Vast in migraine-aanval

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Roetje08, 27 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Heb geregeld last van migraine-aanvallen met aura. Als ik bij het begin van de aura een paracetamol 1g kan nemen, dan komt de hoofdpijn meestal niet door. Vanochtend begin de aanval in de wachtzaal van de ha, ik had geen paracetamol bij en tegen dat ik binnen kom bij de ha was de aura weg en had medicatie geen zin meer, bloeddruk was maar 9/6 en moest veel beginnen drinken en zout eten. Ondertussen heb ik vandaag nog 2x een aura gehad (om 12u en 20u). Hoofdpijn is er ook bij. Ik zit precies vast in deze aanval en voel me echt een slappe vaatdoek met die misselijkheid er nog eens bij :(

2. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.016
    3.670
    113
    Dat is echt naar. Sterkte. Zou voor de zekerheid wat paracetamol in je tas en jaszak doen.

Nu je het zegt ik heb begin van deze zwangerschap ook een paar keer van die aura gehad. Weet niet waar het precies mee te maken had.

Voor mn zwangerschap elke mnd 3 dagen migraine. En is het met mn pillen te doen. Nu dat ik zwanger ben was mn 1e symptoom dat ik geen migraine kreeg.
    Nu lijkt het wel alsof ik elke mnd wel 3 dagen hoofdpijn heb en mag dan hoog uit 4 paracetamol van mijzelf over de hele dag. Maar gelukkig niet zo erg als mn normale migraine.

3. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.016
    3.670
    113
    Dat is echt naar. Sterkte. Zou voor de zekerheid wat paracetamol in je tas en jaszak doen.

Nu je het zegt ik heb begin van deze zwangerschap ook een paar keer van die aura gehad. Weet niet waar het precies mee te maken had.

Voor mn zwangerschap elke mnd 3 dagen migraine. En is het met mn pillen te doen. Nu dat ik zwanger ben was mn 1e symptoom dat ik geen migraine kreeg.
    Nu lijkt het wel alsof ik elke mnd wel 3 dagen hoofdpijn heb en mag dan hoog uit 4 paracetamol van mijzelf over de hele dag. Maar gelukkig niet zo erg als mn normale migraine.

4. Roetje08

Bij jou is het dus hormonaal? Hier heeft het niets met m'n cyclus te maken denk ik. Althans niet specifiek met menstruatie. 1x erop gelet dat het tijdens eisprong was en nu zit ik wel rond de periode dat ik een eisprong zou krijgen (moest ik niet zwanger zijn natuurlijk). Anticonceptiepil kan ik niet nemen, dan worden de aanvallen frequenter. Al 2x mri gehad, maar niets te zien wat met migraine te maken heeft.
    Ja, paracetamol in m'n handtas doen is een goeie tip, begrijp mezelf niet dat dat er niet standaard inzit..

5. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.016
    3.670
    113
    Nou die aura had niks met mn cyclus te maken althans voor mij idee was het gewoon vreemd heb het 3a4 x gehad in het begin. Afkloppen nu al weken niet.
    Als k het had dan ging ik wel even wat eten en dan zakte het wel weer.

Normaal heb ik hormonale migraine altijd 3 dagen voordat ik ongesteld moest worden en slikte ook de pil.
    Toen we besloten hadden om te stoppen met de pil om zwanger te worden zat ik al in de stress want kon dan mn migraine pillen niet nemen. Dus ha gebeld en kreeg toen codeine voor echt in het ergste geval. Maar toen was ik zwanger dus nooit die pillen geprobeerd.

6. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.016
    3.670
    113
    Hoop dat het bij jou ook wat minder word!

7. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Heb ik ook gehad. 2x. In week 5 van mijn zwangerschap.

2x migraine in 3 dagen tijd. Begon met aura, vlekken zien, wegvallen van zicht aan 1 oog. Tintelingen in vingers neus, mond en tong, spraakgebrek, misselijk en enorme knallende hoofdpijn. Alsof mijn hoofd tussen een bankschroef zat.

Paracetamol hielp bij mij niet. Alleen gaan liggen in een donkere kamer zonder geluid en proberen te slapen..

