mijn zoontje vindt mamas tieties veel lekkerder dan de fles maar ja, mama wil ook wel eens weg en ooit ga ik weer werken... vraag is dus wat jullie tips zijn tegen fles weigeren. Welke speen werkte bij jullie etc... Tot nu helpt de tommie tippee het beste en dan als hij een beetje slaperig is, maar het blijft een drama... Ik overweeg nu om maar helemaal te stoppen met borstvoeding terwijl ik dat eigelijk nog lang niet wil. Maar als ik een keer weg ben (niet vaak) heb ik nooit rust omdat ik me steeds druk maak om die stomme fles...
Hier was het ook even drama. Het hielp hier toen ze 1x per dag de fles kreeg van papa en dat ik niet in de buurt was. Misschien is de Medela Calma een idee? Er zijn vast meer moeders met dit probleem. Hier is het uiteindelijk met de Avent wel gelukt. Mijn man zat er in het begin wel een uur - 1,5 mee.
bij oudste zoon moest ik een tijde "boven gaan zitten"..... dus dat hij dacht dat ik er niet was.... (om te oefenen...) zo gauw hij mij hoorde, zag etc... pikte hij het niet... dit was dus ook lang oefenen..... maarja ik moest werken.. dus tja... jongste nu... pikt eindelijk de fles, (pjymapapje..) MAAR dus alleen van papa of mama.... had hem laats even bij schoonma gebracht, maar mijnheer wilde nog niet eens de groentehap van haar.... zucht... Speen etc... geen idee of dat uitmaakt... ik kreeg trouwens van CB in het begin toen mijnheer helemaal geen fles wilde, om toch als mama zelf de fles te geven en dan met huid, op huid contact..... Vond dit vreemd omdat ik eerder adviezen had gelezen om iemand anders de fles te laten geven... maar zij vertelde dat dit weer bij sommige kinderen "makkelijker opbouwen" is..... misschien bij jouw kindje?
Hoi, Wanneer ben je begonnen met het aanbieden van de fles? Het is namelijk erg belangrijk dit al vanaf 4 tot 6 weken te doen. Vanaf ongeveer 12 weken gaat een babietje namelijk anders drinken. Tot die grens (dat kan ook iets eerder/later zijn) drinken ze reflexmatig en is drinken uit een fles naast de borst geen enkel probleem. Na die grens gaan de baby's willekeurig zuigen en kunnen ze onderscheid maken tussen borst en fles. Belangrijk is in ieder geval met regelmaat de fles aan te bieden, het liefst wel 1 keer per dag. En vaak helpt het inderdaad als jij het zelf niet doet.
Hier hetzelfde verhaal. Het was ook een kwestie dat hij gewoon niet wist hoe het moest, en als het dan uiteindelijk gelukt was, had hij weer iets meer moeite met de borst. voor ons was de breastflow DE oplossing. Het was ook een kwestie van oefenen en toe hij eenmaal naar het kdv ging, en dus 2 dagen per week wel uit de fles moest drinken is het helemaal goed gekomen. Daarvoor bleef het een beetje een drama. (ik ben wat keren teruggebeld uit een vergadering oid, omdat manlief met een heel hard huilend kind zat.)
bedankt voor de tips tot nu toe! es85 ik ben met 4 weken begonnen met kolven en flesjes aanbieden. Daarna om de dag minstens een flesje, geen probleem. Alleen de 8e week niet want toen waren we op vakantie, bij thuiskomst nog steeds geen probleem tot nu (11 weken) pakt hij de fles van de 1 op de andere dag niet meer. @medela calma, die heb ik ook gehaald maar die snapt hij helemaal niet. Hij krijgt er tot nu toe niks uit... @huid op huid contact, zal het eens proberen. Tot nu toe probeert meneertje mijn borst gewoon door mijn shirt heen te pakken als ik de fles geef. Maar als het uiteindelijk lukt dan maakt het niet zoveel uit of papa, ik of oma de fles geeft...
Mijn zoontje had met 3 maanden ook ineens een periode dat hij fles weigerde, ondanks veelvuldig oefenen. Bij mijn zoontje leek juist het probleem te zijn dat het flesdrinken zo weinig mogelijk op bv moest lijken.. hij wilde zn tommy tippee niet meer, maar alleen een felgekleurde difrax-fles, en hij wilde zelf rechtop zitten in zn wipstoeltje en zelf meehelpen de fles vasthouden. Oh en ik heb me ook een poosje verstopt op zolder, dat mijn man hem haalde voor de avondvoeding en dan de fles gaf. Na een week stug dooroefenen dronk hij weer de fles.
Bij ons lukte het uiteindelijk op schoot met het gezichtje naar je toe tegen een kussentje geleund. Dus juist anders dan aan de borst. De oma's willen graag op de arm een flesje geven, maar meestal pikt ze dat nog steeds niet . En bij ons ging het met de Avent uiteindelijk goed, volgens mij lijkt die juist erg op een tepel tijdens het drinken: beetje uitgerekt , ipv dat rare korte tuutje van de breastflow, waar ze helemaal geen vat op kreeg hier.
hier de eerste een echte flesweigeraar, maar die heeft ook met 4 weken geen fles gedronken, die weigerde gewoon helemaal nu bija isa begonnen met 4 weken en elke dag een flesje tot het goed ging en toen om de dag. ineens bij een week of 10 begon ze moeilijk te doen ik werk op kdv waar de kids ook nartoe gaan dus haar meegenomen en daar fles laten geven en toen was ze er weer doorheen, moet ik wel uit beeld zijn. hier drinkt ze goed uit de avent fles lopend drinkt ze ook als ze een keer niet wilde. en verder praten en lieve dingen zeggen zodat ze rustig werd. hopelijk snel weer makkelijk een flesje xxxxxxxxxxxxxxx
Bij ons lukte het uiteindelijk door met ons zoontje op de arm rond te lopen en hem verder te negeren. Mijn man moest in het begin ruim een kwartier met hem lopen voor hij begon te drinken (en door blijven lopen als hij eenmaal dronk, anders stopte hij weer.) Maar na een paar dagen lukte het al binnen een paar minuten om hem te laten drinken en dan konden we ook gewoon met hem gaan zitten als hij eenmaal dronk. Binnen een week pakte hij de fles gewoon zonder 'gedoe'.