Opa wil een tablet...

Discussie in 'De lounge' gestart door hippydepippy, 14 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    De opa van mijn vriend heeft het in zijn hoofd gehaald dat hij een tablet wil. Wij twijfelen of het iets voor hem is maar goed.. Nou vroeg ik mij af, zijn er geen handige tablets voor ouderen?

En hebben jullie nog tips wat voor apps we erop kunnen zetten? Hij wil er vooral mee internetten volgens mij maar het is wel leuk als hij er bijv ook leuke spelletjes op kan doen. Iemand ideeën?

We gaan trouwens voor een tablet met Windows, geen iPad ofzo.

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik vind het een goed idee. Mijn schoonmoeder heeft een herseninfarct gehad en mijn schoonzus heeft haar een ipad gegeven. Daar heeft ze apps op die haar kunnen helpen met communiceren. Daarnaast kan ze er wat op lezen.

Een tablet is relatief makkelijk in gebruik en biedt veel mogelijkheden. Ik zeg doen!

3. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mn oma is 86 en heeft zowel een tablet als een laptop... waarom niet??

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

hier ook een oma met ipad.
    Ze hadden eerst een galaxy maar konden daar niet mee overweg. Nu is opa overleden en heft oma een ipad aangeschaft. Gaat stukken beter!
    Veel makkelijker besturingssysteem.

5. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ja we gaan het ook wel doen hoor! Hij heeft het er al een paar keer over gehad dus hij wil het wel echt. Welke tablet heeft jouw oma Born2beMom?

6. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Een goedkoop dingetje van de kruidvat of aldi oid... dus iig met een android besturingssysteem

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik zou toch een IPad adviseren, die is veel gebruikersvriendelijker voor oudere mensen

8. Piekelotje

Piekelotje Actief lid

6 jan 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou toch voor een Ipad gaan, elke ... (vul zelf maar in) kan hiermee overweg.

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier een Surface met Windows erop..... en ow ow ow wat een spijt van de aanschaf.

Meid, ga voor een iPad, supergebruiksvriendelijk en daar zijn tenminste lekker veel apps voor verkrijgbaar.
    Dat krampending wat wij hebben, dat is leuk voor zakelijk gebruik, maar niet voor de fun.

10. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    mijn opa en oma hebben beidde een galaxy tab! (85 en 80) en ze zijn er heel blij mee!

Mijn opa gebruikt hem veel om te lezen, mijn oma speelt spelletjes (candy crush, angry birds friends enz), facebook en ze is super mega actief op Pinterest :D

En ze maken er allebei foto's mee.

Voordeel van de galaxy tab is dat je er whatsapp op kan zetten, dus ze zitten in de familie whatsapp, en dat vinden ze wel super leuk!

11. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Waarom geen IPad? Is veel simpeler en makkelijker om mee te werken.

12. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    omdat apple belachelijk onnodig duur is, voor een niet vrije omgeving.. alles moet met apple (materialen, apps ed.)

13. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Ik zou toch voor een ipad gaan vanwege juist het gebruiksgemak.
    Je kan daar gewoon niks mee mis doen bijna.

Je kan er tweedehands 1 aanschaffen. ipad houd beter zijn waarde als welk andere systeem dan ook.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    TS: je hoeft echt niet voor een dure ipad te gaan hoor. dat is echt bullshit.

een samsung galaxy is heel erg gebruiksvriendelijk en makkelijk te bedienen. mn 3 jarige red zich er zelfs prima mee dus dat zegt genoeg;)

ik werk in de thuiszorg met ouderen en diverse mensen hebben een samsung galaxy en die kunnen er echt prima mee overweg.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Mee eens.

16. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.812
    689
    113
    Vrouw
    Voor een ouder iemand zou ik echt gaan voor een Apple tablet want die zijn veeeel makkelijker in gebruik dan een Windows of Android tablet!!!

17. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Koop zeker geen goedkope van de kruidvat dat is echt 10 x niks .
    Koop anders een samsung die zijn makkelijk te gebruiken.

18. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Geen tab lite.. Die lopen snel vast..
    Asus heeft ook mooie

19. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
  20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Apple is iets simpeler maar samsung is ook simpel te maken.
    Zet zijn apps op het eerste scherm als je de samsung aanzet en verder hoeft hij niks doen.
    En als dat te moeilijk is heb je ook nog een kidsstand :D

Het leuke aan samsung is dat je ook de lettergrootte van websites kan instellen, hoeft maar eenmalig. Handig voor oudere mensen.

Deel Deze Pagina