wij deden toen maar wat. Dodelijk vermoeiend! Ik heb geprobeerd een schema uit een boek te volgen, maar dat had geen succes. Ik doe net als Cammy een vast ritme. Ik heb dat uit het boek baby in een droomritme. Bij een (hopelijk) volgende kindje wil ik gelijk proberen op die manier te werk te gaan. Voor mij voelt het als houvast, terwijl je eigenlijk juist heel veel loslaat.
Het schema wat ik geschreven heb is zoals ik het wil. probeer het aan te houden maar goed als meneer eerder honger heeft krijgt die bv. alleen de begin, de voeding rond 20.00 uur en elf uur staan redelijk vast. Hier huilt/krijst meneer erg veel waardoor ik echt niet meer kan horen/zien/lezen wat er er is. Dus het geeft mij houvast om de dag door te komen.
Hier: 7.30u flesje 9.00u slapen 9.45u wakker 10.30u slapen 11.15u flesje 12.30u slapen 15.15u wakker, flesje 17.00u slapen 17.45u wakker 18.30u badje 18.45u flesje 19.00u slapen 23.30u slapend flesje en daarna gelijk terug in bed tot de volgende ochtend. Tijden zijn redelijk stabiel de laatste 2 weken. Gaat naar bed als hij vermoeidheidssignalen geeft, mag eruit als hij wakker is. Flesjes kunnen soms natuurlijk ook iets verschillen maar is vaak niet meer dan een kwartiertje eerder of later. Overdag slaapt hij in de kinderwagen, dan kunnen we gewoon weg als het nodig is. Alleen het slaapje van 17u is vaak in de draagdoek. Ik hou net als cammy zoveel mogelijk een vast ritme aan (hetzelfde ritme ook als cammy). Maar omdat hij in de ochtend vaak 2 kortere slaapjes doet lukt dat nog niet altijd. Maar dan knuffelen/spelen of wandelen we eventjes een half uur tot een uurtje en dan weer een kort slaapje tot de volgende fles.
Ik geef BV op verzoek en volg mijn kindje. Sinds een week of twee heeft hij een ritme. Ik ben benieuwd voor hoe lang