Hallo dames, Aangezien de topics m.b.t. financiën nu toch al om de oren vliegen ben ik toch eens nieuwschierig. Wanneer ik naar ons financiële plaatje kijk word ik helemaal kriegel van de cijfertjes. Op dit moment hebben we vaste lasten van 2280,- per maand. Hier zitten nog GEEN zaken zoals boodschappen / tanken / leuke dingen en losse rekeningen bij. Dus puur en alleen de incasso's die van de rekening gaan. Moet ik er wel even bijzeggen dat dit bedrag over 23 maanden 130,- lager word daar we dat nu maandelijks aan de belastingdienst (door hun fout :x) moeten terug betalen. Maar dan nog vind ik dit bedrag erg hoog! We hebben alle abbonementen zoals internet/tv/telefonie, mobiele telefoons, verzekeringen, etc. aangepast naar voordelige opties. Zaken zoals loterij en sportclub die we sponsorden hebben we opgezegd, we kunnen echt niet meer bezuinigen. Ben ik nu echt zo veel aan vaste lasten kwijt vergeleken met anderen of is dit bedrag toch vrij normaal? Edit: n.a.v. een aantal reacties nog een kleine toevoeging: We hebben maar 1 kindje, babytje van bijna 6 maanden. We wonen in een koophuis (staandaar eengezinswoning). Hypotheek bruto is 1010,- Bij mijn vaste lasten heb ik nog niet de netto teruggave à 300,- verrekend. Ik weet niet of jullie dat wel hebben gedaan in jullie berekening? We hebben een normale auto. Verzekering van de auto is 55 p.m. dus dat lijkt me niet zo duur? Je hebt goedkopere maar zeker ook veel duurdere auto's en dus verzekeringen. Ik ben trouwens 22 dus val nog in een risicocategorie m.b.t. autoverzekeringen. Voor gas en elektriciteit betalen we 150,- maar daar weet ik dan wel van dat we daar ieder jaar iets van terug krijgen. Dus eigenlijk zit hier een spaarpotje in verstopt. Voor de rest geen rare dingen... heb even in mijn exellijstje gekeken en de vaste lasten bestaan uit: 2 x mobiele telefoons (reeds omgezet naar goedkoper abbo) sparen zoontje water lenzen (mijn vriend heeft speciale lenzen, hebben al gekeken voor goedkoper alternatief) gas/electro levensverzekeringen alarm (is noodzaak! Bij ons 3 keer ingebroken op 1 jaar tijd waarvan de laatste keer tijdens mij bevalling ) verzekeringen huur CV zorgverzekeringen hypotheek internet/tv/bellen (reeds omgezet naar een actie voor een jaar 50%) wegenbelasting + autoverzekering gemeentelijke belastingen waterschapsheffing beauty+glossybox en nu dan nog die terugbetaling aan de belastingdienst de komende 23 maanden Op de beauty+glossybox (25,- p.m.) na valt er in mijn ogen niets meer weg te strepen. En voor de rest hebben we de hele lijst al nagelopen om te kijken of we overal de goedkoopste optie hadden.
Ik vind het wel veel. Ik weet niet of je in een koop-/huurhuis woont en of het een appartement of eensgezinswoning is.. Maar wij zijn wel minder kwijt (appartement, koop)..
Klinkt relatief hoog, maar wat bijv een rol kan spelen: wat ben je kwijt voor je huis, zit je in een dure regio of een goedkope. Heb je veel weinig kinderen, heb je een/twee dure auto's. Het kan zoveel zijn... wij zitten rond de 1900 geloof ik, maar da's incl boodschappen en tanken... plus wij wonen in Duitsland, dus weinig wegenbelasting oa.
Vind het wel erg veel, maar kan natuurlijk weinig zeggen over jullie situatie. Misschien kan je op bijv elektra/gas nog iets besparen door er bewuster mee om te gaan etc? Maar daar zullen jullie ook al wel naar gekeken hebben.
Vind het veel hier 1700 euro exclusief sparen ,maar daar zit wel benzine, boodschappen (4 x 60 euro) bij in. En luiers.
Oja en wij hebben een kleinere auto gekocht, goedkopere tv aansluiting, goedkopere autoverzekering enzovoort en goedkopere telefoon abbo. En we zijn overgestapt van energie maatschappij
Ik vind het vrij veel. Wij hebben ongeveer 1400 euro aan vaste lasten. Waar je woont kan flink schelen en in wat voor huis je woont en de samenstelling van je gezin. Wij wonen in een rijtjes woning met 2 volwassenen en 2 kleine kinderen. We hebben 1 auto.
Hier mét boodschappen en tanken 3050 euro pm dan nog 200 euro voor extra (kleding leuke dingen Vriend is zzper dus krijgen ook geen hypotheek aftrek terug
Ik vind het een heel erg hoog bedrag, maar dat is wellicht alleen in vergelijking met wat wij kwijt zijn. Wij hebben geen koophuis en maar 1 autootje bijvoorbeeld. Wij zijn ongeveer 1250 euro p/maand kwijt voor alles, inclusief boodschappen, water/gas/electra, verzekeringen, de krant, internet/telefoon huur etc. We lossen daarnaast nog wel studieschuld af. Dat heb ik niet meegerekend omdat we dat ieder zelf doen op ons eigen tempo.
