Het gaat er denk ik vooral om of je al wil beginnen met vast voedsel met vier maanden. Als je dat wil is het in principe niet nodig om de melkproductie op te schroeven omdat het tekort dan wordt opgevuld met hapjes. Als je liever wacht tot 6 maanden dan moet je wel de productie omhoog krijgen, dat zal na een tijdje inderdaad wel minder rommelig zijn. Ik had daar nooit geduld voor
Ik zou op deze leeftijd helemaal geen vast voedsel geven. Dit is vrij nutteloos als het gaat om extra trek. Die paar hapjes lossen echt niets op. Ik lees geen bijzonder gedrag. 6-10 voedingen per dag op de leeftijd van 4 mnd, vind ik behoorlijk normaal eigenlijk. Daarnaast is dit een periode t ze even flink gaan regelen en dit duurt wel even. Met 4 mnd dronken mijn beide kinderen max 100ml uit een flesje. Heb je wel eens een handkolf geprobeerd? Soms lukt dit beter. Een kind van die leeftijd heeft bij honger behoefte aan extra melk, niet aan nutteloze hapjes...melk is voedzamer, zitten meer calorieën in.
Hallo dames , De vroedvrouw is vandaag langs geweest . We hebben samen alles besproken en samen proberen kolven etc . Conclusie het kolven lukt niet meer echt , ik blijk weinig melk te hebben , waarschijnlijk is dit gekomen door ik al 2 x ongesteld ben geweest . Mijn kind heeft honger en drinkt meer dan 10 x per dag . Gisteren avond bv gegeven uit de diepvries 130cc was snel op gedronken . Vandaag 1 e maal hapjes geprobeerd, savonds voor het slapen gaan raden ze me aan een fles kv te geven , heb ik gedaan , maar hij kokhalst ervan . Ik weet niet meer wat ik kan doen . Tips voor bv bij te maken ?
Bv aanmaken doe je alleen door veel aan te leggen. Door fv te geven, geef je je lichaam net het signaal dat het ok is om minder bv te produceren.
Het zijn in ieder geval adviezen waarmee je je borstvoeding volledig om zeep gaat helpen. Nu beginnen met kunstvoeding terwijl je productie omhoog moet zal alleen averechts werken. Zoveel mogelijk blijven aanleggen, veel drinken (water en borstvoedingsthee), rusten wanneer dit kan, zorgen voor zo min mogelijk stress, de rust pakken tijdens het voeden en accepteren dat het nu even zo is. Of afbouwen en overgaan op kunstvoeding als je dit graag wilt.
Dat klopt inderdaad, ik ga proberen allles te doen om terug meer melk te krijgen. Kunstvoeding wil ik zelf ook niet graag geven, tenzij het echt moet. We doen ons best , ik wil heel graag toch 6 maand bv kunnen geven.
Lees dan nog even de tips eerder in dit topic door, en volg vooral die van je vroedvrouw niet. Geen fv, geen groente, enkel heel veel bv.
Dat kolven niet lukt betekend niet dat je geen melk hebt he. Er zijn legio vrouwen die niet kunnen kolven maar gewoon melk hebben. Ben je van Belgie? Hebben jullie daar geen lactatiekundigen? Die vroedvrouw heeft er in ieder geval geen kaas van gegeten. Wat een suffe adviezen zeg Echt veeeeel en vaaaak aanleggen elk uur is prima! Fenegriek pillen, bv thee, havermout, cashew noten, misschien allemaal niet wetenschappelijk bewezen, maar toch schijnt de ervaring te leren dat deze middelen productie verhogend kunnen werken. Op FB heb je een pagina 'vraag een lactiatiekundige' oid en daar geven alleen LK's antwoord op de vragen. Misschien kun je deze vraag daar stellen?