Vanavond wil ik boerenkool met worst eten. Kan ik dit ook aan mijn meisje van 13 maanden geven. Zij eet heel goed vastvoedsel. Eet heerlijk met vanalles mee. Maar het stond me bij ooit eens ergens gelezen te hebben dat groetes zoals boerenkool en prei pas na een tijdje mochten!!!! Wat is jullie ervaring? Is er iemand die zijn kindje ook lekker met de boerenkool mee laat eten? groetjes
Jahoor, dat kan gewoon volgens mij. Wij hebben van de week andijviestamp gegeten ( met 2 meisjes van net 1) en dat ging prima en vonden ze erg lekker.
Boerenkool en prei zijn zogenaamd 'gasvormende' groenten. En bij heel kleine kindjes zijn die niet aan te raden, dan kunnen hun darmen een beetje van slag raken. Maar bij 13 maanden kunnen ze dat volgens mij wel aan hoor.
Ik heb Luca vorige week mee laten eten met boerenkool. Hij vond het heerlijk. Zag ik later dat Kleintjes het pas vanaf 1,5 jaar aanraad. Nou. Luca had nergens last van en heeft heerlijk gegeten. Vond jouw dochter het lekker JinxieWeasel?
Ik denk dat het heel erg verschilt per kind. Jelle at alles heel goed, nooit ergens last van. Maar met 11 maanden heb ik boerenkool gegeven, en om 22:00 werd ie huilend wakker, duidelijk last van zijn darmpjes. Dus naar mijn idee kon Jelle er toen nog niet goed tegen.
Ze heeft ervan gegeten als een bootwerker. Ze vond het heerlijk. Gelukkig maar, want ik ben er gek op en eet het regelmatig in het komende seizoen. Ze heeft ook nergens last van gehad. Wel enorm gepoept het lekte een beetje
Hallo! Fijn om te lezen dat ze zo lekker van de Boerenkool heeft gegeten! Hier is ons meisje ook dol op Boerenkool met spekjes en worst. Ze at het voor het eerst toen ze bijna 1 jaar oud was. Ze is net als haar mama gek op stamppotjes...Hutspot, Zuurkool. Andijvie...noem maar op. Ik heb vandaag voor het eerst dit jaar (het zullen de hormonen ook wel zijn...) een pan zelfgemaakte snert gemaakt en heb Tamara ook even laten proeven en ze vond het heerlijk! Ze is echt gek op winterkost. Liefs Elly