toeslagen worden berekend op jaar inkomen he. Dus als je een volledig jaar onder de grens verdiend kan je recht hebben op toeslagen maar als je bijv. tot sept. beide goed verdiende en dan allebei de baan kwijt raakt en bijv. van 2000,- netto naar 1400,- netto en 1200, - netto naar 900,- netto gaat scheelt dat per maand 2000+1200= 3200,- --> 1400,-+900-= 2300,- per maand. Maar uiteindelijk per jaar is het inkomen nog steeds te hoog voor toeslagen.
Krom geregeld is dat he! Wij zitten met ons salaris ook te hoog om te huren. Voor minder geld hebben we nu een koophuis, maar wel op 1 1/3 salaris.
Soms is het niet zo makkelijk kiezen.. wij moeten bijvoorbeeld bij het bedrijf van mijn man wonen, dus een goedkoper huis zoeken is niet mogelijk. Bovendien kan je niet op de spaarrekening van mensen kijken.. of überhaupt op hun rekening naar wat er in en uit gaat. Ik kan van mijn spaargeld een jaar leven zoals ik nu doe zonder een centje pijn (hoe toepasselijk ) en ja, met mijn salaris alleen kunnen we de bedragen die hier genoemd worden ook ophoesten. Wat ik wil zeggen.. eigenlijk heeft zo'n topic alleen zin als je alles noemt.. dus inkomens, vaste lasten, boodschappen, spaargeld enzovoort. Ik denk dat je wat dat betreft meer hebt aan een site zoals Wijzer in geldzaken | Wijzer in geldzaken of Nibud - Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting
alle vaste lasten die hier standaard elke maand van de rekening afgeschreven worden zijn ongeveer 1500 euro. Dit is min de boodschappen en benzine. Auto gebruiken wij alleen bij uitjes en per week pinnen we 100 euro waar we alles van halen wat we nodig hebben of lekker/leuk vinden. dus inclusief boodschappen en benzine komen we op plus minus 2000 euro uit. De rest gaat naar de spaarrekening.
Hypotheek 800 (zonder hypotheekrente aftrek) Gas/licht 160 (hebben we express hoog staan) Verzekering auto + belasting 50 Zorgverzekering 180 Levensverzekering 25 Mobiel 60 Internet+ tv 30 Overige verzekeringen 30 Boodschappen 300 Bezine 50 Totaal 1685
onze vaste lasten zijn inclusief sparen voor mijn dochter en ons zelf, en boodschappen 500 euro 2500 euro. Dit is gebasseerd op 1 loon
Wij zitten rond de 2200 zonder benzine, boodschappen en vrijetijd. Dus alleen de incasso's die vanaf de rekening gebeuren.
Exacte bedragen zeg ik niet, maar het loon van man en ongeveer 1/3 van mijn loon gaat op aan de vaste lasten (uiteraard incl. sparen, KDV, boodschappen etc.). Wat over blijft is echt om bijvoorbeeld van te shoppen, dagje uit, hapje eten enz.
Onze vaste lasten zijn zo een 1900 euro per maand. Hier komt nog boodschappen, benzine en voor leuke dingen te doen nog boven op!
Aan vaste lasten zitten wij op 1600 euro even snel uit me hoofd en alles omhoog afgerond. Dan sparen we nog een bedrag , boodschappen en bezine. In die 1600 euro zit dan wel nog 200 euro ruimte voor eigen riscio gemeentelijke lasten , dierenarts of wat dan ook... Geen recht op huursubsidie wel op zorg toeslag
Ik heb het zelf berekend op toeslagen.nl en het klopt wel. Maar misschien komt het door het bruto/netto verschil. Aan het eind van de rit kregen we trouwens zelfs nog iets terug.
Precies mijn idee. En in 2008 gekocht, dus op de hoogste piek qua prijzen, maar wel voordat er überhaupt vooruitzicht was op prijsdalingen. Voor zover wij wisten zou het alleen nog stijgen. Wij hadden onze flat gekocht voor 146.000 en 5 jaar later verkocht voor 175.000. Dat voelt dan als norm.
Wij zitten rond de 2900,- p/m (incl KDV/hypotheek/sparen voor 2 kids) bij elkaar krijgen we nog zo'n 1000,- terug van de belasting voor de hypotheek en KDV. Hier zitten boodschappen en benzine nog niet bij.
Yummie, ik werk via de WSW dus voor mij is het sowieso al niet mogelijk om ander werk te zoeken.. en die inkomsten zijn netto. Ik weet precies wat er in en uit gaat per maand hoor. Maar begreep dat onze huurprijs voor onze omgeving nog best laag ligt vergeleken met andere huurhuizen. Kritisch naar mijn uitgaven kijken doe ik al 2 jaar maar zou echt niet weten waar we nog op kunnen besparen. Zorgverzekering, tanken en energie doen we al via unitedconsumers.nl, krijgen we per maand zoveel procent korting over. We zijn overgestapt per volgende maand naar een goedkopere tv/internetaanbieder. Andere dingen uit mijn lijstje wat ik hier al eerder heb genoemd, de vaste lasten, kan ik niet meer besparen. Ik zou niet weten hoe in ieder geval.
Ok, omdat je het had over "volgens mij" en "dik 500 euro" had ik het vermoeden dat je niet echt op de hoogte was van de uitgaven. Sorry daarvoor.