Wij eten vanavond lasagnetta van knorr, mag onze dochter dit ook? Twijffel ivm zout en toegevoegde specerijen..
De specerijen zijn geen probleem. De hoeveelheid zout zou je even kunnen checken. Ik deed het weleens hoor. Niet elke dag, maar soms. Ze aten toch nog niet zoveel op die leeftijd
je kunt ook lasangnette zonder het zakje kruiden maken. gewoon tomaten en wat groene kruiden. smaakt prima!
Ik geef dat soort gerechten ook nog niet. Maak zelf de saus met een beetje tomatenpuree en dan 2 bakken tomaten (en dan nog gehakt, uitje, knoflook). Italiaanse kruiden er doorheen en heerlijke saus heb je dan. En ook heel gezond met zoveel tomaten.
Wij zijn dol op Knorr-pakken en koken hier regelmatig mee. Of met kant en klare pastasausen oid. Ik zie voor volwassenen het probleem niet. Ik hoor graag waarom ze zo slecht zouden moeten zijn.
Eh nou, eten wat je met water aan moet maken, denk daar maar eens over na. Of die kant en klare sauzen.. maak jij eens een sausje en stop dat in een pot en probeer het net zo lang te bewaren als je zo'n potje uit de winkel kunt bewaren? Dat zijn meestal jaren, wat voor troep moet je daar wel niet in stoppen om het zo lang goed te houden.
Inderdaad, in die pakketten zitten zo veel zouten en conserveermiddelen gestopt die ook voor volwassenen echt niet gezond zijn... Wij koken alles vers en niets uit potjes en pakjes, ja heeeeeeeeeel af en toe de bami van conimex omdat die zo lekker is...
Da's maar de vraag... De laatste eeuw zijn we met z'n allen veel meer gaan lijden aan allerlei kankers en hart- en vaatziekten. Natuurlijk is een deel te verklaren door de verbeterde medische wetenschap (waar je 200 jaar geleden "gewoon" dood ging aan ouderdom, word je nu eerder al gediagnosticeerd met een bepaalde ziekte), maar volgens steeds meer nieuwe inzichten ook door onze veranderde eetgewoontes. Dus ja, op de korte termijn overleef je het wel. 1 sigaret overleef je ook wel, maar op de lange duur...
Idd, zo kan je beter stoppen met eten toch?? overal is wel iets mee, zolang je maar gewoon gevarieerd eet is het toch goed..
We gaan er nou toch niet over vallen dat iemand een keer iets uit een pakje eet ...hier tot nu toe alles vers voor m'n mannetje maar beloof niks voor de toekomst
Ik heb een hekel aan koken en trek zelf ook wel eens een pot wortelen open of zo. Ga wel proberen zoveel mogelijk vers, voor mijn dochter doe ik dat nu al apart. Maar straks, als ze echt gaat mee eten. Tja.. Ik weet het niet! Maar vanaf een jaar kan je dat best een keer doen, uit een pakje.
Idd!!! Als je zelf nooit zulke dingen eet omdat je het slecht vind dan vind ik het ook niet gek dat je het je kind niet geeft maar als je zelf (en later als je kind groter is dus ook) dit wel eet moet een keertje geen kwaad kunnen. Ik geef tot een jaar ongeveer in zulke gevallen een potje, maaar na dat jaar zullen wij heus weleens zo een knorr pak eten hoor.... Maar goed, je hebt natuurlijk mense die iedere dag zoiets eten en dat lijkt me dan ook weer niet goed.... Mar dat is met alles. Alles waar TE voor staat
Ik maak altijd alles zelf (sauzen voor pasta, gewokte groenten, vleessauzen) en als je dat een paar keer hebt gehad, blief je geen pakjes meer. Sinds mijn dochter steeds meer met de pot mee-eet, hoeft ze ook echt geen potjes meer. Ik kan het haar niet kwalijk nemen
Hier ook, niemand hier in huis eet echt met smaak als het van een mix is, te zoutig, teveel gedroogde paprikasmaak en nee, smaak klopt gewoon niet voor ons gevoel.
Nou wij hebben gister heerlijk gegeten hoor Dochter een potje maar vond ze niet erg Ik zou mn god niet weten hoe ik pastasaus, kip siam, burritosaus etc vers zou moeten maken hoor