Stap nu net binnen en moet het even kwijt. Ben boos en verontwaardigd, maar vooral verbaasd van deze man. Ik heb net mijn dochter naar school gebracht en fietste terug naar huis. Ik fietste op een vrij smalle straat met aan de ene kant auto's(mijn kant) en aan de andere kant een sloot. Er kwam een tegenligger (een meneer in een grote Ford X-max) aan die met een behoorlijke snelheid dichterbij kwam. Ik moest nog langs 3 geparkeerde auto's fietsen en dan kon ik aan de kant. Deze meneer moest nog over een drempel en dan zo'n 8 meter. In plaats van wat rustiger rijden, zodat ik voorbij die geparkeerde auto's aan de kant kon, reedt hij met volle snelheid door totdat hij me bijna klem had gereden tussen zijn auto en het laatste stukje van de laatste auto(waar ik nog voorbij moest). Hij remde hard en deed zijn raam open. Toen kwam er toch een hele lading aan scheld worden uit zijn mond Een ziekte met een K vloog om mijn oren. Een andere benaming voor prostituee vloog om mijn oren. En hij tierde maar door. Ik stopte en was me aan het omdraaien om naar hem toe te gaan. Toen reed hij al scheldend en schreeuwend weg. Ja de geparkeerde auto's, dus het obstakel op de weg, was aan mijn kant. Dus moet ik stoppen, maar serieus.... Misschien ben ik te aardig voor mijn medemens dat ik in deze situatie altijd stop voor fietsers( ik zit immers lekker warm in mijn auto en zij buiten in de kou). Maar jeetje hoe gefrustreerd ben je dat je zo loopt te tieren en schelden?! Hij had al kunnen zien dat ik moeilijk aan de kant kon door die geparkeerde auto's en met 10s wachten was er niets aan de hand geweest. Als hij stil was blijven staan, dan had ik hem serieus gevraagd waarom hij het nodig vindt om zo boos te worden en zo te schelden. Dat hij zijn frustratie over iets in zijn leven, niet op mij hoeft af te reageren.
Verkeerd uit zijn bed gestapt chauffeur. Leuk nee komt wel vaker voor. Sommige zijn gewoon niet te genieten als chauffeur en jij bent langzaam verkeer toch dan heb je juist in deze situatie voorrang omdat je geen kant op kon. Maar je hebt wel even je verhaal kwijt gekund sommige mensen!!!!???? idd .
Bleh, wat naar zeg. Dat je wat geïrriteerd bent als chauffeur oké, maar geen enkele reden om zo respectloos met een ander om te gaan. Helaas denkt niet iedereen er zo over... Kan me voorstellen dat je boos bent.
zo zeg wat een aso!! dat hij om een of andere reden zwaar gefrustreerd is wil nog niet zeggen dat ie zomaar een ander verrot kan schelden. en ook nog om een lullige reden.. hier veel smalle straten waardoor je vaak niet eens veilig een fietser in kan halen maar dan blijf ik er net zo lang achter tot het wel veilig kan..
Oh ja hier ook wel eens gehad. Ik moest keihard lachen en stak m'n middelvinger op. Werd 'ie nog kwader 😂 Ik ben doorgefietst, doeeeiiii 💁🏻
Hier ook een keer klemgereden met de fiets in een smalle straat, aan mijn kant geen geparkeerde auto's, deze automobilist kwam me tegemoet gereden en gaf geen milimeter toe waardoor ik tegen de stoeprand werd gedwongen. Als hij iets beter rechts had gehouden, had het gewoon gepast, maar nee, meneer moest z'n grote bak even er door duwen ten koste van mij. Hij reed gewoon door terwijl ik geen kant op kon, behalve z'n motorkap op in theorie... Nou, toen heb ik 'm toch tegen z'n auto getrapt. Toen kon meneer ineens de rem vinden. En boos dat hij was! 'Tja, meneer, u heeft net een fietser aangereden, zullen we de politie even bellen?' Toen kwam er ook al iemand z'n huis uit die kwaad werd op die bestuurder etc, toen koos de man dus eieren voor z'n geld. Denk niet dat hij nog eens zo rijdt Het is een kort straatje, begin is heel breed, ik was halverwege het straatje toen die man erin draaide en hij kon mij dus zien naderen. Normaal wachten automobilisten dan even op dat brede stuk. Smalle autootjes houden gewoon goed rechts en dan past dat makkelijk, als ik de straat in fiets terwijl er een auto nadert, wacht ik gewoon ook even op het brede stuk. Niet moeilijk.
Wat een aso. Mijn oppas woont aan een smalle straat waar veel fietsers doorheen gaan en iedereen houdt gewoon rekening met elkaar hoor. Ook als er een inschattingsfout oid gemaakt wordt. Afremmen voor hem was heel normaal geweest. Dat het sociaal gedrag! Ik ben eigenlijk blij dat je je dochter al had weggebracht en dat haar dit bespaard is gebleven.
Ene oor in, andere oor uit... Dit soort mensen zijn het niet waard om ook maar één minuut in mijn gedachte te blijven. Denk je dat hij momenteel nog aan jou denkt? Lekker ver boven staan meis....
Kun je niet een melding maken bij de politie dat ze hem even in de gaten houden, straks rijdt hij iemand echt van z'n sokken en rijdt dan gewoon door..? Het liefst zou ik zo een aso, flink wat deuken in zijn auto trappen maar ik denk dat confrontatie vermijden met zulke types het beste is!
Dit is mijn inziens de enige juiste reactie. Ook al was ik wel netjes gestopt omdat ik een stommerd ben die zich altijd netjes aan de verkeersregels PROBEERT te houden Vooral omdat ik nu zwanger ben en vaker wel dan niet een kind achterop de fiets heb; ben ik erg voorzichtig geworden. Maar toch; zo'n reactie is echt buitenproportioneel. Zo'n man wordt vast en zeker door zijn vrouw gepest thuis ofzo Watje! Snel doorrijden hoor, anders gaat er nog iemand met je in discussie. Whahahaha.
Wat heb je een agressieve mensen he, vooral in t verkeer. Ik heb t ook wel eens gehad, ik stak mijn hand uit plus ik had gewoon voorrang want ik had de "korte bocht". En dan nog zo boos worden, ik begrijp dat niet. T liefst zouden ze in hun eentje rijden denk ik, aso's
Er bestaat geen excuus voor iemand uitschelden. Deelnemen aan het verkeer houdt in dat je ook kunt anticiperen op de situatie, dus soms ook even wachten ook al heb jij voorrang, als dat zorgt voor een snellere doorstroom. Maar ook al zat hij niet per sé fout (het obstakel zat aan jouw kant), qua gedrag en reactie slaat het uiteraard nergens op. Zegt vooral heel veel over deze meneer zelf.