Vast voedsel, hoe begonnen jullie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biccy, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Thanks, dat geeft een beetje een goed idee :) En wij willen inderdaad ook vers :)

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij geven het wanneer het uitkomt. soms 2 uur na een fles een paar hapjes en soms eerder of later.. maakt toch niet uit want hier eten ze niet meer als 5 hapjes (waarvan de helft er weer uit gaat).

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben bij mijn dochter met 3,5 maand begonnen. Dit omdat ze slecht reageerde op JBPM los door de fles te doen. Dus kreeg ze Nutrilon AR (dit ging wel goed) en vanaf 3,5 maand met rijstebloem.
    Dit heb ik erg lang volgehouden voor ik met wat anders begon.

Ik ben gewoon gaan zoeken hoe ze het beste de pap kon drinken met een papspeen. Niet per 1 schepje. Dit kon namelijk niet meer door de gewone speen en was dan te dun voor de papspeen.

Hierna begonnen met groente, daarna de vervolgpap en daarna pas fruit. Helemaal met haar maagzuur was fruit geen goede optie in het begin. Ze kunnen ook sneller allergisch reageren op fruit geloof ik..

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    hier ook een meisje die veel honger had en het op dr flessen niet meer kon trekken dus met 3.5 maand rijstebloem in de fles gedaan.
    na 2 weekjes ben ik dat smorgens gaan geven in pap vorm (soort van brinta zeg maar)
    en toen dat goed ging ben ik aan de groenten gegaan.
    eerst een paar hapjes want ze vond het zo vreemd (ze was al wel aan het eten van een lepel gewent dus dat ging heel goed)
    ik deed elke keer 2 dagen het zelfde geven.
    en dat deed ik dan in de middag, voor als ze er niet goed op zou reageren dan had ze iedergeval geen krampen als ze naar bed ging.
    maar het is altijd heel goed gegaan en binnen 2 weken ben ik op het fruit gegaan. dus smorgens fruithapje en savonds groenten.
    dus voor dat ze 6 maanden was at ze al groenten en fruit en ze is er echt niet slechter op geworden hoor;)
    hier op het cb waren ze het er helemaal mee eens om het zo te doen, en je moet ook gewoon je eigen gevoel volgen.

Deel Deze Pagina