Ik erger me maar voel me daar wel belachelijk om....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Pfff ik erger me echt zo aan mijn schoonmoeder terwijl ze heel lief en aardig is, maar soms te!

Daar voel ik me ook schuldig over hoor dat ik me zo voel. Daarom lucht ik hier even mijn hart, als jullie dat goed vinden ;) .

Er was eigenlijk niets aan de hand totdat mijn dochter geboren werd. Ze is kraamverzorgster geweest en daar begon het al mee. Ze wist alles beter, ging een discussie aan met mijn kraamverzorgster, verschrikkelijk! Ook is ze helemaal voor borstvoeding (heb ik al een topic over geopend laatst) en dat is prima maar ik kies ervoor om geen borstvoeding te geven.
    Verder is ze heel overdreven met alles, haar manier van praten tegen mijn dochter: kom maar bij oma, jij bent oma's schatje, oma's lieveling, krijgt oma een kusje? Oma doet alles voor je....enz. Daar gaan mijn haren recht van overeind staan.

En ze weet dus alles beter omdat ze kraamverzorgster is geweest. Nu is ze in haar hele leven (en ze is midden 50) maar een paar jaren kraamverzorgster geweest, dus dat valt allemaal wel mee. Maar kinderen dit en kinderen dat, ze doen dit en dat.

Verder stopt ze mijn dochter vol met snoep, heb ik dus al gezegd dat ik dit niet wil, wat ze beledigd, nu doet ze het niet meer.

Ze past de ene week 1 dag op en de andere 1,5 dag.

Ze is compleet een ander persoon dan ik ben. Zij is heel creatief met dingen maken en alles, ik haat dat! Zij geeft niet echt om uiterlijk, niet om kleren, ik wel!
    Ik heb wel eens geprobeerd om iets leuks te doen met haar, winkelen, maar dat is geen succes geweest. Ze vind het zinloos om winkels binnen te gaan waar je toch niets koopt. :rolleyes:

Maar goed, ik voel me soms wel schuldig hoe ik over haar denk, ik ben ook bang dat het erger wordt als we ooit een 2e krijgen en als ze daar ook op wil passen. (als ze dat wilt natuurlijk).

Maar snappen jullie mij wel een beetje of vinden jullie mij ook een trut?

2. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik vind je absoluut geen trut, en sommige zaken vind ik dat ze jullie in hoort te respecteren (zoals snoep, flesvoeding etc). Zij heeft haar opvoedmomenten gehad, nu maken jullie de belangrijkste keuzes.
    Maar... dat respect moet wederzijds zijn.
    Als zij niet van winkelen houdt, wat is daar mis mee? Als zij creatief is, lekker laten gaan: hoef je zelf niet te fröbelen en dochterlief kan zich bij oma uitleven. En dat overdreven gedoe, dat is een kwestie van smaak: ik vind het wel schattig dat ze blijkbaar zo dol op je dochter is, jij vind het blijkbaar vreselijk als ze zo praat.

Probeer te accepteren dat zij zo compleet anders is dan jij, ze zal toch vast ook wel iets leuks hebben? Je maakt het jezelf een stuk makkelijker als je probeert je daarop te focussen ;)

(oh enne... zo af en toe een uurtje lekker klagen over hoe vreselijk je "schoonloeder" is kan heerlijk opluchten. Dus charter een vriendin die er ook zo één heeft, pak de telefoon en een doos chocolade, en gaan met die banaan :) )

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Aan de ene kant begrijp ik je wel. Het is JOUW kind en ze bemoederd teveel...teveel bemoeienissen. Daar kan ik ook niet tegen.
    Ze mogen natuurlijk hun mening geven en zeggen "misschien kun je dat of dat eens proberen als je wilt" Maar daar houd het op wat mij betreft met anderen behalve mijzelf en mijn vriend.

