Hoi dames, Ik ben momenteel 7 weken +6 dagen zwanger. Ik voelde in het begin nog weleens steken in mn lies en een trekkend gevoel onder in de buik. Ik moet zeggen dat ik dat al een hele tijd niet heb gehad. .ook als ik druk o mijn onderbuik voel ik eigenlijk niet echt iets.. vanaf wanneer kun je je baarmoeder gaan voelen? En dat trekkende gevoel en die steken, is dat normaal dat dat afneemt of weggaat? Ik vraag mij weleens af of alles wel goed gaat daar binnen. 1e zwangerschap dus geen idee...
Dat kan heel lang duren. Bij mijn eerste zwangerschap tot 7 maanden geen nergens laat van gehad. Geen kwaaltjes helemaal niks. Alleen vanaf week of 19/20 voelde ik haar bewegen. Deze zwangerschap is totaal het tegenovergestelde en heb last van van alles en voel ik van alles van het begin. Loop ook al sinds ik 16 weken ben in de ziektewet. Dus het verschil echt zelfs per zwangerschap.
Apart he? Maar met baarmoeder voelen bedoel ik niet wanneer je het kindje voelt bewegen maar wanneer als je op je buik drukt je voelt dat er iets groeit.
Als je nu probeert vanaf je schaambot te voelen? Je voelt dan een wat harde soort bal. Als je het eenmaal gevoeld hebt is het heel makkelijk te voelen. Misschien dat je baarmoeder nu nog niet hoog genoeg zit. Het weggaan van kwaaltjes wil niet zeggen dat je zwangerschap niet goed verloopt. Lastig hé? Zo in het begin. Weten dat je zwanger bent maar niets voelen.
Ja is echt lastig.. ik voel wel dat het net achter mn schaambot een beetje stevig is maar kan wat mij betreft net zo goed een darm of spier zijn? En kan dat met 8 weken al? Ja is ontzettend lastig hihi...
Met twaalf weken komt ie boven schaambot uit. Voelt idd als een soort harde gladde bal. Zie linkje voor alle fundushoogten. Fundus is de bovenkant van je baarmoeder https://babyblog.nl/babywiki/zo-verandert-baarmoeder-tijdens-zwangerschap/
Baarmoeder is vuistgroot, meestal kleiner (in niet zwangere toestand) en volgens jouw banner de baby 1,5 cm. Die zit nog lekker verstopt achter je schaambot
bij mn eerste echt nooit wat gevoeld aan steekjes. en nu inderdaad ook al vroeg in de zwangerschap met 6 a 7 weken steekjes met hoesten. Dat nam weer af en nu is het weer terug. Elke zwangerschap is anders joh. het zit vast wel goed allemaal.
Hmm nee dit voel je volgens mij nu nog niet. Ik zou ook niet te veel zelf gaan voelen. De vk kan dit utieraard wel. Het enige wat ik zelf merk: het lukt mij niet om mijn buik in te houden!