Rare navel: 17 maanden: laten helpen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door snoebeltje, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Hoi meiden,
    Mijn dochtertje heeft een soort zwart uitstulpinkje en daarnaast een witte (soort bultjes die eruit stulpen) op haar navel.
    Ermee naar de dokter geweest: t is een adertje geweest wat kennelijk niet goed is afgekneld.
    Dermatoloog zei: niet aankomen, en niks aan laten doen want als er wat aan moet gebeuren, moet ze onder algehele narcose, dat is voor een kindje van 17 maanden nogal wat.
    Maar ja...als ze straks groter is, is het niet mooi...en er vragen nu al mensen:wat heeft zij daar?
    Ik wil voor haar het beste en niet vervelende vragen...maar algehele narcose, sjeempie, ik zie me al met haar in t ziekenhuis...:$
    Heb nu as maandag een gesprek geregeld met een kinderarts, kijken wat die ervan vindt.
    Maar goed, als die kinderarts nu zegt: ja mevrouw, t is uw beslissing, ze kan nu geopereerd worden, maar t kan ook als ze ouder is...wat zouden jullie dan doen??
    Bedankt

2. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik zou persoonlijk wachten tot ze wat ouder is. Maar wel wat aan laten doen. Kan me voorstellen dat er misschien rara reacties op komen.

Groetjes Miriam

3. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    En wat vind jij dan een goeie leeftijd?

4. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.830
    883
    113
    Noord Holland
    t is best een moeilijke vraag. ik begrijp heel goed dat je er iets aan wilt laten doen, dat zou ik ook hebben denk ik maar op latere leeftijd of op jongere leeftijd.....? goede vraag.

t is denk ik kiezen tussen 2 kwade. als ze jonger is kan ze t misschien later niet meer herinneren en dat is misschien best goed en dat heb je op latere leeftijd natuurlijk niet. dat blijft dan bij. maar ze is nog zo jong en dan algehele narcose... vind ik best heftig klinken zoals je zegt;)

ik zou de voor en tegens vergelijken en daar mijn keuze op baseren. en doen wat goed voelt want je moet er geen spijt van krijgen natuurlijk;)

succes met de keuze maken

5. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Misschien vanaf een jaar of 2 2,5..

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    snoebeltje, moeilijke situatie.
    Opmerkingen van mensen zijn in elk geval geen redenen om het te laten doen, maar kan me voorstellen dat het je stoort. (bedoel het positief!).

Als kindjes klein zijn zien ze nog niet erg op tegen een operatie etc, en heb je minder moeite met voorbereiden en minder nasleep achteraf. Maar hoeveel nadelen zitten er aan het risico van de narcose bij zo'n kleintje? Dat weet ik ook niet... Misschien nog eens een gesprek aangaan en de voors en tegens op een rij zetten?

7. misa

misa Niet meer actief

Mmm, lastig.. Ik zou het nu doen óf het zo laten en pas laten doen als ze het zelf wil. En dus niet met 2 of 5 jaar ofzo.

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zou het oordeel van een arts afwachten en samen met hem/haar de voors en tegens afwegen en dan een besluit nemen.

Deel Deze Pagina