Even een vraagje: Onze dochter slaapt bij ons op de kamer, maar heeft duidelijk een nachtritme ( overdag slaapt ze als een roosje en snachts is ze niet in slaap te krijgen) Nu wil ik haar ook snachts op haar eigen kamertje leggen omdat ik stik zenuwachtig word van dat gehuil, en haar dan voeden om de 3 met het ritme die ze overdag ook heeft. Dat huilen stopt overigens wel na 5 a 10 min maar wannneer zij uitgehuild is zijn wij klaar wakker... Denken jullie dat dit kan? Ik heb natuurlijk wel de babyfoon naast me, zo kan ik mocht het huilen echt uit de hand lopen altijd naar haar toe gaan. Of weten jullie hoe ik dit ritme kan doorbreken? Overdag is ze nl zo zoet en tevreden, maar zodra de zon onder gaat..... Bedankt
Dat lijkt me heel verstandig! Zeker als het huilen met een minuut of 10 over is. Ik heb hetzelfde gedaan. Wel iets later maar om precies dezelfde reden. En met een babyfoon dichtbij je, ben je snel genoeg bij haar als jij dat nodig vindt. Zo komen jullie beiden aan je rust toe. Gewoon doen.
Geduld hebben! Lisa is nog zo jong, dat komt echt sneller dan je denkt. Het enige wat je kunt doen is na de laatste voeding 's avonds het kamertje donker te maken en overdag licht te laten. Of haar overdag in de woonkamer laten slapen (of naast je bed) en 's nachts in haar eigen ledikantje op haar eigen kamertje. Zodat er voor haar een verschil is tussen 'korte slaapjes' van voeding naar voeding en 'lange slaap' de nacht door. Maar het komt echt helemaal goed hoor. Heeft bij Jarissa nog geen 3 weken geduurd en toen sliep ze vrijwel iedere nacht door. Probeer zelf ook wat dutjes te doen als Lisa slaapt. Je hebt je verlof niet voor niets. Na de vroege voeding (meestal gaat Jarissa dan om 8 uur weer slapen), slaap ik vaak ook nog tot 11 uur. Dan krijgt ze haar volgende fles en staan we samen op. Zo hou ik het allemaal goed vol. Heel veel succes!
lekker op hareigen kamertje leggen want misschien worden jullie ook wakker van elkaar. babyfoon hebben wij 1 nacht gebruikt en toen kwamen wij er achter dat wij haar goed hoorde als ze huilde. succes. en het ritme dat moet groeien.
Zal ik haar snachts dan zelf wakker maken voor de voeding? Of zal ik haar laten komen? Als ze naast me ligt hoor ik haar smakken en dan leg ik haar aan. overdag maak ik haar wel wakker omdat ze anders een gat in de dag slaapt.
laat haar zelf komen en zeg voor je zelf als ze bijv. niet voor 4 uur zelf komt maak je haar wakker. Wij zette toen gewoon de wakker en als ze eerder kwam zette wij de wekker uit en anders werden we wakker van de wekker. Ze is denk ik nog erg jong om door te slapen qua tijden tussen de voedingen. succes!
Met die leeftijd gebruikten wij ook de wekker. Max. 5 uur na de laatste voeding. En inderdaad niet vergeten uit te zetten als ze zelf eerder komt! Haha, is zo zonde van je nachtrust anders.
Super! Lisa heeft goed geslapen, melde zich netjes op tijd vanacht en na 5 min huilen tevreden weer in slaap en papa en mama hebben ook een goede nacht gehad Wereld ziet er dan heel anders uit he Bedankt nog!
heerlijk dat het goed is gegaan. ik heb het ook gehad dat ik onze kleine vent zo graag bij me wou houden, maar hij was zo onrustig snachts, ik deed geen oog dicht. toen kreeg ik het advies om hem op zijn eigen kamer te doen, zodat die mij niet zou ruiken (daar schijnen ze onrustig van te worden) en hij sliep ook als een roos. ik geloofde er eerst niet in, maar het was toch echt zo
Ik vind het zo moeilijk als ze huilt. Vannacht en vandaag echt goed gegaan, na iedere voeding even knuffelen en dan lekker bedje in. En vanavond weer zodra het avond is en ik leg haar in bed, huilen krijsen... Ik weet dat ze een schone luier heeft en dat ze genoeg voeding heeft dus even laten huilen.. Vanavond huilde ze echt uitzonderlijk lang.. Ik vind het dan zo moeielijk om dr niet heen te gaan, want zodra ik dr oppak is het goed.. Ben dan bang als ik dat doe dat het hek dan vd dam is... Hebben jullie dat ook ( gehad ) ? Ze is nu wel stil hoor, eindelijk... Maar over een uur moet ik dr weer wakker maken voor dr voeding..