Vast voedsel met borstvoeding -> hulp gevraagd :-)

Discussion in 'Borstvoeding' started by sandranuijs, May 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

ja maar niet iedere baby is toch hetzelfde....hier sliepen ze door met 4 maanden, ik was er erg blij mee natuurlijk maar hadden ze het nog nodig gehad kregen ze het hoor;)
    En idd of pap gaat helpen...alleen moet je wel weer gaan oppassen of het honger is of zuigebhoefte of mamabehoefte:D

2. Alita

Alita Niet meer actief

wie zegt iets over een fles:(

3. Alita

Alita Niet meer actief

Ik vindt niet dat hij zo weinig bv binnenkrijgt:(
    Bijvoeding is ook belangrijk vanaf 6 maanden he....ik geef zelf wat dixap na het eten.
    Maar je kan ook even de borst aanbieden....
    Als je kindje de bv niet wilt zit hij gewoon vol denk ik

4. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb wel vaste tijden en hier werkt het juist goed vindt ik...Hier gaf ik eens wat na de bv maar het zijn zo`n goede eters dat het al snel een bv verving.

Ik vindt dat je je kindje moet volgen ... heb ik hier ook gedaan en nu werkt het allemaal perfect;)

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb nooit de intentie gehad de bijvoeding de borstvoeding te laten vervangen.;)

6. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik doe het opzich ook op verzoek, maar dat zijn vanzelf eigenlijk 'vaste' momenten geworden. We eten altijd samen (en krijgen dus tegelijk honger) en altijd wel zo rond hetzelfde uur.
    Voedingen vervangen dat gebeurde hier vanzelf wel, maar echt niet zo snel. Ze ging juist meer BV vragen toen we begonnen met het introduceren van bijvoeding. Pas met een maand of 9-9,5 ging ze weer minder vragen.

7. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik heb het precies zoals jij gedaan, na de borstvoeding telkens wat geoefend met een paar lepeltjes. Toen dochterlief het eenmaal door kreeg, eerst wat groentepap en daarna borstvoeding als toetje. Ik ben ook een groot voorstander in het volgen van je kindje wat betreft de introductie van groente en fruit.

Met 5 maanden ben ik begonnen met het geleidelijk afbouwen van borstvoedingen overdag (dan is ze op het KDV en ik was het kolven zat), eerst gaf ik ter vervanging kunstvoeding, maar nu eet ze genoeg groente- en fruitpap dat kunstvoeding niet nodig is. Na de papjes drinkt ze wat water, de overige voedingsmomenten ('s ochtends vroeg 1, 's avonds 1-2, soms 's nachts 1) krijgt ze borstvoeding.

8. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Drinkt ze dan de hele dag geen melk? Dat lijkt me wel erg vroeg met 6 maanden? Doe je dat ook zo als ze de hele dag thuis is bij jou?

9. Bammetjebam

Ze krijgt 3-4 keer borstvoeding per dag, 1 fruitpap, 1 groentepap, na elke pap wat water. Ik geef nog altijd wel melkpoeder mee voor 1 flesje, als ze nog honger heeft na een pap. Kind en Gezin (Belgisch consultatiebureau) en de kinderopvang zeiden dat het niet per se nodig was om na elke pap nog kunstvoeding te geven, dat water ook goed was. Ik vond het ook apart, maar dit doen we nu bijna 2 weken zo. In die tijd heeft ze 1x toch nog een flesje gewild na een pap die ze niet zo goed wilde eten (het was een nieuwe groente voor haar). Voor de rest eet ze enorm goed. Thuis volg ik hetzelfde patroon.

Als ze 7 maanden is, ga ik haar wegen en meten.

10. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Is groentepap met melk, dat het pap heet? Of gewoon gepureerde groente?

Nouja als ze het prima vind en jij ook... Mijn dochter zou het niet geaccepteerd hebben hihi. Die wilde tot een jaar echt iedere 5 uur maximaal, melk drinken. Maar misschien is dat ook wel een verschil tussen kv en bv.

11. Alita

Alita Niet meer actief

nee maar dat gaat toch vanzelf?

12. Alita

Alita Niet meer actief

Ze hebben toch echt nog melk nodig zeker met 6 maanden....

13. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja idd.. maar misschien zit er in groentepap wel melk? Dat het daarom pap heet?

14. Alita

Alita Niet meer actief

geen idee:(

vreemde pap:p

15. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    haha ja heb er nog nooit van gehoort hoor, maar ik dacht dat pap met melk gemaakt werd vandaar. :p

16. zogelukkig

Nee, niet echt. Toen we begonnen met bijvoeden zat ik op 4 voedingen per dag. Gisteren nog 5x gevoed; 1,5 jaar later.;)

17. Alita

Alita Niet meer actief

pff krijg ik er hier niet in hoor...maar lekker hoor:D

18. Alita

Alita Niet meer actief

hih ik ben benieuwd!

19. zogelukkig

Pap kan verwijzen naar:
    pap (voedsel), een gerecht dat meestal bestaat uit melk dat is gebonden met een zetmeelproduct.

Ik denk dat groentenhap een betere benaming is, maar ach, what 's in a name.

20. Bammetjebam

Sorry, groentehap en fruithap zijn betere benamingen, er zit geen melk bij :)

Mij is verteld dat een baby van haar leeftijd naast de 2 vaste voedingen nog minstens 500ml melkvoeding nodig heeft. Ik ga ervan uit dat mijn dochter daar wel aan komt met 3 borstvoedingen per dag, zeker als ze verder niet hongerig is.

Share This Page