Hey Meiden! Ik ben er echt een leek in. Maar wat zijn jullie ervaringen? Met welk merk? En hand of automatisch? Ik ben heel benieuwd! Ik heb hem zelf alleen nodig voor af en toe. Ik hoef dus niet regelmatig te kolven. Liefs!
Ik heb de handkolf van Medela, elektrisch lukt bij mij niet en ik ben erg tevreden met mijn handkolfje!
Als je niet zo vaak kolft is elektrisch niet echt een vereiste volgens mij. Ik ga op mijn werk kolven en heb daarom een dubbele elektrische kolf van medela (pump in style advanced). Ik ben hierover wel heel erg tevreden en kolf in 10 min. een voeding af zonder problemen. Deze kolven zijn echter wel echt een rib uit je lijf dus een beetje over the top voor af en toe kolven. Er stond volgens mij op internet wel een beslisboom om te kijken welke kolf het beste bij je past
Ik heb een Lansinoh handkolf, prima ding. Is niet duur en voldoet goed. Ik werk 4 dagen en vind een handkolf fijn. Heb in 15 minuten een voeding gekolfd.
Ik heb/had een medela freestyle (ga hem verkopen): dat is ook een tweezijdige elektrische. Ik heb hem toen tweedehands voor 180 euro gekocht. Was goedkoper dan nieuw, maar nog steeds behoorlijk wat geld. Maar dat heb ik als volgt goedgepraat: als je kv geeft, kost dat je zo'n tientje per week (ik heb grote kinderen), dus die kolf heb je er in 18 weken uit. Uiteindelijk heb ik hem bijna een jaar gebruikt, dus ik heb het er dubbel en dwars uit. Bovendien verkoop ik hem ook weer. Ik heb overigens ook een simpele Avent-handkolf en die is ook wel handig. Een elektrische lijkt me vooral een must als je van plan bent te gaan kolven op je werk. Helemaal als je drie dagen of meer werkt. Ik kolfde in het begin drie keer per dag, en dat gaat gewoon een stuk sneller en relaxter met een elektrische. (Kan je nog eens een broodje eten tijdens het kolven.) Een handkolf is ideaal voor erbij, of als je niet van plan bent te gaan kolven als je werkt.
Kijk ook eens naar de Difrax B to B. Die heeft een mooie schelp die je zo onder je kleren kan doen ipv die Medela 'toeters'. Medela werkt overigens fantastisch, maar met de B to B voel je je minder koe en voor op je werk wat minder opvallend.
ik zou de BtoB juist erg afraden , ik heb er n hoop gekloot mee gehad eerst vloog de onderkant van de fles af en lag alles op de grond , daarna pijnlijke tepels overgehouden na het kolven zelfs op de laagste stand . veel onderdeeltjes die schoongemakt moeten worden , en het duurt langer bij deze kolf voor er eindelijk s iets uitkomt . uiterlijk is hij erg mooi maar hij doet niet veel goeds. Ik heb nu de avent handkolf en die bevalt me prima
Ben blij met mijn medela freestyle, in 10 min vaak zo'n 150 cc te pakken, ondertussen wat lezen, en je hoeft niet te kiezen tussen de snelste opbrengst rechts en het extra stimuleren links
Ik heb ook de Medela freestyle, echt een fijne kolf. Voor af en toe zou ik een enkele kopen, de symphony van Medela blijkt ook erg fijn te zijn.
De B-to-B leek mij ook zo'n handige kolf, maar deze schijnt niet zo mooi te zijn als difrax beweert. Ik wilde 'm ook aanschaffen, maar kwam online een aantal slechte reviews tegen. Nu dus maar een medela swing aangeschaft, elektrisch en dubbelzijdig. Werkt prima. Ik heb er alleen wel spijt van dat ik niet voor een kolf heb gekozen die gemakkelijk om te bouwen is tot een dubbelzijdige. Dat is wel mogelijk een aantal andere elektrische kolven, zoals die van Avent.
de freestyle kan je eenvoudig enkelzijdig gebruiken als je dat een keer wilt - je steekt simpelweg een van de vacuumslangetjes terug in het t-stuk
Hier bij de oudste in m'n verlof de handkolf van Avent gebruikt, beviel mij erg goed. Tijdens werk enkele elektrische van Avent, ook goed bevallen. Was ongeveer een kwartier bezig voor 2 borsten. Nu kolf ik af en toe en pak dan ook de elektrische omdat ik dan nog even een hand vrij heb. Met de handkolf kolf ik wel sneller.
Alle onderdelen van de Difrax B to B zijn wel een nadeel idd. De eerste x had ik ook pijnlijke borsten, maar dat was over toen ik een grotere schelp gebruikte. En het toeschieten is bij mij totaal geen probleem. En dat de bodem er onder uit valt... Dat kan je ook hebben bij de gewone Difrax flesjes. Als je die al niets vindt, moet je deze kolf ook niet aanschaffen. Hoe dan ook, ik zou wel een kolf met twee verschillende standen kopen. Dus de toeschiet en de 'melk' stand. Maar volgens mij hebben ze dat tegenwoordig bijna allemaal.
Ik werkte 4 dagen in de week, dus heb gekozen voor een dubbele elektrische kolf en wel die van Ameda. Niet Medela dus. Ik heb hem hier nog staan en hoop hem straks weer te kunnen gebruiken. Wel even de losse onderdelen nieuw bestellen, want ik heb hem inmiddels al aan twee dames uitgeleend gehad. Die waren er ook erg over te spreken! De Ameda kolf is trouwens aanzienlijk goedkoper dan die van Medela en Avent. Je kunt hem via Vos Medisch ook eerst huren (het apparaat dan, de losse onderdelen moet je kopen i.v.m. hygiëne) en als je hem aan het eind van de huurperiode wil houden, dan houd je dat. De borg is namelijk voldoende dan om het apparaat te mogen houden. Zo heb ik dat 3 jaar geleden gedaan.
Hey Meiden, Dank je wel voor alle adviezen! Het is hier de handkolf van Avent geworden. Echter moet ik nog even een weg vinden want vind het wat pijnlijk.. Misschien komt het omdat Luca iets spruw heeft. Heb er medicatie voor dus als het over is zal ik weer een nieuwe kolf poging wagen. Liefs!
klopt en eventueel bepanthen, werkte hier super toen ik bijna tepelkloven kreeg. Nooit echt gehad dus.
Hier de avent handkolf met bewaarsysteem. Ik kolf ook echt af en toe. Vind het systeem wat erbij zit gewoon handig. Potje eraf en evt. gelijk de speen erop en anders kun je er een dekseltje opzetten waardoor het makkelijk stapelt in de vriezer.