Nauwelijks gegroeid in gewicht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veera, 29 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veera

Veera Niet meer actief

Vandaag zijn we even met onze dochter bij het CB gaan meten en wegen. Ze is nu 8,5 maand oud. Ze eet goed, krijgt 3 flessen en daarbij brood, fruit en avondeten. Ook beweegt ze heel veel.

Ze is in 6 weken tijd slechts 66 gram gegroeid :( Wel 3 cm langer geworden.. De mensen van het CB vonden het ook erg weinig maar zeiden dat het waarschijnlijk komt omdat ze zo actief is. Ze is niet ziek geweest ofzo.

17 nov: 7474 gram en 65cm
    29 dec: 7540 gram en 68cm

Ik maak me toch een beetje zorgen dus vraag me af of jullie dit misschien ook eens gehad hebben ? :)

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik denk dat ze weinig is aangekomen omdat ze actief is,
    Maar hier is het ook altijd wat bij het cb, mijn zoontje is bijna 9 maanden en weegt nu 7300, en komt eigenlijk ook niet veel meer aan. in een maand tijd was hij 60 gram aangekomen.

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik denk ook dat het met actief zijn te maken heeft hoor :) Ook is 3 centimeter groeien heel inspannend. Wat je aangeeft qua eten is volgens mij heel normaal. En Nemo gaf in een ander topic vandaag ook aan dat haar zoontje een stuk minder eet dan de meeste kindjes? Ieder kindje is anders. Een keertje wat minder aankomen is niet erg. Zolang het maar niet structureel is. Het cb roept wel eens dingen waar ik het niet mee eens ben, maar voor dit soort zaken is het toch fijn dat ze een oogje in het zeil houden.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.183
    113
    Ik zou me er ook nog niet zo druk om maken hoor. Het is heel normaal dat als ze actief zijn, niet zo veel aankomen. Hier is mevrouw al maanden tussen de 1e en 12.5 kilo en is in lengte zeker 2 kledingmaten gegroeid (meet d'r niet).

5. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Niks om je zorgen over te maken. Lengtegroei is belangrijk, gewicht veel minder. Als lengtegroei stagneert, dan heb je een zorgpunt.

6. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Hier zoontje met ruim 8 maanden 7960 en 70 cm ze vinden dat die klein was en onder het gemiddelde zat

Hij krijgt bv op verzoek en heeft kma

Ik zat toevallig terug te kijken in groei boekje me andere zoon was met4 maanden al 8 kilo ook alleen bv

Zo lang die vrolijk is en groeit in lengte vind ik het prima hoor je hebt altijd grote en kleine kindjes zo zie je maar bij mijn kids zo verschil

7. Veera

Veera Niet meer actief

Dankjulliewel, dat stelt me gerust, ik dacht juist dat groei in gewicht het allerbelangrijkste was en het meeste over de gezondheid van een baby zei :) maar ze ziet er heel goed uit dus kon ik me al niet zo voorstellen

8. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Nee, gewicht kan heel gemakkelijk schommelen door bijv ziekte, minder eten in periodes of veel activiteit.
    Lengte is veel stabieler en als die curve zakt, dan heb je reden om even kritisch te gaan kijken naar wat daar achter zit. Is ook niet altijd direct zorgwekkend, maar iig wel altijd reden om even alert te gaan zijn dan.
    Bij gewicht dat -zeker als het eenmalig is- even dipt, hoef je je niet druk te maken.

Deel Deze Pagina