Hi ashley, ik vind het ook wel veel, hoor! Als je wilt wil ik wel ff met je meekijken of er nog ergens een besparing mogelijk is?? PB maar als je wilt...
Onze vaste lasten zonder boodschappen en sparen etc is 1000. Alleen dan komen de zakelijke vaste lasten van mijn partner's bedrijf erbij en dat is snel een extra 1000. (Wel inclusief bedrijfsauto dan.) Wij zijn iedere maand toch wel snel bijna 3000 euro kwijt als we niet oppassen hoor.. Rekeningen tellen gewoon snel op hoor.. Bij ons is vooral Zorgkosten iedere keer een gigantische kostenpost..
Wat laag allemaal!! Alleen onze hypotheek is 1450 euro en krijgen niks terug 165 euro nuon en ongeveer 50 ziggo, 50 mobiel, 50 wegenbelasting, 300 euro zorgverzekering 130 gewoon verzekeringen etc etc
Wij zitten met de vaste lasten rond de 1100,-. Moet ik wel even vermelden dat wij heel goedkoop in een koopwoning zitten, 402p/m en dat is met de rente erop.
Als je even een voorbeeld rekening zou maken. Stel je zit in een modale huis met een hypotheek van ongeveer 1000 euro in de maand. 1000 hypotheek 150 gas/licht 15 euro water 300 zorg 30-50 euro TV/Internet 2x Mobiel = 20-100 euro 2x clubs = 20-100 euro Dan kan je al snel rond de 1500-1700 euro zitten.. Het is geen abnormale hypotheek prijs als je niet het geluk hebt van in een goedkope huurwoning zitten.. het is ook niet abnormaal dat beide partners een telefoon abbo hebben.. stel eentje sport of zwemt en de ander zit op vechtsport .. dan heb je misschien nog inboedelverzekering en huisdierverzekering etc.. Het is gewoon niet goedkoop. Wij wonen toevallig scheef op dit moment, maar als wij duurder moeten gaan wonen schieten onze vaste lasten ook met 500 omhoog..
Zie onderstaand. Als je denkt toch een een verschil te kunnen maken dan wil ik je best Pben n.a.v. een aantal reacties nog een kleine toevoeging: We hebben maar 1 kindje, babytje van bijna 6 maanden. We wonen in een koophuis (staandaar eengezinswoning). Hypotheek bruto is 1010,- Bij mijn vaste lasten heb ik nog niet de netto teruggave à 300,- verrekend. Ik weet niet of jullie dat wel hebben gedaan in jullie berekening? We hebben een normale auto. Verzekering van de auto is 55 p.m. dus dat lijkt me niet zo duur? Je hebt goedkopere maar zeker ook veel duurdere auto's en dus verzekeringen. Ik ben trouwens 22 dus val nog in een risicocategorie m.b.t. autoverzekeringen. Voor gas en elektriciteit betalen we 150,- maar daar weet ik dan wel van dat we daar ieder jaar iets van terug krijgen. Dus eigenlijk zit hier een spaarpotje in verstopt. Voor de rest geen rare dingen... heb even in mijn exellijstje gekeken en de vaste lasten bestaan uit: 2 x mobiele telefoons (reeds omgezet naar goedkoper abbo) sparen zoontje water lenzen (mijn vriend heeft speciale lenzen, hebben al gekeken voor goedkoper alternatief) gas/electro levensverzekeringen alarm (is noodzaak! Bij ons 3 keer ingebroken op 1 jaar tijd waarvan de laatste keer tijdens mij bevalling ) verzekeringen huur CV zorgverzekeringen hypotheek internet/tv/bellen (reeds omgezet naar een actie voor een jaar 50%) wegenbelasting + autoverzekering gemeentelijke belastingen waterschapsheffing beauty+glossybox en nu dan nog die terugbetaling aan de belastingdienst de komende 23 maanden Op de beauty+glossybox (25,- p.m.) na valt er in mijn ogen niets meer weg te strepen. En voor de rest hebben we de hele lijst al nagelopen om te kijken of we overal de goedkoopste optie hadden.
Mijn vaste lasten per maand 800 euro hypotheek kosten inclusief gas/water/licht (mijn vriend betaalt 600 en ik 200). 40 euro mobiel internet, spotify en 10 uren gesprekskosten. 20 euro aflossen mijn Nokia 920. Dat waren mijn vast lasten. 260 euro per maand. Mensen vragen zich af... Heb je wel een zorgverzekering? Ja, dat is gratis in Denemarken. Dat is included bij je belasting. En school ook. Heb iets geleerd, wees voorzichtig en niet te impulsief om je bankrekeningnummer te geven aan commerciele bedrijven die automatisch geld afschrijven, zoals bladen, kranten, loterijen, stichtingen, zogenaamde studies zoals LOI en NTI, leningen etc. Teveel wordt te onoverzichtelijk en breng je in financiele problemen, zoals deurwaarders en andere trammelant.