IVF: Edometriose en Lucrin

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ginkel78, 3 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ginkel78

ginkel78 Actief lid

20 feb 2011
    301
    0
    0
    Debiteuren Beheer
    Utrecht
    Wij staan aan het prille begin van het starten van IVF en nu moet ik (ivm endometriose) eerst 3 maanden lucrin gebruiken.

Ik vroeg me af of er meer dames hier zijn die hier ervaring mee hebben. Hoe reageerden jullie hierop? Hebben jullie meer of minder last gekregen in het begin van de endometriose?

2. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik heb zelf 3 maanden Decapeptyl gekregen om in de overgang te komen. Ik ben eerst geopereerd, daarna 3 maanden overgang. Ik had na die periode wel weer een nieuwe endometriosecyste, maar ik mocht wel starten met ivf. In die 3 maanden heb ik trouwens geen last gehad van de endo.
    Wat is je situatie nu wat betreft de endo?

3. ginkel78

ginkel78 Actief lid

20 feb 2011
    301
    0
    0
    Debiteuren Beheer
    Utrecht
    Hallo Nientjje,

ik moet a,s de dinsdag de 2 spuit Lucrin halen en heb op dit moment gelukkig weinig last van de endometriose maar dat komt omdat ik op 5 april ben geopereerd aan de endometriose ze hebben geprobeerd zoveel mogelijk weg te halen en ze hebben mijn eileiders doorgeknipt omdat die ook helemaal vol zaten met endometriose
    dinsdag de voorlichting voor ivf en dan 12 juni voor het eerst naar de ivf arts toe vind het erg spannend.

4. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ginkel78

Je eileiders zijn niet doorgeknipt neem ik aan...mmm eng woord heeft je telefoon er ( hoop ik) van gemaakt :)

Hier ook endo en eigenlijk eerste advies om 3 maanden lucrin te nemen. Ik heb echter al vrij lang geen klachten van de endo meer en zag erg op tegen lucrin gebruik... Gyn is dan ook akkoord gegaan met 1 maand lucrin, daarna decapeptyl gehad en 'de rest van het schema'.
    Icsi poging 1 achter te rug nu, zonder gewenst resultaat helaas.

Maar ik heb ook geen last gekregen van de endo...ik moet zeggen, het is ook niet gecontroleerd daarna ( heb ervaring met cysten die ik niet voel maar wel degelijk aanwezig zijn, dus wat dat betreft geen garantie) maar ik voel me prima!

( hier trouwens geen operatie meer gedaan, te risicovol.. En mijn pijnloze leven is dan toch net wat belangrijker dan mijn kinderwens... Maar dat kan ik dus 'makkelijk' zeggen omdat ik nu pijnvrij ben...met alles wat er wel en niet hoort in mijn buik ' op een eigen plekje'... Niet mee schuiven dus ;)
    Heel veel succes!!

5. ginkel78

ginkel78 Actief lid

20 feb 2011
    301
    0
    0
    Debiteuren Beheer
    Utrecht
    Hallo Loek,

volgens mijn gynaecoloog zijn mijn eileiders wel doorgeknipt ik kon toch niet op de natuurlijke manier zwanger worden en met IVF heb je je Eileiders niet nodig.

ik moet 3 maanden Lucrin gebruiken voor we kunnen starten met de IVF
    Jammer dat de ISCI nog niks heeft opgeleverd hoeveel pogingen heb je in totaal bij ISCI?

wanneer heb je volgende ISCI?

6. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ginkel

Oh excuses voor mijn verkeerde aanname!!
    Maar ' doorgeknipt' klinkt ook zo ' bewust' alsof er een goede reden zou zijn om je eileiders ' door te knippen' ??? Dat begrijp ik niet helemaal eerlijk gezegd...

En tja klopt voor IVF heb je die niet nodig... Maar als ze ze niet door hadden geknipt dan had je misschien geen IVF nodig gehad (?)

Maar misschien begrijp ik het wederom niet goed hoor....

Icsi is hetzelfde als IVF, alleen selecteren ze dan ook de spermacel.. Maar het ' telt' 'gewoon' als IVF.. ( dus drie keer wat betreft de zorgverzekering)

7. ginkel78

ginkel78 Actief lid

20 feb 2011
    301
    0
    0
    Debiteuren Beheer
    Utrecht
    Hoi Loek

geeft niks voor de verkeerde aanname.

het klinkt inderdaad erg bewust en dat is het ook. er zit allemaal vieze troep in mijn eileiders wat elke dag naar buiten kwam waardoor ik elke dag vloeide daarom zijn deze doorgeknipt .

als ze mijn eileiders niet hadden doorgeknipt had ik evengoed niet op de natuurlijke manier zwanger kunnen worden omdat ze helemaal verstopt zitten en daarom leek de dokter dit de beste optie

de enige manier voor mij om zwanger te worden is via IVF.

oké dus ISCI is ongeveer het zelfde als IVF.

wanneer heb je weer de volgende ISCI behandeling?

Morgen avond naar de voorlichtingsbijeenkomst vind het allemaal wel spannend

8. Loek

Loek Lid

9 feb 2013
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Ginkel
    Jeetje wat naar allemaal en ook wel..apart moet ik zeggen, voor het eerst dat ik zo'n verhaal hoor over troep in de eileiders wat er uit kwam en daardoor doorknippen van de eileiders.
    Poeh klinkt in ieder geval best heftig.

Ik weet niet wanneer en zelfs niet of we een nieuwe icsi poging komt. Het ziekenhuis waar ik onder behandeling was wil geen tweede poging meer doen omdat zij de kansen te klein vinden. Dus ik ben nu aan het oriënteren op een ander ziekenhuis..

Kan me voorstellen dat je het allemaal spannend vind! Dat is het namelijk ook! :)

Succes!

9. ginkel78

ginkel78 Actief lid

20 feb 2011
    301
    0
    0
    Debiteuren Beheer
    Utrecht
    Hoi Loek,

ik heb het ook nog nooit eerder gehoord van andere mensen die er last van hebben maar ik vloeide elke dag.

oh das wel balen dat je niet weet wanneer en of er nog een icsi poging gedaan wordt
    ik welk ziekenhuis ben je nu onder behandeling?
    ik kom zelf in het UMC voor de behandeling.

nou 7 mei de voorlichtingsavond gehad en jeetje wat een hoop info krijg je daar eerst alles maar eens rustig op me in laten werken en misschien in juni nog maar eens naar een info avond gaan.

Deel Deze Pagina