wanneer gaan de huiluurtjes over

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Nataly1972, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.301
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Mijn zoontje is bijna 5 weken oud en hij heeft 's avonds altijd een huiluurtje of 2 van 20.00 uur tot 22.00 uur ongeveer.

Ik heb ook nog een zoontje van 3 en die heeft dat eigenlijk niet gehad dus ik heb geen idee hoe lang dit duurt en of dit nog overgaat.

Het gaat dus als volgt.
    Om 18.30 krijgt hij een fles van 150 cc met 5 schepjes friso HA. Hij weegt 4300 gram en drinkt 4 flessen van 120cc+4 en 2 van 150cc+5. Dan gaat hij naar bed en slaapt tot 20.00 uur. Dan begint hij te huilen omdat hij dan een poepluier heeft. Vervolgens wil hij niet meer slapen en als je hem laat liggen dan wordt het echt krijsen.
    Omdat we nog een zoontje hebben van 3 jaar en hij naast zijn broertje in de andere slaapkamer slaapt halen we hem er vaak uit zodat ons zoontje van 3 niet wakker wordt. Van 20.00 tot 22.00 uur is hij dan wakker en huilt. Meestal zitten we dan met hem op schoot met de pink in zijn mond omdat hij zuigbehoefte heeft of hij ligt op mijn arm te slapen of te jengelen. Om 22.00 krijgt hij weer een fles van 150cc+5 en gaat dan na een inslaaphuitje van ongeveer 10 minuten (die herken ik wel heel goed omdat mijn zoontje van 3 jaar dat ook altijd deed) slapen tot zijn nachtvoeding tussen 03.00 en 04.00 uur. Dat doet hij dus heel erg goed.

Ik vind dit nu niet erg maar ik vraag me wel af of er ooit een einde komt aan de huiluurtjes?

Groetjes
    Nataly

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ja hoor, er komt wel een eind aan. De een doet er wat langer over dan de ander. Het is moeilijk te zeggen daarom hoe lang dat duurt. Het kan zeker ook komen door de prikkels die ze krijgen overdag. Probeer daarom om overdag ook in eigen bedje te laten slapen.

Groetjes Adrienne

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.301
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wat geef jij nog laat reacties!:D

Lars ligt overdag eigenlijk altijd in zijn eigen bedje, ik ben best wel van de rust en de regelmaat. Hij wordt wakker, krijgt zijn fles, nog even spelen en knuffelen en met de eerste tekenen van moeheid gaat hij weer naar bed.

Hier op ZP lees je vaak bij baby en dreumes dat het na een maand of 3 minder wordt. We houden hem nu beneden tijdens zijn huiluurtjes zodat mijn zoontje van 3 niet wakker wordt van zijn huilen anders lieten we hem ook wel in zijn bedje jengelen. Bij echt krijsen gaan we natuurlijk altijd kijken en troosten.

Doordat het mijn 2e kindje is herken je wel veel eerder de verschillende soorten huiltjes. Nu ligt hij ook in bed te jengelen, hij kreunt wat, gaat dan wat huilen, is stil, gaat weer wat kreunen, huilen en is weer stil enz.enz. Dan ga ik er niet heen want ik weet dat hij nu in slaap aan het vallen is.

Bedankt voor je antwoord.
    Nataly

Deel Deze Pagina