Winkelen in Nijmegen (a.s. zaterdag)

Discussie in 'De lounge' gestart door Wijffie75, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ga komend weekend met een vriendin naar Nijmegen. Zaterdag gaan we eerst de stad in en 's avonds t/m zondag gaan we heerlijk ontspannen in Sanadome. Dat laatste komen we elk jaar, maar in Nijmegen zelf ben ik eigenlijk nog nooit geweest.

Wie heeft er leuke tips qua winkels, restaurantjes etc? Wellicht specifiek winkels met zwangerschapskleding? Of gewoon leuke winkeltjes? En voor de lunch en het avond eten, waar moeten we zijn, waar zitten de leuke restaurantjes? En dan meer in de stijl van een eetcafe dan iets exotisch of exclusiefs hoor :)

Oh en waar parkeer ik het beste cq goedkoopste? :)

Ik ben benieuwd!

2. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk eigenlijk dat er in Nijmegen vooral carnaval gevierd gaat worden zaterdag. Denk dat veel winkels dicht zullen zijn?

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    SHIT!? Is dit weekend carnaval? Ah gassie, zijn de winkels dan dicht? Oeps, wij vieren hier geen carnaval dus dat wist ik niet :(

4. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik ben er ook bang voor ja!

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    He Wijffie, ik zie dat je zwanger bent. Wat leuk! Gefeliciteerd!!

Over Nijmegen, daar wordt zaterdag inderdaad volop carnaval gevierd. Het programma vind je hier:

http://www.knotsenburg.nl/nc/programma/

(Dan kun je even uitzoeken welke plekken je beter kunt vermijden. ;) )

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ja klopt Serafijntje, dankje!

Ik had op die site al zitten neuzen, zag dat de grote optocht zondag is, dus dat is oke :) Maar kan niks vinden over winkels.

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Soms zijn winkels om 13/15 uur al dicht, hangt beetje af van de drukte in de stad

8. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Wij wonen in Nijmegen, veel is dicht. Hier vieren we vollop carnaval. Dus in de stad kun je niet winkelen.

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hmm slecht gepland dan :( Het weekend was al duurder ivm Valentijnsdag maar nooit aan Carnaval gedacht.

10. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Als je dit niet viert, kun je dat ook niet weten. Anders nog snel een carnavalsoutfit scoren en je er aan overgeven. In Nijmegen is genoeg te doen!

11. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Voor zover ik weet zijn de winkels gewoon open hoor! Leuk tentje om te lunchen vind ik altijd de Blonde Pater. Ze hebben ook een website waarop je het adres kunt vinden, maar het zit achter plein 44.

Om savonds te eten zou ik naar een tentje gaan op de Waalkade. Veel restaurantjes bij elkaar en voor ieder wat wils.

Ze hebben in het centrum niet echt een winkel met zwangerschapskleding, maar de H&M heeft wel een afdeling en er zit ook een Prenatal in de Molenpoort Passage.

12. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Nee, vele winkels hebben aangepaste tijden en zijn zelfs gesloten.

13. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Euh, meedoen aan carnaval? Nee dankjewel haha. Ieder zn ding, maar ik vind het echt helemaal niks. Ben ik denk ik veel te nuchter voor (letterlijk en figuurlijk in dit geval haha).

Qua eten hebben we al bedacht om maar gewoon wat eerder naar Sanadome te gaan en daar te eten, want de horeca zal wel heel vol zijn vermoed ik.

Hmm tegenstrijdige berichten over de winkels dus..

14. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring is, is dat carnaval in het centrum van nijmegen enorm meevalt!

Er lopen wat mensen verkleed en net buiten het centrum staat een feesttent.....

15. Grobe

Grobe Lid

8 nov 2013
    21
    11
    3
    NULL
    NULL
    Heerlijk Sanadome!
    Ik woon in Nijmegen en heb hier nooit carnaval gevierd maar ben wel op carnavals zaterdag vaak in de stad geweest. Nooit gemerkt dat er winkels dicht waren en volgens de site van de gemeente is dit ook niet zo. Carnaval is echt maar op een paar plaatsen in de stad en is prima te vermijden! Veel plezier!

16. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Meen me te herinneren dat de winkels vorig jaar gewoon geopend waren op zaterdag hoor. Maar misschien kun je morgen even de VVV in Nijmegen bellen? Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent :)

17. Starlet

Starlet Lid

7 okt 2013
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Blonde Pater voor de lunch!

18. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ik woon al mijn hele leven in of rond nijmegen en het is mij nog nooit opgevallen dat met de carnaval op zaterdag in het centrum de winkels niet op zijn (nou ben ik geen carnavalsvierder) misschien wel in de wijken, hier in de buurt heeft de supermarkt wel een briefje hangen met aangepaste openingstijden volgens mij.

Blonde pater zit in de Houtstraat dacht ik. Eet en drinkgelegenheden zijn er verder genoeg. Winkels ook, maar echt een specifieke positiemodezaak bij mijn weten idd niet, v&d heeft ook wel het eea.

Parkeren, tjsa plekken genoeg, goedkoop is het nergens en de tijd dat er op redelijke loopafstand van het centrum nog wel een gratis straatje te vinden was is ook voorbij. Goedkoopste optie is transferium Ressen en dan met de pendelbus naar het centrum, da´s 3 euro incl max. 4 buskaartjes. Als je dat niet ziet zitten zou ik als je meer dan een paar uurtjes wil gaan voor een dagkaart op de Wedren gaan, kost je 7,15. Ga je maar een paar uurtjes dan kun je net zo goed in een van de parkeergarages gaan staan, uurtarief in de hele centrumzone is 2,55.

19. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Volgens mij valt het ook altijd wel mee in de stad met de carnaval... Heb er nooit last van gehad in ieder geval.

20. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Tijdens mijn eerste zwangerschap woonde ik de eerste 6 maanden in Nijmegen, toen waren er nog twee zaakjes met positiekleding, zijn die echt allebei weg? Dit was 7 jaar geleden. Ze waren beide net buiten het drukste centrum. De ene vlakbij lux, die had veel mamalicous en de andere aan de andere kant van het centrum, ik dacht in de buurt van de stevenskerk, deze had de iets duurdere merken.

Edit: even gekeken, de tweede zit er nog, maar heet nu noppies nijmegen, in de lange hezelstraat (bij de stevenskerk naar beneden).

Deel Deze Pagina