Per maand valt het wel mee, maar als je per jaar bekijkt ben je er 360 aan kwijt! Dan tikt het toch best wel aan!
We hebben 1 kindje, hij gaat naar mijn schoonmoeder. Ik had eerst een hele slechte band met mijn schoonfamilie (ik zie ze nogsteeds liever gaan dan komen) maar mijn schoonmoeder let dus fulltime op ons zoontje en dat doet ze echt goed dus ik heb daar veel respect voor gekregen. Het is niet niks om ineens weer fulltime voor een baby te moeten zorgen, die in het begin ook nog echt een huilbaby was. Je mag eerlijk weten, Joah was een ongelukje. We hebben heel veel zitten praten, rekenen en denken m.b.t. wel of niet het kindje houden. Als we hem qua opvang niet naar mijn schoonouders hadden kunnen brengen dan waren we denk ik genoodzaakt een andere keuze te maken Begrijp me niet verkeerd, hij komt nu niets te kort hoor. Heb net weer bij de kruidvat in de aanbieding een hoop speelgoed gehaald. We sparen voor hem en voeding/luiers/kleren/etc. kunnen we ook zeker voor hem halen. Maar als daar bovenop ook nog kinderopvang was gekomen dan hadden we het niet gered.
Hebben we al voor gekeken maar dat zou niet veel verschil maken. Ik werk op een verzekeringskantoor dus ik krijg op mijn naam extra korting. Mijn vriend heeft 0 schade vrije jaren dus hij zou dan de volledige premie moeten betalen wat in de praktijk dus hetzelfde of duurder dan mij is.
ja onderhoud en dan komen ze maar 1 x per 1,5 jaar zeker en ik weet niet hoe oud je ketel is en wat je voor een heb maar vanaf 5 jaar ongeveer al als er dan wat aan kapot gaat moet je alsnog een heel deel zelf betalen want dan gooien ze t op de leeftijd als je gaat sparen voor een eigen ketel is een nefit de allerbeste maar kan dus ook veel aan kapot gaan maar ervaring heeft geleerd dat dit zelden gebeurt en je heb bij nefit hele goede garantie bepalingen 1 e 5 jaar all in daarna zoveel procent en bij 20 jaar is gewoon op nefit garandeert ook een gebruiksduur van 20 jaar een andere ketel die goed is maar minder lang mee gaat minder luxe heeft en dus ook minder aan kapot kan gaan is een intergas
We mogen zeker niet klagen over ons salaris, maar we moeten wel degelijk voor onze vakanies sparen. Dit jaar is er een kleintje bijgekomen dus het soort vakanties en hoeveelheid zal wel gaan wijzigen Hoe doen jullie het dan met opvang?
+ @Bolkje, Klopt inderdaad. Maar we geven 150 p.m. aan leuke dingen uit (in die 150 reken ik ook al de glossy+beautybox) dus dat is niet zoveel wat we aan onszelf/leuke dingen besteden. Of..??
Is ook niet noodzakelijk zoals ik zelf in mijn openingspost al aangeef. Glossybox word betaald vanuit het potje "vrije tijd" a 150 p.m. maar omdat het word geincasseerd stond het in het exeloverzichtje van onze incasso's.
Hier E3200,- vaste lasten per maand. Hypotheek is de grootste hap. Lijkt mij dat je nog weinig kan schrappen hoor. Idd mss de laatste 'leuke' dingen
1600 euro vaste lasten. Gezin met 4 kinderen en een koophuis en een dure 7 persoonsauto in de wegenbelasting. Verder alles omzetten naar het goedkoopste en geen abonnementen oid.
Persoonlijk vind ik 150 euro per maand wel veel vrije tijd geld. Wat doen jullie daar allemaal van dan naast de glossybox?
Hoe hoog is je hypotheek dan? Wij hebben een 4 verdiepingen tellend pand incl achtertuin omgeving rdam. Maar die hypo is 900 bruto en 600 netto.
Ik vind het ook wel meevallen. Wij hebben meer in elk geval. Grootste kostenposten, hypotheek en kdv. Tja, kun je ook niet op bezuiginigen. En qua hypotheek, het ligt er ook maar aan wanneer je je huis hebt gekocht etc. Op 1 salaris was hier destijds in elk geval niet mogelijk.
Wij hebben ongeveer hetzelfde.. wij betalen voor ons huis en onze auto hetzelfde.. MAAR Wij hebben 2 kinderen en mijn man heeft nog een kindje en daar betaald hij nog 350 euro alimentatie voor..
Ik eigenlijk ook wel. Wij kijken per maand wat er overblijft en meestal proberen we dat extra te sparen. En heel af en toe spenderen we wat geld aan onszelf (zoals uit eten, bioscoopje) maar dat gebeurd echt niet vaak....mss 3x per jaar ofzo? Kost ons dus eerder 150 euro per jaar.
Ik vind het ook hoog,mijn vaste lasten zijn 1000 euro per maand exl boodschappen ed maar ik zit in een sociale huurwoning,heb geen schulden en mijn water en stroom maand bedrag heb ik omlaag kunnen krijgen.
E425.000 en dat kost ons 1800 bruto, 1300 netto. Is flink ja, maar het huis is ook groot. Verkeerde/dure tijd gekocht 4 jaar geleden, wij wonen in een stad in NB
Maar dit kun je toch niet vergelijken met een Nederlands gezin?! Je hebt het nu over het stukje wat jij betaald waar ik overigens de boodschappen mis. Heb je verder geen hobby's of koop je ben kleding? Spaar je niks? In Nederland zijnde huur of koop prijzen duurder. Je huid moet je het ook verzekeren evenals je inboedel. Ts ik vind je vaste lasten wel wat aan de hoge kant, wij hebben dit ook ongeveer maar zijn met zn vijven waarvan een kind voetbal, en op paardrijden en 1 zwemles.