eerste bevalling langdurig gebroken vliezen, ervaringen tweede bevalling gezocht

Discussie in 'De bevalling' gestart door kleintjevoorons, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hallo,

1,5 jaar geleden ben ik van de eerste bevallen. Ik had toen langdurig gebroken vliezen, 60 uur na het breken van de vliezen werd onze zoon geboren. En ik heb 30 uur lang weeeen gehad. Nou is dit een redelijk specefieke bevalling die de meeste mensen zo niet mee maken. Daarom vroeg ik me af wat ik kan verwachten bij de tweede.

Zijn er meiden die bij de eerste ook langdurig gebroken vliezen hebben gehad? En hoe was jullie ervaring bij de tweede???

Alvast bedankt!
    Kleintje

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Uhh nauw ik heb bij Megan geen lang durig gebroken vliezen gehad.....
    Nu wel.
    Ze zijn op dinsdag zo rond 13uur gebroken en donderdag om 21.12 is Suzannah geboren.

Wat de beide bevallingen gemeen hadden was dat ze heeeeeeeel lang geduurt hebben.
    bij Megan stopte de weeën niet en begon ik op dinsdag ochtend en ze is uiteindelijk op vrijdag om 11.28 geboren.
    Bij deze bevalling hebben ze eerder ingegrepen.

Bij mij is het zo dat ik weeën krijg (bij Suzannah zelfs om de 1min!) maar dat de ontsluiting niet goed door wil zetten.
    Bij Megan heb ik szelfs geen volledige ontsluiting gehad.....

Ik denk elf trouwens dat het meer toeval is al regel hoor.

Ik hoop voor je dat deze bevalling weel sneller zal verlopen hoor :D

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik zie in je onderschrift staan: tweeling-brusje...........krijg je er 2?

Ben niet nieuwsgierig hoor, maar ik wil het wel graag weten hoe dat nou zit :)

4. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Nee we krijgen er gelukkig maar 1 (alhoewel twee ook welkom zouden zijn hoor!!!)

Maar is uit dezelfde ICSI. Misschien moet ik het toch eens veranderen want er zijn wel meer mensen die dan denken dat ik een tweeling krijg. maari eigenlijk is het een twee eiige tweeling maar niet tegelijk geboren he.... Maar dat is bij jou meiden toch ook?

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ja klopt! Wij hebben 2meiden uit 1 IVF behandeling. Wij zeggen ook altijd dat het een tweeiige tweeling is met 2jaar verschil.....
    Als mensen ons dan vragend aan staan te kijken dan zeg ik: de meiden zijn op dezelfde dag verwekt......snappie? hahahaha

Maar wel heel bijzonder toch? Eerst denken dat je nooit een kindje kan krijgen en dan 2 kindjes uit een behandeling :D:D

6. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hier waren mijn vliezen 80 uur gebroken toen de kleine kwam.
    Ik heb het met de vk erover gehad en die zegt dat ze nu eerder zullen ingrijpen aangezien de bevalling best traumatisch was (weeënopwekkers die een hevige weeënstorm veroorzaakte,vacuümpomp die 4 x opnieuw ingebracht moest worden omdat die stuk was,te grote cup voor de vacuüm gebruikt waardoor er veel bloed vanuit het lijfje naar het hoofdje getrokken werd en mijn zoon nog net geen bloedtransfusie nodig had)...

Ze zeggen dat ik gewoon heel veel pech heb gehad en dit niets zegt over hoe een volgende bevalling verlopen zal,maar toch ben ik al druk overal aan het angeven dat mijn grenzen flink op de hak genomen zijn toen en ik dit absoluut niet meer wil en dat ik weinig vertrouwen heb in de gyn die mijn eerste bevalling gedaan heeft en ik duidelijke info wil en niet dat ze zolang maar blijven aanmodderen terwijl er achteraf gezien beter een keizersnede uitgevoert had kunnen worden.

Nu ligt deze baby in stuit nog dus ik heb voor mezelf besloten dat als dat zo blijft ik 1 poging wil doen voor draaien en voelt dit niet goed of klukt dit niet gaan we voor ene keizersnede (aangezien een stuitbevalling waarschijnlijk toch niet mag vanwege niet vorderende ontsluiting en lange uitdrijving bij de eerste).

7. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Done, Mijn verhaal was redelijk overeenkomstig met dat van jou. Alleen geen vaccuum en een ruggeprik die toch optijd kwam (laatste 6 uur van de bevalling, van 2 cm naar 10 in 3 uur toen ik hem eenmaal had)

BIj mij hebben ze ook te lang gewacht. Ik had op vrijdagavond al dik 8 uur weeen maar heel onregelmatig, toen hadden ze me moeten laten komen. maar toch gewacht tot de volgende ochtend en toen had ik dus nog maar 2 cm na 20 uur. Dus wat dat betreft ga ik ook meer op mijn strepen staan. JIJ iig succes met de bevalling en hopelijk kunnen ze nog draaien.,....

Sloppy, Bijzonder he! Ik zeg altijd maar, ze hebben dezelfde ontsta dag. En die gaan we ook vieren. op 3 juli 2009 zijn ze allebei ontstaan. Alleen eentje heeft even, 1,5 jaar, in de vriezer gezeten.

8. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Hoi, ik ben 4 maanden geleden bevallen van mijn 2e kindje.
    De 1e bevalling was ook hels. Langdurig gebroken vliezen..32u weeen..opwekkers, baby lag als sterrekijker, ruggeprik zat pas na 3x prikken, 3x vacuum en uiteindelijk kwam dan mijn zoon van 8 pond met een keizersnede ter wereld.
    Dit hoopte ik dus ook echt niet meer mee te maken. Ik kon wel gewoon weer normaal bevallen. Dit keer een meisje. Met 41 weken was er nog geen teken van bevallen..toen bleek ik toch 2cm ontsluiting te hebben. De volgende dag ging ik terug voor een inleiding. Toen ging de ontsluitingsfase echt anders dan de vorige keer. Mijn vliezen werden gebroken en binnen 3 uur had ik volledige ontsluiting. De pijn was best te doen..helaas toen ik ging persen strandde ik weer en bleek ze weer in een sterrekijker te zijn gedraaid waardoor het bij mij niet meer verder vorderde. Geen toeters en bellen dit keer en snel gehandeld..kortom weer een keizersnede. Vond ik echt niet erg want ik was gewoon binnen 5 uur klaar ipv de vorige keer 3 dagen in de weer te zijn geweest.

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wat een horror verhalen weer zeg! Zie toch ook wel wat terug van mijn eerste bevalling......
    Ik ben na 2keer strippen opgenomen in het ziekenhuis om om 6uur te beginnen met een weeënstorm van rugweeën...
    Mijn vliezen toen gelukkig pas gebroken en ik zou een ruggeprik krijgen.
    Helaas had ik een stollingsprobleem met mijn bloed en was dit niet mogelijk en daardoor ook geen KS meer.
    Na 2,5uur persweeën moesten ze toch maar een keer gaan ingrijpen en toen bleek dat Megan ook een sterrekijker te zijn. Omdat ik nog maar 7cm ontsluiting had hebben ze heel ver moeten inknippen om haar er uit tekunnen krijgen.....

Nu had ik heel graag een KS gewild en na 3dgn weeën om de 1min zonder ontsluiting heb ik toch maar om een ruggeprik gevraag. ze hadden eerder die dag al gecontroleerd of het kon.
    Om 19uur was ik pijn vrij en om 19.15 sliep ik als een roosje om vervolgens om 20.15 gewekt te worden door persweeën :D
    Ik had volledige ontsluiting......maar door een storing in het bel systeem van het ziekenhuis kwamen ze me pas helpen toen ik volledig in paniek ben gaan schreeuwen om hulp.
    Om ongeveer 20.45 stonden ze in mijn kamer en om 21.12 was Suzannah er....
    Mocht ik ooit nog bevallen dan eis ik een KS ;) hahahaha........nee hoor hoe hels het ook is geweest ik zou het heel graag nog een keer doen wan tik vind moeder zijn geweldig

10. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Whaaaah, ik moet nog he :p:p

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Daarom: ik zou het echt zo weer willen doen hoor :D
    Jij gaat dit ook reden hoor!

12. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    Bij mij waren de vliezen op zondagmorgen half 11 gebroken en ben op woensdagmiddag om half 2 bevallen na ingeleid te zijn. Ik had die morgen omstreeks half 8 1 cm ontsluiting van mezelf en na 6 uurtjes was ze er. Vond het op zich wel een hele fijne bevalling en hoop ook dat de volgende keer (binnen nu en 6 weken of zo) ook zo zal zijn.

Ik vond het in het begin heel erg omdat ik meteen flinke weeen kreeg die ik niet kon opvangen maar achteraf viel het wel mee, raar he.

Ik hoop in ieder geval niet dat het 30 uur gaat duren met vacuum etc etc.

Deel Deze Pagina