Vaste knuffel?!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Druif78, Nov 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Even uppen...

Hier gaat t nog niet zo goed op het KDV. Ons zoontje huilt alles bij elkaar als de beer in het bakje moet tijdens het eten of drinken of niet mee naar buiten mag.
    Ik begrijp het KDV wel en ik vind het ook goed dat ze consequent proberen te zijn in het wel en niet met de beer rondzeulen.
    Omdat het voor onze zoon vlgs mij alleen maar moeilijker wordt gemaakt als ie er thuis wel de hele tijd mee mag rondslepen heb ik gisteren besloten om rigoreus de beer in bed te houden.
    Op zich ging het best goed. Hij heeft er wel heeeeel vaak zeurend om gevraagd en zeker 's avonds toen hij moe was. Maar hij was op zich ook wel weer goed af te leiden. Ik heb herhaaldelijk gezegd dat Beer in bed lag te slapen en dat ie vanavond in bed met Beer mocht spelen.
    Ik vind het echt kei moeilijk om door te zetten.
    Soms twijfel ik of ik niet te hard ben voor hem en hoe erg is het nou?
    Maar ik voel me ook lullig tegenover het KDV dat hij zo huilerig en "lastig" is geweest allemaal omdat we een keer hebben toegegeven om die beer mee te geven!
    Zou ik er zo goed aan doen??

2. tulip

tulip Niet meer actief

Ik denk idd dat je er goed aan doet om in alle situaties consequent te zijn, dus ook thuis.
    Wel jammer dat ze het op het kdv zo lastig vinden. Als ze hem er een paar weken mee rond laten lopen is het ws zo over, dat gaat met alle kids zo.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Op het kdv mag hij er wel mee spelen, behalve tijdens het eten en buiten spelen? Dan zou ik het thuis ook zo doen. Dus als jullie aan tafel gaan eten, moet de beer op een bepaalde plek liggen. En hij blijft dus altijd binnen, gaat niet mee naar buiten. Ik vind het eerlijk gezegd wel sneu dat hij er nu de hele dag niet mee mag spelen. Eva had haar hondje en dat was echt haar steun en toeverlaat. Op het kdv ging ie trouwens meteen de bak in, daar vond ze het wel prima (thuis liep ze er de hele dag mee, ook buiten).

4. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik denk dat ze het op zich ook niet heel lastig vinden dat ie met die knuffel rondloopt, ik hoor wel vaker kinderen met knuffels op KDV. Maar ik ken onze zoon en hij kan echt heel dramatisch en overstuur doen als de beer er even niet bij mag. Ik snap het KDV wat dat betreft wel, ik heb zelf ook lichte irritaties als hij steeds om de beer roept. En de beer mee met eten (waarna het ding weer onder zit) mee naar de supermarkt ( en dan steeds op de grond laten vallen....zucht...) of steeds weer er om roepen... ik ben er zelfs weleens snachts voor uit geweest dussss...
    Dus ik denk echt even doorzetten?? Zo zijn we uiteindelijk ook van zn speenverslaving afgekomen :)

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ja, zo dacht ik er ook over, maar ik merk wel dat als de beer in bed blijft dat ie er dan minder naar taant dan dat ie m mee naar de huiskamer neemt, want dan "moet" ie ook overal mee naar toe, ook naar buiten. De beer tijdens het eten op een plank oid werkt niet, dan eet hij gewoon niks uit protest. En natuurlijk kan ik dit ook blijven doorzetten, hij zal vast een keer gaan eten, maar ik denk dat het dan uiteindelijk makkelijker is om de beer in bed te laten.
    Maar ik voel me nog niet zo zeker als dat ik het op schrijf hoor, t gaat me wel aan mn moederhart :(

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik vind een knuffel toch wel wat anders dan een speen. Ik vind het echt een beetje zielig ;).

Eva slaapt met haar knuf, die komt echt nooit ergens, ligt altijd in bed, wil ze zelf ook, hij moet altijd in de hoek liggen ;). Sinds ze erg verkouden is ligt er ook altijd een spuugdoekje voor haar neus in bed. En wij moeten er een paar keer per week uit om haar haar knuf of doekje weer te geven. Dat is toch helemaal niet erg? Ik vind het juist wel schattig en fijn dat ze 's nachts toch niet helemaal alleen ligt :) (ook voor haar gevoel vooral)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dat is best lastig met het eten. Voor de rest zou het me niet zoveel uitmaken, Eva nam ook overal haar hondje naartoe, prima hoor.