Toch is ze wel lief denk ik en dat moet je ook waarderen. Geloof me er zijn zat schoonLoeders hoor ;) Kep er genoeg meegemaakt hahaha en nu een schat van een schoonmoeder, ze zegt zowat niks (is erg verlegen en bang om zich ergens mee te bemoeien) maar wat een schat 1e klas!

Denk dat je gewoon een keer een gesprek met dr moet aangaan en zeggen dat je het heel lief vind vanhaar allemaal, maar dat jij de dingen toch anders ziet en tja, tis JOUW kind.

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Verplaatst naar baby&dreumes.

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik begrijp je heel goed.
    mn schoonmoeder is echt een schat en ik kan het op zich goed met dr vinden, maar er zijn van die momenten dat mn nekharen rechtop gaan staan.

ik denk dat iedereen dat wel heeft bij dr (schoon)moeder.

probeer het een beetje los te laten, maar wijk niet van je principes af.

liefs doris

6. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    hehehe, schoon moeders ook he...

Ik heb ook veel problemen gehad met mn schoonmoeder, al voor de geboorte van kai.

Ik heb haar toen ik zwanger was heel duidelijk gemaakt dat dit ons kindje was en niet die van haar en dat ze oma is en ik moeder en dat what i say goes echt het beleid is wat ik ga handhaven.

tuurlijk mag ze wel dr mening geven maar of ik het mee eens ben is een ander verhaal.

kijk over het winkelen enzo..tja het zou toch wat worden als iedereen hetzelfde zou zijn...ook saai...Ik hou ook niet van winkelen, daarintegen hobbelt mn schoonmoeder winkeltje in winkeltje uit en word er helemaal gek van.

Ik zie ook t nut niet om alle winkels in te gaan en niks te kopen. Maar voor mn kids is t wel een voordeel....zei vind alle leuke dingetjes...

(gewoon niet met dr gaan winkelen..doe ik ook niet met mn schoonmoeder);)

Ik vind ook dat je niet van je principes af moet stappen, maar dat je ook een beetje in je achter hoofd moet houden dat ze het beste ermee voor heeft.

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Zo te lezen heb je een leuke /lieve oma voor je dochter! Geweldig toch!

Maar ik snap je wel hoor! ;)

8. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik weet het; ik zeur. Maar het is gewoon zo irritant af en toe en dan kom ik hier gewoon even zeuren. Ik wil ook niet steeds tegen mijn man over zijn moeder zeuren.

Maar ze weet alles beter en heeft een mening over mijn dochter die ik niet deel. Als ik nee zeg; zegt zij: van oma mag je het wel!

Dat doet ze trouwens ook tegen mijn neefje. Oh dan erger ik me zo ontzettend en zit ik me op te vreten.

Ik ben zefl gewoon zo anders en van dat winkelen is natuurlijk gewoon een stom voorbeeld. Ik praat b.v. gewoon tegen mijn dochter, ik hou niet van dat overdreven gedoe.
    Ik los dingen op met humor tegenover mijn dochter en soms word ik weleens een beetje boos, maar dat moet ze toch leren (mijn dochter bedoel ik dan he? ;) )

Als ik nee zeg is het nee en als mijn schoonmoeder dan zegt; ja maar ze heeft honger, of ja maar dit ....dan denk ik:
    AAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Dat wou ik ff kwijt, verder is ze heel aardig.

9. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    ik vind dat oma's best heel veel kunnen toe voegen aan de opvoeding van een kind.

maar er zijn grenzen en als jij vind dat je dochter niet te veel snoep mag enz enz mag je dat zeggen.

ook vind ik dat je soms gewoon even moet slikken en je zelf moet bedenken ze doet het mischien anders maar bedoelt het goed.

ik heb het hier ook.

een stief moeder die nooit kinderen heeft gehad maar wel heel graag oppast en dit dus ook doet 1 ochtent in de week.
    ik merk allen wel aan kleine dingentjes zo als een luier die niet helemaal goed zit of aan me jongen die de hele ochtent gewent is dat als hij kikt er iemand komt kijken. (ik kom niet bij elke kik kijken) maar goed ze is lief voor hem en ze doet haar best.

een schoon moeder die natuurlijk zelf moeder is (van 2) en al jaren op de kinderen van me schoonzusje past weet het ook altijd beter al weet ze nu dat ze daar bij mij niet altijd mee moet aan komen want als het om me kind gaat ben ik berijd tot ruzie met me schoon moeder als het moet.

een moeder die elkeer zegt kom maar bij mama uuuuuhhhh nee oma.
    ik moet dus elke keer zeggen hij is van mij he vergeet je dat niet.
    en ze verwent die kleine de heletijd want er ligt eigelijk altijd wel iets nieuws voor hem klaar als we komen en we komen ongeveer elke week een keertje.
    maar goed daar ben je oma voor denk ik dan bij me zelf.

dus sta soms op je strepen en ga door het vuur voor je kind.
    dus als jij nee zegt dan is het niet maar .... zeg dan gewoon nee is nee en dan ook niet een ja van oma.
    en denk soms ach ze bedoelt het goed en ze in niet voor nix oma.
    dus soms moet jeeen oogje dicht knijpen.

10. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    o ja en je weet toch wat ze zeggen van schoonmoeders?

als ze door je tuin waggelen moet je nog een keer schieten :p

11. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Kun je uitleggen waarom je haren hier overeind van gaan staan?
    Ik vind dit namelijk heel lief.
    De mijne(waar ik geen contact meer mee heb)zei tegen mijn zoontje als hij viel:"JA jank maar,word je hard van"
    Daar gingen mijn nekharen van overeind staan

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Niet opvreten, maar uit je slof schieten. Oma's kunnen nog zo lief zijn, maar ik vind dat ze nooit jou regels mogen "overrulen"..Ze plaatst jou op dat moment in de boeman rol tegenover jou dochter, en dat vind ik ronduit onbeschoft. Ze heeft haar mening op dat moment maar in te slikken, is ze nou helemaal...moet zeggen dat mijn schoonmoeder dat ook had bij mijn nichtjes en neefje, maar bij mij flikt ze het niet. Denk dat ze dondersgoed weet dat ik dat ècht niet wil hebben..

Buiten het betweterige klinkt je schoonmoeder wel als een echte oma waar kinderen dol op zijn en daar gaat het om..Ze heeft zich netjes aangepast aan jou "snoepregels"..Haar veranderen kun je niet, ze is gewoon zoals ze is en daar zul jij het mee moeten doen. Probeer niet op alle slakken zout te leggen en ga eens dingetjes bedenken die jou wèl aanstaan. Zul je zien dat je met andere ogen naar haar gaat kijken...

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik snap het heel goed hoor, ook wel een beetje van oma's kant! Maar ik vind wel, dat als een oma structureel oppast dat er wel regels moeten zijn! Het moet niet zo zijn dat je kind in de heropvoeding moet na een dagje oma, en dat zou ik heel duidelijk bespreken.
    Mijn moeder bespreekt dat zelf al met me, dus das wel heel handig.

Ik zit nu effe in een momentje dat mijn moeder veel tips geeft, rondom slapen, en dat irriteert me soms ook wel, maar ze bedoelt het goed en dat hou ik me ook voor.
    Iedereen weet wel dat het jouw kind is, daar zou ik me niet te druk om maken! En qua snoep of consequent zijn zou ik wel heel duidelijk zijn. Geef anders een abbo op ook, daar staan veel artikelen in over dat soort meningsverschillen. Ik en mijn moeder hebben daar leuke gesprekken over gehad, al heb ik niet zoveel irritaties naar mijn moeder hoor!
    En je bent echt geen trut ofzo, het hoort er gewoon bij...

Deel Deze Pagina