Hoi, Mijn zoontje is nu precies 8 maanden oud. Normaal geniet een moeder van zijn kindje in volle teugen.... Ik ook wel, maar op dit moment wordt het overschaduwd door veel zorgen. Vooral zorgen om hem of alles wel goed zit, of hij niet iets heeft enz. Hij is al vanaf 1 week oud veel verkouden en snottert continu. Hij zit sinds 3 maanden oud op het kdv en weet dat een baby daar snel wat op kan pakken. Nu heeft hij met 4 maanden een luchtweginfectie gehad, omdat hij ook slecht at en hij maar niet opknapte kreeg hij een ab kuur. Dit hielp goed en na een week zag je duidelijk dat het beter ging. Met 5 maanden weer heel ziek, tegen randje ziekenhuis opname voor uitdrogingsverschijnselen. Hij at en dronk niks meer en alles wat er inging kwam er net zo snel weer uit. Heeft 2 weken geduurd voordat hij weer zijn normale voedingen binnen kon houden. Daarna is het even rustig geweest. Maar nu loopt hij weer met een luchtweginfectie. Dit keer erger dan met 4 maanden. Hij kon geen geluid meer produceren, was spaans benauwd en zijn longen zaten helemaal vol zooi. Dus weer ab omdat hij er zelf niet bovenop kwam... Hij heeft dus in 4 maanden tijd 2x een ab kuur gehad. Maak ik me nu zorgen om niks? Vanochtend ook weer, heel zijn neus dicht, kreeg amper lucht, terwijl hij gister zijn laatste ab gehad heeft en het juist weer beter ging. Ik zit dan al gelijk weer in de stress! Ze zeggen dat een baby in het eerste jaar veel ziek is, maar is het soms echt zo erg zonder achterliggende redenen?
Hier ook wel het eerste jaar gehad bij 1 van mijn zoontjes. En nog steeds wel. Veel oorontstekingen, verkouden en koorts. Dan was hij er net vanaf en ja hoor daar kwam de volgende alweer aan. Mijn zoontje heeft 2 x antibiotica gehad voor oorontsteking. Ook mijn zoontjes zitten op het kdv en daar pikken ze toch wel veel op. En ik zie dat je kindje 8 maanden is , dus je hebt ook de winterperiode meegemaakt en dan zijn veel mensen verkouden of grieperig. Als je nu kijkt naar het weer is het de ene dag super weer en daarna weer klote weer. Daardoor worden veel mensen ziek. Maar goed als je twijfelt zou ik een afspraak maken met de HA en je zorgen met hem/haar bespreken.
hier het eerste jaar ook gehad bij mijn dochter. Vaak verkouden en ziek. Sinds januari dit jaar, dus toen was ze zo'n 1 jaar en 3 maanden gaat het beter en is ze nog nauwelijks ziek. En het lag hier echt aan het kdv want als ze een weekje niet ging bij wijze van had ze nergens last van en zodra ze daar een stap over de drempel zette ging ze weer.
Er staat dus nog wat te wachten.... Nu het weekend ook laatste ab gegeven en sinds gisteren weer aan het hoesten...
hier hetzelfde gehad. Mijn dochter is van mei 2009 en sinds 2010 zit ze nu aan haar 9e antibiotica kuur. Zoveel heb ik er niet eens gehad in mn leven. Ook haar lichaam lukt het niet om er zelf bovenop te komen. Hebben nu weer een doorverwijzing, hopelijk kunnen ze wat voor haar betekenen. Het enige wat ik kan zeggen is blijf alert, schrijf symptonen op komen deze steeds overeen. En het aller belangrijkste als je het niet vertrouwd door laten verwijzen. Sterkte en beterschap!
Ik denk niet dat je je onnodig zorgen maakt. Mijn zoon heeft ook regelmatig luchtweginfecties. Wat ik van de huisarts begreep hebben kindjes het eerste levensjaar zeker een paar van die luchtweginfecties. Mijn zoon heeft veel last van slijm, maar het zit wel allemaal hoog. Je hoort hem ook altijd rochelen. Hiervoor hebben we ook een inhalator, maar momenteel gebruiken we die niet. Overigens hier al iets van 8 of 9 keer antibiotia gehad. Als ik jou was zou ik eens vragen of een kinderarts je zoontje wilt bekijken. Want zo benauwd zijn heeft mijn zoon 1 keer gehad en toen hebben ze hem een nacht in het ziekenhuis gehouden. Is hij ook aan het neusvleugelen? Dan gaan de neusvleugeltjes heen en weer en hebben ze het benauwd/moeite met ademen. Zo herkenden ze het bij mijn zoontje.
Kindjes zijn de eerste 2 jaar van hun leven minimaal 1 keer per maand ziek, vertelde onze kinderarts. In die zin is het niet iets om je zorgen over te maken. Aan de andere kant vind ik wat je beschrijft wel weer heftig. Maar waarom maak je geen afspraak met een kinderarts? Aan de hand van een paar simpele onderzoeken is vast te stellen of er meer aan de hand is. Voor je eigen gemoedsrust is het wel prettig als er dan niks bijzonders blijkt te zijn. En als er wel iets is (ook dat hoeft niet heftig te zijn hoor), kun je actie ondernemen.
Hier ook de vierde ab kuur. Allemaal direct achter elkaar. Ook begonnen sinds het kdv en precies dezelfde klachten als dat jij beschrijft. Dacht al dat onze zoon de enige was. Zo zielig he. 'snachts huilen van het hoesten. Bij ab kuur direct opknappen en daarna begint de ellende weer. Hier vandaag ook laatste dag ab. Laat het dan daarna een tijd goed gaan he....succeS!
hier ook het eerste jaar veel ziek geweest ik denk dat ze ook een keer of 5 een anti-biotica kuur heeft gekregen. ze had vaak oorontsteking en hoge koorts wat niet zakte. ze is zelf een keer opgenomen met uitdrogings verschijnselen toen ze de waterpokken had met nog geen 5 maanden. toen ze goed 1 jaar was werd dit gelukkig een stuk minder en nu is ze gelukkig bijna nooit meer ziek
Ik ga nu ook contact opnemen met een kinderarts, want het zit me toch niet lekker... Hij heeft nu een week geen ab gehad en hij had gisteren weer hoge koorts, hoesten en onwijs aan het pruttelen met ademen.
Hier ook iemand die hier, helaas bekend mee is, Esmay heeft ook minimaal 12 kuren gehad en bijna altijd erachteraan medicatie tegen spruw... Dat was namelijk haar reactie op AB... Luchtweginfecties, oorontstekingen en pseudokroep; done it all! Heel vervelend en af en toe doodeng ook!! Idd je gevoel blijven volgen en laten doorverwijzen! Wat ik me wel af vraag na jouw laatste berichtje; hoefde je niet op controle te komen bij het einde van de kuur? Dan had je HA waarschijnlijk gehoord dat het nog niet helemaal over was en je meteen een vervolgkuur kunnen geven. Het klinkt nu een beetje of de kuur zijn werk niet helemaal heeft gedaan en dan blijf je zeker sukkelen.... Succes ermee en beterschap voor je kindje!