Vast in bekken ook echt vast?

Discussion in 'Zwangerschap' started by kdvjuffie, Jul 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Wat ik me afvraag is als je kindje vast in het bekken ligt of het dan ook echt vast ligt dat het geen kant meer op kan!?

Heeft het helemaal geen ruimte meer om het hoofdje heen? Of liggen de oortjes en gezichtje wel vrij?

2. schanulleke

Jul 6, 2008
    48
    0
    0
    roze wolk!
    onze oudste is er zelfs nog een paar keer uitgekomen dus denk niet dat ze helemaal vast liggen, of de vk had destijds niet goed gevoeld dat kan natuurlijk ook nog

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Volgens mij ligt 'ie dan niet echt vast. Want bij ons hebben ze al bij 3 controles gezegd dat het kindje vast lag in de bekkeningang met z'n hoofd, maar hij ligt wel steeds met z'n rug aan een andere kant. Dus ik ga er vanuit dat ze nog gewoon kunnen draaien.

4. jessica1

jessica1 Niet meer actief

bij mij ligt het ook al in de bekke maar de ene keer ligt de baby met z'n ruggetje over rechts en de andere keer over links
    denk heust wel dat ze nog kunnen draaien maar denk niet meer dat het nog zo draait dat het uit de bekken komt

5. Anna1978

Anna1978 Actief lid

Oct 7, 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Bij mij ligt de baby nu echt vast in het bekken ze kunnen het hoofdje niet meer bewegen, wel kan ze met haar ruggetjje de andre kant op draaien. Volgens de gyn was dat een beweging die wij niet meer zouden kunnen :)
    Verder ligt bij mijn babytje haar mondje vrij want ze heeft nog steeds dagelijks de hik als r iets voor zou zitten zou ze dat denk ik niet meer hebben.

6. kdvjuffie

Ojah natuurlijk onze meid heeft ook meerdere malen per dag de hik dus dan moet er wel ruimte zijn jah! hihi nooit zo over nagedacht...

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Een baby ligt nooit helemaal vast, want het kan wel om de as heen draaien.
    Met vast bedoelen ze meestal dat het hoofdje niet meer terug kan, omdat het hoofdje van de baby het zwaarste punt is en t kind meestal vanzelf "omduikelt" door de zwaarte.

8. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

Mar 2, 2008
    383
    1
    0
    hoe voelt dat dan als de baby de hik heeft? Ik heb het echt nog nooit gevoeld!

9. Maria0

Maria0 Bekend lid

Sep 9, 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    als de baby de hik heeft voel je telkens soort van plopjes
    vaak achter elkaar

10. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

Mar 2, 2008
    383
    1
    0
    oh jee, nog nooit de hik gevoeld dus... is dat wel normaal? :oops: zit ik me daar nu weer druk over te maken :rolleyes:

11. kdvjuffie

Sommige voelen helemaal geen hik bij hun kindjes... Mijn collega heeft 2 kindjes en die heeft het dus nooit gevoeld toen ze bij haar in de buik zaten... Niks om je druk om te maken ;)

Share This Page