Ehhh 12×15×2,60 aardig wat water. Gelukkig is dit agrarisch water, dus gratis bij ons. Verwarming is niet nodig, wel ph + en -, robotstofzuiger was €800 en gaat al 4 jaar mee, opnieuw tegelen en voegen was volgens mij €1200. Af en toe wat extra zout in het zwembad, geen idee wat dat kost, hebben altijd op voorraad staan en mijn man koopt dat, ik weiger te tillen. Maar die plunge pools zijn ook relaxed hoor, echter zou ik daar wel een jetstream bij nemen als ik jou was.
Er is een mevrouw, ze heet Nicole en heeft op youtube een hele serie met filmpjes over hoe je een plunge maakt onder de 5000euro. Echt geweldig! Ze heeft alles zelf gedaan, ik vind haar geweldig.
Wij hebben het ook zelf gedaan. Nou ja, mijn man dan. Gat hebben we alleen wel laten graven. En de betonvloer is gestort door een bedrijf. Ik denk dat wij zo'n 10000 euro kwijt waren in totaal. Maar dan hebben wij een metalen zwembad met een liner (soort waterdichte zak). Onze kinderen waren al groter. Ik weet niet of ik het zou durven als ze nog klein waren geweest. Het zijn wel waterratten en ons zwembad is verwarmd, dus er wordt vanaf april tm september gezwommen. Mijn man meet de waardes van het zwembad regelmatig, gooit een paar keer per week de robotstofzuiger in het bad. Filter af en toe schoonspoelen (backwash). Gemiddeld een kwartier per dag ofzo mee bezig. Het zwembad zomer en winterklaar maken is meer werk. Wel een dag werk.
Nou dat dacht ik dus ook. Wij zouden dit echt niet zelf kunnen. Wat dat betreft zijn we echt niet handig. Mijn man kan heel goed schilderen en standaard klussen in huis uitvoeren, maar gaat het over water of elektra, ehh nee. Ik heb een aantal info pakketten aangevraagd. Heb dus serieus wel oren naar een plunge pool. We hebben ook genoeg ruimte (ons perceel is 400+ m²), maar een groot zwembad vind ik dan weer té. Ben geen banentrekker en meer iemand die ter ontspanning in de ochtend of avond even gaat relaxen. Met een boekje en een kop koffie, of idd met een drankje in het weekend in de zomer Maar eerst wil ik echt alle ins en outs weten..
Mijn ouders hadden een zwembad in de tuin. 140 diep dacht ik bij 8 bij 4. Ik kan me nog herinneren dat ze veel zelf hebben gedaan. Randen gemetseld beton gestort en met zeil bekleed. Er zat wel een hele warmtepomp op. En inderdaad een robot cleaner. Met de hand schoonmaken is niet te doen. Ons zwembad ging alleen open in de zomermaanden
Maar nu heb ik nog niet echt een heel goed idee van de kosten (zowel in aanleg als onderhoud) van een plunge pool (mini zwembad). En dan alles je het dus door een ander laat doen
Nee dat denk ik ook niet, maar omdat je het hebt over lekker relaxen met wat drinken erbij. Mijn collega maakt mij altijd jaloers dat ze om 22:00 nog even met een rood wijntje plaats neem in de warme jacuzzi (staat onder een afdak ook nog)