Poeh, wat vind ik het zwaar worden! Al sinds de geboorte van Nick slapen we geen nacht door. In het begin natuurlijk voor de voedingen, maar nu omdat meneer gewoon standaard om half 3 wakker is. We laten hem dan liggen, en vaak valt ie naar een uurtje weer in slaap tot 6 uur. Maar soms ook niet, en zijn we druk met tutje geven, even troosten etc. Ik ben gesloopt na zoveel maanden geen nacht doorslapen! Ik ga hem geen flesje geven, want als ie daar eenmaal aangewend is, is het denk ik helemaal niet meer te overzien. En kan ook geen oorzaak bedenken waarom hij zo slecht slaapt. Ouders die het eens een nachtje over willen nemen van ons hebben we niet, dus het komt echt op ons uithoudingsvermogen aan. Inmiddels ga ik regelmatig voor half 10 maar naar bed, zodat ik toch 5 uur slaap kan pakken achter elkaar. Maar voor onze relatie is dat natuurlijk niet goed, en dan heb ik ook nog 2x per week een late dienst met werken tot half 11. Waardoor mijn nacht helemaal kort wordt. Zijn er meer mama's die een slechte slaper hebben? Want in mijn omgeving word ik gek van de vast goed bedoelde adviezen, maar Nick is nu eenmaal Nick, en die slaapt slecht.....
Ik heb twee meisjes en beide zijn slechte slapers mijn oudste sliep met 15 maanden pas door en mijn jongste wordt nog twee keer per nacht wakker. Wat je er aan kan doen niet veel denk ik. ik voed mijn jongste en ze valt daarna in slaap. Misschien heeft hij wel honger. Ik blijf er rustig onder dat ik weinig slaap heb ooit gaan ze een keer doorslapen. Dus hier geen echte tips voor je. Succes
Mijn zoontje sliep met 7 maanden door toen we overstapten van borstmelk op poedermelk. Ik vond het toen ook vreselijk dat hij niet doorsliep. Als hij huilde en niet wilde drinken mocht hij wel bij ons in bed, lekker tegen me aan viel hij vaak wel in slaap.
Als je zeker weet dat het geen honger of dorst is? Of behoefte om dicht bij jullie te zijn? ... Ons meisje slaapt ook niet door. De tip die ik kan geven is om het ieg samen om en om te doen. Hier slaapt vriendlief bijna standaard op zolder met oordoppen (werkt 5 lange dagen) en ik af en toe (werk 3 dagen). In de ochtend in het weekend staat hij met haar op en kan ik uitslapen. Als zij slaapt slapen we met haar mee als dat lukt. Als je geen zolder oid hebt kan het misschien ook in de woonkamer? Of je legt Nick weer in een bedje bij jullie op de kamer (kan zijn dat hij dan ook beter slaapt), en een van jullie in zijn kamer op een matras? Zulke erge vermoeidheid is slechter voor je relatie dan niet samen slapen in mijn ervaring Heel veel sterkte!
Waarom geen fles? Als hij daarmee het snelst weer slaapt zou ik hem lekker voeden hoor.... Onze dochter sliep door met 10,5 maand maar zij wilde geen voeding. Ze heeft een periode gehad dat ze iedere 25 minuten wakker werd en daarna een periode dat ze telkens van 1 tot 4 ofzo wakker was snachts. Ik weet hoe slopend het is, maar als zij was gaan slapen na een voeding dan had ik dat zeker weten wel gedaan. Nu wordt ze ook nog regelmatig wakker, maar dan is t een knuffel o.i.d. en dan slaapt ze weer lekker verder..
Nick krijgt overdag al het max aantal flessen, omdat hij anders niet tevreden is, dus ga 's nachts niet bijvoeden. En als we hem een flesje geven (hebben we natuurlijk ook geprobeerd) valt hij niet meer in slaap. Dan gaat hij spelen, en is het gillen als ik hem terug leg. Apart slapen heeft geen zin, al zou ik wel een nacht ergens anders willen slapen . Ons huis is niet al te groot, hebben een open zolder, en de trap naar boven komt uit in de woonkamer, houdt dus geen kabaal tegen. Helaas.
