baby huilt veel

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Corry, Jul 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Corry

Corry Bekend lid

Aug 14, 2012
    622
    0
    0
    hallo, onze zoon is nu bijna 2 maanden oud en groeit erg hard.
    We hebben hem nu niet meer gewogen maar hij woog 9 juli 6,7 kg en is geboren met een gewicht van 4255 gram. ik voed op verzoek, en regelmaat is ver te zoeken. (voor onder beschreven klachte was er veel regelmaat)

de eerste paar weken ging alles goed, tot er iets in sluimerde wat nu geresulteerd heeft in een ontevreden baby die erg hard groeit en veel huilt. het voeden gaat goed, en hij drinkt erg goed. maar soms komt er te veel melk waardoor hij zich verslikt. in eerste instantie dachte we aan buikkrampjes, en toen hebben we van alles geprobeerd. nu zijn we hem aan het behandelen voor reflux, want op het consultatiebureau hoorde ze dat de voeding omhoog kwam ( hij spuugt nooit). dit lijkt enigsinds verzachtend te werken en hij is al iets rustiger. Eerst schreeuwde hij het uit van de pijn na een voeding en dit is nu veel minder, maar hem in slaap krijgen is een groot probleem. we hebben ook proberen in te bakeren. maar werkt soms wel en soms niet. op zijn buik slapen lijkt het beste te werken. soms werkt dat ook niet en dan lijkt de draagdoek het beste te werken, waar ik hem dan ook heel veel in meedraag.
    Hij huilt erg veel, en heeft in mijn ogen veel pijn. Ben hem veel aan het trooste dag en nacht.

wat we al hebben geprobeerd:
    -infacol
    -voeding kolven en indikken
    -inbakeren
    -en ik geen melkproducten meer (hij heeft een supergaaf huidje dus mij lijkt het ook geen koemelkallergie maar heb het toch geprobeerd)
    - en ik geen sappen meer waar citrusvruchten inzitten
    - geen mosterd meer

meestal is 1 borst per voeding voldoende, maar drinkt soms erg onrustig...

(in de kraamweek had hij nergens last van en toen at ik alles)

Wat mij opvalt is dat zijn ontlasting groenig van kleur is, en heel vaak komt in beetjes. Al komt het de laatste tijd steeds meer met grotere beetjes dan heel de dag door die kleine beetjes. En de ontlasting is heel erg schuimig.
    We zijn al bij dokter, consultatiebureau en huisartsenpost geweest en nemen ons niet serieus voglens mij. we worden niet verder geholpen en onze baby heeft nog steeds pijn en absoluut geen regelmaat. (ik ben voort aan huis gekluisterd met hem omdat ik nergens heen ga met hem.)

Hebben jullie een tip, een idee of een oplossing?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het feit dat hij onrustig is, maar met name dat hij groenige schuimende ontlasting heeft, doet mij denken aan dat hij misschien teveel voormelk krijgt.
    Ik kan dit niet zomaar zeggen, maar als ik jou was zou ik op korte termijn een lactatiekundige langs laten komen bij jou voor ene consult. Zij kan meekijken met een voeding, je hele situatie uitvragen en een plan opstellen.
    Ik denk echt dat je hier nog wel wat mee kunt!
    via de NVL kun je iemand vinden bij jou in de buurt.
    Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding

Mirjam

Share This Page