Mijn babytje slaapt slecht overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miesjehekje, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miesjehekje

21 nov 2009
    12
    0
    0
    receptioniste
    Mallorca Spain
    Ik zou graag weten of er een manier is dat ik mijn kleine Leylah van 4 maandjes overdag een rustig slaapje in haar bedje kan laten doen.
    Ik heb haar een paar keer overdag in bed gestopt en ze schreeuwd dan alles bij elkaar.

Ik heb zeker niets te klagen want ze slaapt de hele nacht door tot 10 uur smorgends
    , maar doet dan overdag 3 soms 4 hele korte haaze slaapjes in haar wippertje of box.
    ze is dan altijd tussen de mensen..en huilt dan eigenlijk nooit
    Zodra we haar even alleen laten en even naar bv de keuken gaan , gaat ze huilen..
    en dus helemaal als ze boven alleen in der bedje ligt,
    ik zou graag een manier weten hoe ik haar rustig in der eigen bedje elke dag een uurtje kan laten slapen.
    moet ik misschien even bij haar op kamer blijven, liedjes zingen zodat ze mijn stem hoord...of iets dergelijks?

ik zou het gewoon fijn vinden als ze in haar bedje slaapt zodat ik wat in het huis kan doen al is het maar een uurtje...het lijkt mij voor haar zelf ook prettiger

Bedankt

moeder miesje

2. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hoihoi! Nou niet echt een tip, maar hoe laat gaat ze s avonds IN bed dan? Ik vind 10uur s ochtends nogal laat, misschien kun je haar dan eerder er uit halen? Krijgt ze al die tijd ook geen voeding?

Is ze overdag wel moe, maar gaat ze toch niet slapen? Dan misschien in de kinderwagen in de kamer, misschien wil ze niet alleen zijn?

3. fafje

fafje Niet meer actief

soms helpt het om een klokje met harde tikkende secondewijzer ( Zogenaamde hartslag nabootsing)...of een tshirt wat je hebt gedragen onder haar hoofd..

mss slaapt ze wel goe din de kinderwagen?

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    #4 Daan78, 12 nov 2010
    Laatst bewerkt: 12 nov 2010
    Ik ben ook wel benieuwd naar haar slaaptijden.

Noor was ook een slechte slaper overdag. (sliep ook door in de nacht) En toch heb ik haar altijd 2x op bed gelegd ('s ochtends en 's avonds). Niet laten huilen natuurlijk, maar om het ritme er in te houden. Ik hechtte veel waarde aan de 3 r's. Rust, reinheid en regelmaat.

En met 8 maanden had ze het eindelijk door en ging ze een slaapje doen. En vaak zelfs wel 2.

Het vergt veel uithoudingsvermogen en ik weet niet natuurlijk of het in jouw geval ook op gaat (dat met de regelmaat enzo), maar hier heeft het iig gewerkt.

Maar oh, wat was ik doodop.

*Edit: moet er even bijzeggen dat Noor een heel prikkelgevoelig kind is. Ze was te druk in haar hoofd denk ik om te slapen.

Deel Deze Pagina