Vaste lasten Belgie

Discussie in 'De lounge' gestart door mama90, 2 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wat belachelijk dat wij dan zoveel betalen hier
    maar ja wat wil je, de ziekenhuizen declareren zich hier gek dus dat moet wel betaald worden ;)
    maar absurd dat wat wij maandelijks betalen daar gewoon 1x in het jaar is.

2. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja dit is wel waar en zo ook de tandarts die schiet je voor en krijg je later weer terug van de verzekering athans een groot deel.

3. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zeg dat ook altijd, het is zoon groot verschil gaat nergens over. En de ziekenhuizen zijn hier echt goed!!! In Holland durven ze je gerust terug naar huis te sturen als het in hun ogen niet spoed is ofzo. Gebeurd hier echt niet hoor...

4. bereke

bereke Niet meer actief

Goh ja maar zowel werknemer als werkgever betalen ook heel veel rsz-bijdragen waarmee alle sociale voorzieningen deels gefinancieerd worden. Bovendien kan je best ook nog een hospitalisatieverzekering bijnemen.

Verder denk ik dat het verschil aan de eindmeet tussen B en NL niet groot is. Hier zijn bepaalde dingen goedkoper en in NL andere dingen dan weer.

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama

Ja en als je naar de ziekenhuis gaat dan moet je eerst 25 euro voorschieten aan de balie en aan het einde van het consultatie wordt het verrekend.. Je hebt ook helemaal geen verwijsbrief van de huisarts nodig voor een arts in het ziekenhuis.

6. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Duurder als nl ja? Is me helemaal nog niet opgevallen eigenlijk. Maar net als baby melk nutrilon enzo is wel goedkoper dan de Belgische winkels

7. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij het ziekenhuis heb ik alleen bij de gynaecoloog voor moeten schieten verder nog nooit.

Maar ik vind belgie wel veel fijner / beter :D

8. bereke

bereke Niet meer actief

Verschilt nogal per ziekenhuis of zelfs dokter qua voorschieten ;).
    Nu ook in B zijn er mensen die bepaalde medische zaken moeten uitstellen owv te hoge kosten. Is dus geen paradijs hier he...

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik weet niet waar je woont maar moet jij je eerst niet inschrijven als je afspraak hebt in een ziekenhuis? Betaal je dan niet eerst een bedrag bij het aanmelden bij de balie.

Ik vind het hier ook veel beter hoor. Het was in het begin wel een grote veranderen/wennen. Maar het komt wel goed als het financieel ook helemaal in orde is.

10. bereke

bereke Niet meer actief

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama

Gelukkig tot nu toe geen problemen mee gehad.

12. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik moet me inschrijven krijg dan stickers met naam etc en thats it :D

Maar bij de gyn betaalde ik wel elke keer hoor.

13. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama

Zoals Bereke het heeft neergezet verschilt het per ziekenhuis.

14. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee de crisis is overal!! En idd in zware tijden is dat voorschieten ook niet meer voor iedereen te doen, zeker niet als je geregeld ergens moet zijn voor gezondheid

15. bereke

bereke Niet meer actief

Nazli, wij ook niet hoor. Maar ik weet dat er veel mensen zijn die het ook hier in B moeilijk hebben :(. Crisis zit overal en het is dus fijn wonen hier maar geen paradijs.

16. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jep ik las het... Ach ja je weet dat het in de meeste gevallen is en dan kun je er rekening mee houden.

17. mama90

mama90 Niet meer actief

Bedankt allemaal voor de reacties! We willen in Wortel gaan wonen, dicht bij de Nederlandse grens en staat een huis waar we verliefd op zijn geworden.

Iemand bekend met die plek? (scholen,winkels ed)

18. bereke

bereke Niet meer actief

Is ook zo.

TS, als je nog vragen hebt, roep je maar.

Trouwens welke streek wordt het? Ah lees het net. Nope, niet bekend daar...

Deel Deze Pagina