Je moet zelf even kijken wat het beste zal gaan werken, misschien is dat in jullie geval toch wel de beer in bed houden. Als ik naar Eva kijk zou ik dat dus heel zielig vinden, maar goed, verder ook geen problemen ermee hier. Hondje is trouwens niet zo heel groot, dus die zat thuis vaak gewoon op tafel. Niet dat ze erbij kon (want dat gesmeer aan zo'n knuffel lijkt me ook niets), maar wel gewoon gezellig erbij :)

8. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik vind het eigenlijk ook zielig, maar hij is er nu echt een beetje obsessief mee bezig. Het is ook geen handzaam formaat zoals het hondje van Eva (denk ik) maar echt een heel groot ding.
    Ik verfoei het ding inmiddels...
    Maar als jij het hondje apart legt of zegt dat ze hem niet mee mag nemen, hoe reageert ze dan??

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hondje is inderdaad klein, dat scheelt een hoop.

Maar hondje is inmiddels afgedankt hoor ;). Ze vergat 'm steeds vaker, dan zei ik dat hij thuis nog sliep als ze er opeens aan dacht en dan was het goed. En op een gegeven moment keek ze er niet meer naar om, nu een paar maanden.

Maar ze heeft 'm altijd mee mogen nemen, alleen op het kdv ging ie altijd meteen de bak in en dat is nooit een probleem geweest. We hebben wel eens een keertje gezegd: hondje is moe en blijft thuis, maar als ze 'm dan wel mee wilde nemen, dan mocht dat wel gewoon.

Kan je geen baby van beer zoeken ofzo :). Maakt het meeslepen al een stuk makkelijker (als je dat zou willen).

10. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ik zou hem ook gewoon lekker laten met z'n beer hoor! Ben het met Snoopy eens..vind het ook zielig :) Kindjes halen enorm veel troost uit een knuffel en "beer" zal voor hem een steunpunt en herkenningsding zijn. Hij voelt zich veilig en op z'n gemak bij beer. Ik weet dat ik zelf als klein meisje ook een knuffel had die overal meeging en ik weet hoe enorm verdrietig ik was als ik hem niet had :)
    Niet om jou nu nog meer te laten twijfelen hoor TS! Maar vind het wel een beetje "hard" van het KDV, dat omdat zij dat ding lastig vinden, hij maar met afkicken. Zo komt het een beetje op me over.

Je zegt zelf dat je je er niet prettig bij voelt, maar waarom zet je het dan toch door? Even een interesse vraag hoor!

Maar wat zou hij doen als je hem een ander knuffeltje geeft i.p.v. beer? Dus dat ie beer voor in bed heeft en een ander knuffeltje voor mee te spelen?

Kyra heeft ook 2 bedknuffels, maar die laat ik ook in bed. Hier in huis sleept ze vaak met een Pip knuffel (van woezel en pip) en vaak moet die mee. Maar ik laat haar gewoon. Wat andere meiden al zeiden, vaak is het een fase.

11. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    tja ik vind het eigenlijk geen probleem..

bij mij gaat de knuffel van dochter ook overal mee naartoe eigenlijk.
    in bed heeft ze er maar liefst 4 ( dezelfde dus) die ze alle4 vast houd als ze gaat slapen..

overdag krijgt ze er 1, meestal laat ik hem in der bed liggen, en als ze om knuf vraagt gaat ze hem halen of ik breng hem..

verder gaat de knuffel altijd mee, in de auto heeft ze hem altijd, verder zit hij meestal gewoon in me tas, en als ze er om vraagt krijgt ze hem..

ik merk ook dat ze zoveel troost aan der knuf heeft.
    net zoals vandaag ze moest geopereerd worden, en moest dus onder narcose, toen raakte ze natuurlijk in paniek, en toen gilde ze om der knuffel. ( die mocht gelukkig mee hoor)

dus ik merk wel dat ze zoveel troost hebben aan die knuffeltjes...

12. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Jullie laten me wel twijfelen hoor meiden!!
    Niet vervelend bedoelt overigens hoor. Misschien ligt t dus niet aan mij dat ik het ook wat zielig vind?
    maar ik snap het KDV ook wel goed, want ik herken hun irritatie ook.
    Ons zoontje gaat echt hartverscheurend huilen als de Beer niet mee aan tafel mag of mee naar buiten. Hij weigerde laatst op het KDV om te eten als de beer niet mee mocht en heeft zich buiten, toen de beer niet mee mocht, op de grond geworpen omdat hij niet verder wilde zonder beer ( tsja... echte drama koning...).
    Iets minder obsessief kan geen kwaad denk ik zo??

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter heeft een konijn en die gaat overal mee naar toe. al 3 jaar haar vaste vriendje. ze was 2 toen ze naar de psz ging en meteen hebben we gezegt dat nijntje niet mee mocht. was even moeilijk maar snapte het al snel. nu krijgt nijntje een kus en legt ze hem op bed. heel lief zegt ze dan dat nijntje niet hoeft te huilen want ze is zo terug. :) zo schattig. zodra ze thuis komt rent ze meteen naar nijntje toe om hem te halen. de rest van de dag pakt ze hem als ze wilt of geef ik hem aan der. zie der geen probleem in. ze praat tegen hem, leest hem boekjes voor, knuffeld en kust hem en als ie valt wordt hij getroost.

mijn zoontje loopt heel de dag met een hydrofiel luier te slepen. vanaf zijn geboorte lag die onder zijn hoofdje en eigenlijk voor we het wisten gebruikte hij hem om te tutten. nu is dit zijn knuffeltje :). hij gaat volgend jaar naar de psz maar denk dat het bij hem meer dramma gaat opleveren. hij pakt elke hydrofiel luier om in beslag te nemen en heb nog geen tijd om me was op te vouwen of meneer heeft al een vooraadje voor hem appart gelegt.

snap wel dat ze op de creche zoiets hebben van alleen met slapen en verder opbergen. als alle kindjes heel de dag met de knuf lopen dan wordt het overzicht ook een groot drama en de kans dat er een verloren gaat is natuurlijk ook aanwezig. Het zou fijn zijn als er thuis eventueel geleert wordt dat knuffie alleen in bed mag blijven en dat hij er alleen is om te troosten en te slapen. als hij dit thuis gewent is dan zullen ze het op school ook sneller accepteren

14. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ja, ik snap het ook heel goed dat t daar niet handig is!
    Gisteren op het KDV is het gelukkig heel goed gegaan! De beer is wel meegegaan, maar hij heeft er voor de verandering eens niet dramatisch over gedaan. De kunst was/ is om hem zelf de beer in zn bakje te laten doen en dan is het wel Ok. Naar buiten gaan was dit keer zonder beer ook goed. Ik realiseer me dat t de ene dag beter zal gaan dan de andere dag? Ik probeer thuis niet teveel de aandacht erop te leggen en als hij de beer zelf apart legt dan wil ik m nog wel eens uit t zicht leggen ;) zodat hij toch ook leert om zichzelf te vermaken zonder dat de beer overal mee naar toe moet. Als wij hem zeggen dat beer niet mee mag dan wordt t ook een soort van machtsspel heb ik het idee?

15. tulip

tulip Niet meer actief

Ik werk zelf op een kdv en ik heb er geen moeite mee als kindjes dat even nodig hebben als troost. Het moet natuurlijk geen maanden duren, maar dat is meestal nooit het geval hoor. Ik vind je kunt ze beter even die troost geven, dan raken ze sneller gewend en krijgen ze een vertrouwd gevoel.

16. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik merk idd dat als je er zelf geen machtsstrijd van maakt dat hij de beer ook wel sneller vergeet of laat liggen? Misschien is het toeval maar nu het gisteren goed is gegaan op het KDV heb ik er vandaag geen punt van gemaakt en hij riep er wel soms om maar was er niet aldoor mee bezig. Zo heb ik er absoluut geen problemen mee!

17. misa

misa Niet meer actief

Misschien kun je 'm leren dat ie alleen mee naar bed mag? Dus bij het wakkeer worden moet de knuffel in bed. Als je naar het kdv gaat stop je 'm in de tas en overleg je dat hij de knuffel in bed krijgt. Daarna weer in de tas.
    Ik zou wel zorgen voor 1 of 2 reserveknuffels zorgen en die afwisselen, zodat overal de geur aan zit en de vorm naar zijn gebruik ontstaat. :)

Bij ons kdv mogen kids best een knuffel mee, maar niet de hele dag mee lopen. Ook alleen in bed of bij hoge uitzondering ofzo..!
    Succes!

18. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Punt 1: het beest is enorm.

Hoe groot is het beest dan wel niet??:(

19. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Mijn dochter heeft ook al een favoriete knuffel, maar deze blijft alleen in bed dus dat scheelt. Grappige is dat ze bij de oppas een andere knuffel in bed heeft, en dat gaat prima. Die is ook van daar.
    Ik had alleen een knuffeldoekje gekocht met een reserve alleen daar taalt ze niet naar. Dus moet in de winkel nog maar even op zoek naar haar favoriet.

20. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    :D Haha, ook weer niet ZO enorm hoor, maar hij kan er met zn armpjes niet omheen...zo groot dus... Groot genoeg om onhandig te zijn met meenemen, past ook niet in je handtas of zo...

Alleen voor in bed wat ik hier lees is inderdaad het meest handige, en daar wilde ik dus laatst ook weer naar toe werken. Maar inmiddels kan hij m ook af en toe in de hoek gooien en "vergeet" ie m even. En op die manier vind ik het wel prima. Zolang hij niet hysterisch wordt zodra het beest uit zicht is...

Share This Page