Heel fijn met nog een peuter in huis.

Heb het hiervoor 1x gehad maar dat was echt of 5 jaar geleden. Ofzo.

Kan goed komen door hormonale schommelingen waar je lichaam aan moet wennen. Heb het na die 2x niet meer gehad. Wel gewoon hoofdpijn, maar geen migraine meer.

8. Roetje08

Vandaag voelde ik me gelukkig beter, maar gisteren was echt hel. Vooral omdat die derde er om 20u er nog eens bijkwam. Gelukkig was E. een dagje bij oma en lag ze al in bed tegen dat die derde aanval opkwam. Was gisteren een beetje radeloos, dacht dat ik er niet meer uit ging komen

9. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Mijn zus heeft heel erg last van migraine. Sowieso al... en die heeft het tot na het 1e trimester af en aan gehad. Soms 2 dagen niet, dan weer 3 dagen onafgebroken. Ze kon niet liggen niks... alleen maar rechtop zitten en overgeven. Hele nachten. Kwam doordat de hypofyse vergroot raakte door de zwangerschap. Moet je niet aan denken! Over het algemeen heeft het gewoon met zwangerschapshormonen te maken... en dan heb je het hooguit een paar keer in een paar weken. Komt goed!

10. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Als het te vaak voorkomt kun je ook naar de huisarts he.

Er zijn wel medicijnen voor, maar het is niet duidelijk wat het voor de zwangerschap doet. Het is niet bewezen dat de medicatie kwaad kan voor de zwangerschap, maar ook niet bewezen dat het geen kwaad kan. Dus daar zit een hoop onduidelijkheid.

Maar als je nou echt niet kunt functioneren daardoor is er vast wel een oplossing te vinden.

11. Roetje08

Voorlopig mag ik 2 weken thuis blijven van de huisarts door de misselijkheid. Ik had een aanval terwijl ik bij de huisarts zat, en zij bevestigde dat ik enkel paracetamol kon nemen, geen aspirine, ibuprofen of sumatriptan. Mijn bloeddruk stond ook te laag voor mijn doen, en nu zorg ik voor meer zout en water en voel me alweer stukken beter qua hoofdpijn dan. Ik weet niet of het iets met elkaar te maken heeft. Aangezien ik zo weinig mogelijk medicatie wil nemen (en mijn huisarts heeft er begrip voor door mijn miskraam), heeft ze liever dat ik thuis uitrust dan tegen mijn wil medicatie neem om zo te kunnen werken. Woensdag was wel een hel, maar ben trots op mezelf hoe ik erdoor ben gekomen, met enkel praracetamol en antimetil.

Heb trouwens al veel onderzoeken en verschillende huisartsen gehad voor mijn migraine, er is niets aantoonbaars gevonden en zolang ik het zelf onder controle kan houden vind ik het goed. Zo ver ik me kan herinneren had ik mn eerste aanval al voor mijn 14e.

12. JoyeuxNoel

JoyeuxNoel Actief lid

9 feb 2019
    151
    78
    28
    Vrouw
    Heel veel sterkte!

Ik heb er helaas ook last van, al lang geen migraine gehad en nu 3 migraineaanvallen met aura's in 3 dagen gehad. Doe rustig aan en denk aan jezelf!

13. Solstice

Solstice Actief lid

8 jan 2019
    188
    92
    28
    Vrouw
    Oeh migraine is zo vreselijk. Ik heb er ook al mn hele leven last van maar ik heb er speciale medicijnen voor. Die mogen helaas alleen niet als je zwanger bent en dat durfde ik ook niet want ik word er altijd heel erg suf en een beetje stoned van. Ik had er bij mijn 2e zwangerschap veel last van, vooral het 1e trimester en soms dagenlang. Paracetamol hielp niet. Washandje op je hoofd met koud water, blijven liggen met een raampje open en veel water drinken zijn de enige tips die ik kan geven die bij mij iets verlichting gaven. En misschien dat de huisarts nog tips heeft of medicijnen die je nu wel mag gebruiken. Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina