Hoi Dames, Mijn zoon van 1,5 heeft op dit moment over zijn gehele lichaam, muv gezicht en buik/rug uitslag. De uitslag zijn met vocht gevulde blaasjes. Hij kwijlt ook enorm en de uitslag begon op zijn billen, wij dachten daarom aan tandjes. Hij had zondag ook verhoging, 39,8, maar die is inmiddels vandaag gezakt naar 37,4. Hij krijgt nu 3 pcm per dag. De doktersassistente zei dat het de 6e ziekte kon zijn of warmteuitslag icm tandjes. Ik zie echter dat de blaasjes blijven vermeerderen en ben er niet zo gerust op. Kan iemand mij wellicht helpen? Weet iemand of de 6e ziekte ook voor deze met vocht gevulde blaasjes geldt? Ik lees overal dat deze ziekte in het gezicht begint maar daar heeft hij dus niks! Alvast bedankt! Groetjes, Khlo
Klinkt heel erg als waterpokken! Die vermeerderen snel, beginnen vaak bij de billen en het zijn met vocht gevulde blaasjes. Op basis van jouw beschrijving durf ik het bijna wel met zekerheid te zeggen..
Maar waterpokken beginnen JUIST op buik en rug en breiden zich dan snel uit naar het gezicht. Aangezien TS zegt dat buik en gezicht vrij zijn, denkt ik daarom juist niet dat het waterpokken zijn. Wat dan wel, weet ik niet. Maar Beterschap voor je zoontje, TS.
Dat zijn algemene statistieken.... Waterpokken kunnen op elke plek beginnen. Het meest begint het op de buik rug, billen maar hoeft niet... Ik werk op een Kdv en heb over de jaren heen vaak de waterpokken gezien.... En dit kan best wel eens dat zijn In heb nog nooit echt blaasjes gezien bij de 6e ziekte... Dat zijn vaak meer rode bobbeltjes... Een soort rode kippenvel zeg maar en vaak hebben ze dan eerst echt hoge koorts.... De vijfde ziekte juist vaak geen of lichte koorts maar al die vlekjes ziektes zijn erg moeilijk uit elkaar te houden en over het algemeen zijn deze 3 niet schadelijk (zolang de koorts niet te hoog is natuurlijk) en is wering op bijv Kdv niet nodig.
Zesde ziekte is het niet. Daarbij komt de uitslag pas als de koorts gezakt is (bij beide kids meegemaakt, de jongste vorige week nog) daarnaast is die uitslag meer vlekkerig, kleine pukkeltjes, net warmteuitslag, wordt ook erger bij inspanning, bijv hard huilen. Begon bij onze kinderen inderdaad in het gezicht, bij de slapen en achter de oren, daarna op romp. Iets met blaasjes lijkt me inderdaad ook eerder waterpokken.
Als de blaasjes ook op de behaarde hoofdhuis zitten, dan zijn het zeker waterpokken. De zesde en vijfde ziekte geven geen bultjes in het haar.
Vinden jullie het overbezorgd als ik morgen de huisarts vraag om op gesprek te komen? Hij heeft nu net weer 38,8 terwijl hij de hele dag in alleen een rompertje heeft gelopen. Op dit moment zie ik geen bobbels in zijn haar, zal morgenochtend meteen kijken. Mijn moeder riep rode hond, is iemand daarmee bekend? Onze zoon is volledig ingeeent overigens.
Hij heeft dus overigens geen vlekjes ofzo vooral overal die blaasjes. Ze beginnen nu ook op zijn rug. Heel gek.
Bij waterpokken zitten ze niet overal en koorts kan komen en gaan. Rode hond ziet er totaal anders uit, zijn geen blaasjes. Huisarts hiervoor laten komen lijkt me niet nodig, je kunt altijd even bellen en kijken of je een foto kunt mailen, dan kan de huisarts bevestiging geven.
Ik ben van plan om morgenochtend even op spreekuur te gaan. Normaal is hij enorm actief en rennen en spelen, nooit even 10 sec op schoot. Vandaag zat hij erbij als een slappe vaatdoek en heeft hij een uur tegen me aan gelegen. Helemaal niet zoals hij is dus!
Je kunt het altijd nog even na laten kijken. Onze dochter heeft 9 dagen koorts gehad van de waterpokken en heeft 14 dagen op de bank gelegen. Ze had het goed te pakken.
Ik zet al mn geld in op waterpokken, zowel aan de hand van de foto als het verhaal. Mijn jongste heeft ze ook net achter de rug en dat zag er net zo uit.
Ik gok op hand-mond-voetziekte, en anders de waterpokken. Bij HMV zaten ze bij mijn dochter ook op de armen en benen, maar het meest op de handen en billen. Heeft hij ook blaasjes in zijn mond of aan de binnenkant van zijn lippen? Bij beide ziektes hoef je trouwens niet naar de huisarts toe hoor. Die kan er toch niks aan veranderen, en je hebt alleen maar kans dat hij mensen (ouderen, babies) met een zwakke gezondheid besmet.
Ik hoef in principe niet perse naar de huisarts, maar ik zoek de bevestiging wat het nu precies is. Meer voor mijn eigen zekerheid daar hij in zijn 1,5 jaar oude leventje al heel wat ellende heeft meegemaakt.
Ik zou niet naar de huisarts gaan ivm het besmetten van anderen, waarschijnlijk zijn het waterpokken, daar kunnen ze heel ziek van worden (mijn oudste had een paar dagen 40 graden koorts en moest ook overgeven).