Hier precies hetzelfde verhaal (kindjes zijn ook even oud zie ik) maar helaas geen tips voor je. Ook een hongerlapje, eet al boterhammen, pap, groente, fruit, toetje, soepstengels e.d. en krijgt ook nog steeds 4/5 flessen. Hij wordt 's avonds echt wakker om 23 uur voor de laatste fles en dan vaak 5 uur later weer klaarwakker en krijst het hele huis wakker, incl. zijn zus. We hebben hem vannacht van ellende beneden in de box gelegd maar nog werd zijn zus wakker, dus maar rondjes lopen en proberen terug te leggen en dan ben je zo een uur verder en voor ik dan zelf weer slaap. Ik loop zo af en toe ook op mijn tandvlees.
Herkenbaar. Wij hebben ook veel met hem geploeterd. Nu soms nog wel, trouwens. Maar het wordt beter, hij gaat steeds vaker goed slapen, tot hij vaker wel doorlaapt dan niet. Houdt vol!
Mijn schoonzusje heeft een tweeling van bijna 1 en die sliepen tot een paar weken geleden ook nog niet door. Ze had ook alles al geprobeerd. Totdat mijn schoonouders kwamen met het verhaal van iemand met een wichelroede, die op zoek gaat naar de waterstralen in je huis en dan leggen ze ergens een koperen/ijzeren ring in je huis. Met dit soort verhalen moet je echt niet bij zijn, houd niet van dat zweverige. Maar ja, ze slapen nu wel door....
Nou wil je niet ontmoedigen maar heb er hier een van 21 maanden die ook nog steeds niet doorslaapt. Ze slaapt nu al maanden tussen in omdat ik anders ieder 30/45 minuten terug kan naar haar slaapkamer om haar in slaap te krijgen. En zelfs tussen in slapen slaapt ze niet door, ze is rustig z'n 2/2.5 uur wakker midden in de nacht en dat is erg slopend maar weet niet wat ik er aan kan doen.
oh je ontmoedigd me niet hoor , ik wilde juist van andere moeders horen dat er meer kindjes zo zijn, omdat ik van mijn omgeving steeds maar adviezen krijg alsof ik er van alles aan kan doen. En zo ga ik ook steeds meer aan mezelf twijfelen.
Carmen slaapt ook nog niet door. Fles geven helpt overigens ook niet. Ze is sinds kort ook over op 1 slaapje want anders sliep ze overdag ook niet meer. Ze is standaart tussen 4 en 5.00 wakker. Als ze moppert s nachts gaan wij er niet (meer) heen, juist als we heen gaan gaat ze over de rooie. Dus laten we haar maar gaan.
MIjn zoontje ging dooslapen toen hij ong 22 maanden oud was. We zaten soms echt halve nachten met hem op, en toen hij rond 5 uur weer sliep, kon ik om 6 uur opstaan voor mijn 2 dochters die uitgeslapen waren en klaar voor de dag... Ik heb wel altijd nachtvoeding gegeven, tot die 22 maanden dus. Hij vroeg er soms niet eens om, maar ik hoopte gewoon dat ie na het drinken wel zou slapen. Misschien een hele andere inslag, maar mijn zoontje ging doorslapen toen zijn oor-problemen opgelost waren. Hij had heel veel prut in zijn oren, en voelde daardoor druk als ie lang moest liggen. Langer dan 4-5 uur achter elkaar kon hij dus niet slapen. Nu slaapt hij zowat rechtop. Zijn bed staan enorm schuin en hij heeft een kussen. En daarna druppels en zalf voor zijn oren. Sindsdien is het over met nachtperikkelen.
Ha Melisa (en alle anderen), Hier hetzelfde probleem. Lina is nu 9 maanden en een paar maanden geleden sliep ze beter dan de laatste tijd. Ik vind het ook slopend. Heb net twee weken vakantie achter de rug, maar heb het gevoel alsof ik twee weken nachtdiensten heb gedraaid, zo gesloopt ben ik . Ze wordt 's nachts gewoon om de twee uur wakker, huilend. Wij hebben hier ook al vanalles geprobeerd, ook een extra flesje 's avonds (ze krijgt al maanden geen bv meer), maar soms wilde ze dat niet eens; gewoon geen honger. Wat het dan wel is? Geen idee. Al heel vaak bij de ha gezeten (toch maar even laten checken, je weet het nooit), maar ze is wel gewoon gezond. Ik heb nu voor in het nieuwe jaar een afspraak gemaakt met de osteopaat. Ik geloofde daar eerst niet in (met alles wat ook maar een beetje zweverig of 'alternatief' is hoef je normaal gesproken bij mij niet aan te komen ) maar toen Lina 5 weken oud was en ze het 's nachts uitschreeuwde van de krampjes, zijn wij op aanraden van een vriendin naar een osteopaat gegaan. Die gaf ons oefeningen mee en echt, dat heeft toen zó goed geholpen, binnen twee weken huilde ze veel minder!Ik las op de website dat een osteopaat ook geraadpleegd kan worden bij slaapproblemen bij kinderen. Dus ik ga het proberen. Ik weet niet wanneer ik terecht kan (zal nog wel even duren, die praktijken zijn altijd zo druk...), maar ik wil m'n ervaringen hier best even komen vertellen.
Hier was uiteindelijk hetgeen dat (voor een groot deel) hielp, het bedje verzetten.... Sinds toen slaapt ze stukken beter.. Wakker worden doet ze nog steeds vaak maar niet meer úren... Ook hebben wij haar helemaal binnenstebuiten laten keren door de kinderarts. Was voor ons het eerste, zodat we zeker wisten dat ze nergens pijn had o.i.d.
Stom idee misschien maar heb je de kamer wel eens verandert? Rilana was namelijk al 5 weken aan het spoken, krijsen, hele nachten in de weer. Waren bij een kinesiologe en ik gaf dat probleem aan en er kwam uit; haar bed staat niet op de goede plaats. Bed verschoven; ze slaapt. Ook kwam eruit dat ze 1 muur niet fijn vind, deze is grijs, binnenkort gaan we m verven. Ook stond dr bed nog scheef ivm reflux maar dat vond ze ook niet prettig meer. Tja je moet erin geloven maar wij kunnen nu weer eens slapen! Succes
Nuk: ik ben benieuwd of het helpt, je hebt me aan het denken gezet. Want Nick slaapt al vanaf zijn geboorte slecht, ook mede door zijn reflux. Mijn man en ik gaan wel eens naar een chiropractor, die ga ik morgen eens bellen, of ze eens naar Nick willen kijken. Siepie en duchess: hij is 3 weken geleden helemaal van kamer veranderd, en toen leek het 2 nachten beter te gaan. Daarna weer de zelfde ellende. Maar ik zal het bedje nog eens op een andere plek zetten het weekend. Het kan wellicht helpen? morgen moet ik met het mannetje naar de ha voor andere klachten, dan zal ik het er ook eens over hebben wat wijsheid kan zijn.... Al denk ik dat het ook het aard van het kindje helaas is (geboren om mama en papa te pesten -grapje natuurlijk he)
Ga ook vanavond eens het bedje verplaatsen. Hebben jullie ook een idee waar het aan kan liggen, welke richting een bedje op moet staan o.i.d.? Zou zo fijn als hij oudjaarsnacht eens doorsliep !
Hoofdeind richting het noorden is mij toen verteld. Houd ook rekening met stopcontacten en dergelijke... Misschien helpt het niet hoor, maar t is t proberen zeker waard. Ik geloofde er nooit in, wat ik achteraf erg stom vind want ik heb het pas geprobeert toen de 3e persoon het tegen me zei. Had ik het maar bij de 1e al geprobeert. Het blijft een slechte slaper hoor, ze wordt heel snel wakker en slaapt vaak de nacht nog niet door, maar we zijn wel van het gedonder af hier... Het is nu echt alleen even troosten of speentje geven en weer slapen. En dat vind ik niet erg, dat hoort er in mijn ogen gewoon bij!