jep ik heb er ook last van 4 jaar voor het bedrijf gewerkt. en nu moest ik een vaste aanstelling krijgen en 2 dagen voor me verlof kreeg ik te horen dat ze niet met me verder wilden. Puur omdat ze geen vaste aanstellingen meer gaven. NU zit ik dus thuis na me verlof. Gelukkig heeft mijn vriend nog wel een vaste aanstelling gekregen af januari hij werkte er nog geen jaar dus het kan wel
Bij ons ook, ik heb na 3 tijdelijke een vaste gekregen, maar mijn nieuwe collega, 1januari jl begonnen, is begonnen met vast. Heeft ie gewoon goed onderhandeld. Ook wij hebben geen last van de crisis, 2011 was top jaar en gaat nog steeds beter.
Mijn man heeft 1 februari een vast contract gekregen. Maar als ik zo lees mogen we echt onze handjes stijf dichtknijpen!
Nee ze zeiden doodleuk er is geen werk meer. We hebben geen plek meer voor je. 2 dagen later stond er een vacature uit op mijn werkplek:x Voelde me echt genaaid! Was ook gelijk niet meer in staat om mijn laatste werkdag te werken was echt compleet in shock zoiets had ik nog nooit mee gemaakt. En zelfs dat vonden ze raar
Gelijk in vaste dienst komt gewoon steeds minder voor. En waarom, omdat dit het enige middel is voor werkgevers om enige flexibiliteit in het personeelsbestand te hebben. Het ontslagrecht is in nl zo dicht getimmerd, dat het onmogelijk is om een medewerker te ontslaan, zonder dat het je een zak met geld kost of een faillisement. Ik vraag me trouwens af hoe ze dit meten, want er wordt nergens de aard van je contract doorgegeven aan welke instantie dan ook.
Als bedrijf moet je sowieso bij de KVK aangeven wie je als personeel in dienst hebt, en wat voor contractsoort deze hebben. Ook bij het werkbedrijf volgens mij.