Welke boeken raad jij aan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jsvlinder, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ik dacht dat het Oei ik groei boek wel wat zou zijn, maar op bol.com staan veel slechte recenties. Aangezien ik het toch wel interessant vind om te weten wat mijn kleintje doormaakt en hoe ik met bepaalde dingen om kan gaan vraag ik me af of jullie goede boeken weten.

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb het oei ik groei boek ook, in het begin veel in gekeken, maar onze dochter loopt met veel dingen voor, dus kijk er amper in, maar om nu te zeggen wat een slecht boek, nee het is wel een leuk boek.

kwa andere boeken kan ik je geen advies geven

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik vind 'Baby' van Desmond Morris een heel mooi boek. Hierin staat precies beschreven hoe een kind zich lichamelijk, mentaal en sociaal ontwikkeld. Er staan geen opvoedingstips in, maar het boek kan wel een leidraad zijn hoe met bepaalde dingen (bv verlatingsangst) om te gaan. En er staan prachtige foto's in..

4. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb zeker in het begin heel wat gehad aan Oei, ik groei.
    Ik was zo onzeker als wat en die voorbeelden daarin stelden me echt heel erg gerust.
    Maar inderdaad gaat het boek na een tijdje in de herhalingen vallen en heb je zoiets van `nu weet ik het wel`
    Misschien eens tweedehands op marktplaats kijken?

5. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Er staat een "Oei ik groei" gratis op marktplaats, dus ik heb gereageerd. Ik zal ook eens kijken of de bieb het boek "Baby" heeft. Bedankt voor het reageren.

Meer dames met een boekentip?

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik ben nu bezig in het boek 'Luisteren naar kinderen' van dr. T. Gordon. Zeker goed op tijd ;) maar héél interessant!

Het boek 'Attachement Parenting' van dr. Sears is onderweg en het boek 'Opgroeien in vertrouwen' van Justine Mol staat op m'n verlanglijstje. :)

7. Elle14

Elle14 Actief lid

3 okt 2008
    111
    0
    0
    oooh ik lees even mee ;)

8. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook oei ik groei maar omdat hij prematuur is klopt er nu geen bal meer van.. de sprongen komen aardig overeen hoor maar dat sommige babys al met 6 maanden kunnen lopen ect gaat mij wat ver..wel leuk is dat je ook eens kan zien dat andere ouder GEK van het gejank gezeur en gedram worden ,,,dan ben je toch niet de enige:)

9. Loesje13

Loesje13 Actief lid

3 apr 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    Oei ik groei is heel fijn om wat meer begrip voor je kindje te krijgen, zo werkt het hier. Meestal als er een sprongetje aankomt, weten we vantevoren dat het heftig kan worden qua huilen en niet slapen gaan en dan kunnen we er iets rustiger mee om gaan, omdat het gedrag te verklaren is.

Luisteren naar kinderen is ook fijn en Baby's eerste jaar vond ik fijn toen ik helemaal nieuw op een babyKDV groep ging werken. Hier staat ook in beschreven wat de ontwikkeling is. Weet alleen niet wie de schrijvers zijn, sorry...

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Daarvoor vind ik het ook een goed boek en om tips uit te halen wat je met je kindje kan doen en wat je kan aanbieden. Maar ik ben geen 'believer' wat betreft de sprongetjes...;)

11. miffy11

miffy11 Niet meer actief

oei ik groei is wel oke, als je het met een flinke korrel zout neemt..
    misschien lopen mijn kinderen achter hoor, maar Fenne is nu 6 maanden en loopt en praat nog niet, en mila deed dat toen ook niet ;)

ik heb zelf van dr miriam stoppard - baby's first year.
    hij zal vast wel vertaald zijn in het nederlands, ik heb toevallig wel de engelse.
    staan veel tips in, tot en met 4 jaar. eigenlijk alles wat je kan bedenken, vanaf hoe doe je een baby de eerste keer in bad, tot welk speelgoed is leuk voor 4 jaar, maar ook medische dingen als in 'wat zijn dit voor bultjes' tot ehbo etc.
    eigenlijk een grote baby-encyclopedie dus, vind m super.

12. Loesje13

Loesje13 Actief lid

3 apr 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland

Die bedoelde ik!!! Zie de titel voorbij komen en er begint een licht te schijnen! Is dus vertaald als 'Baby's eerste jaar'

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb van Eizenberg- Murkoff- Hathaway (volgens mij heet dat ook baby's eerste jaar) helemaal doorgelezen en heb nu van dezelfde schrijvers de peuterjaren. Vind het heel fijn omdat er wel in vermeld staat wat je kind ongeveer kan per maand, maar ook regelmatig vermeld staat dat elk kind zijn eigen weg vindt. Er staan veel vraag en antwoord situaties in, een heel goed naslagwerk vind ik het.

14. 19linda85

19linda85 Actief lid

23 feb 2010
    205
    0
    0
    Ik heb het boek baby basics, ook een heel fijn boek. Maar ik heb ook meerdere boeken geleend van een vriendin, weet alleen niet meer precies hoe de boeken heetten... Oja ook nog een boek: het eerste jaar met je baby. Hierin staat per maand beschreven wat je kan verwachten en hoe je met bepaalde dingen om moet gaan. Een erg leuk boek om voor het 1e jaar te hebben en elke maand 1 a 2 hoofdstukken even door te lezen.

Deel Deze Pagina