Dat is natuurlijk niet te vergelijken. Wij wonen in een goede wij vlakbij Rotterdam en zijn dat bedrag ook kwijt aan een nieuwbouwhuis met 3 verdiepingen. Ons vorige huis was ik een groot huis met 4 verdiepingen in een stukje mindere wijk, oud, minder geïsoleerd en veel onderhoud. Voor stukken minder dan dat er nu betalen maar zou het toch niet met willen ruilen.
+ @Kitty07 Menen jullie dat serieus??? Wij vonden dit zelfs weinig We moeten echt erop letten dat we er niet overheen gaan. We vinden dat ieder recht heeft op een eigen hobby. Bij mij is dat dus glossy en beautybox -> 30 euro p.m. Mijn vriend doet darten dus iedere week naar de cafe. Hij probeert voor niet meer dan 10 euro te drinken. -> 40 euro p.m. Minimaal 2 verjaardag iedere maand. 2 x 15 is 30 euro p.m. Dan heb ik nog 50 over voor: onze kleren, kleertjes voor Joah, speelgoed voor Joah, uiteten, terrasje pakken, iets leuks voor onszelf halen, bioscoop, uitstapje of wat dan ook. Uiteraard doen we niet iedere maand al deze dingen dus de uitgave van die 50 euro verschilt iedere maand.
Kleding tel ik hier niet bij mee want dat is geen luxe maar noodzaak. Daarbij gezegd dat ik dus wel maar hooguit 2x per jaar kleding koop voor mezelf. En wat betreft op stap gaan....tja; dat doen wij echt zelden idd. We gaan zo wel eens vaker een avond naar vrienden of vrienden bij ons en dat is even gezellig als in de kroeg wat geld kost. Maar idd, uit eten of bioscoopje doen wij denk ik max. 3x per jaar ofzo. Je leven verandert toch behoorlijk op dat gebied als je kleine kinderen hebt vind ik. En tuurlijk heb je "recht" op een hobby of iets voor jezelf - dat heeft iedereen - maar dan moet je daar ook wel de financiële mogelijkheden voor hebben en anders houdt dat (voorlopig) ook even op. Wij kiezen er op dit moment liever voor om dat geld extra te sparen (wij houden ook echt geen honderden euros per maand over hoor)want straks moet er weer een auto gemaakt worden of gaat onverwachts de wasmachine kapot etc etc etc.
Wij hebben precies hetzelfde bedrag gebudgetteerd aan leuke dingen. Dus ik vind het niet teveel, hoor... Zelf zou ik alleen nooit 30 euro aan zo'n box uitgeven. Puur omdat het toch een vaste last is. Als ik een maand krap zit, kan ik nog een beetje schuiven met die 150 euro en doen we een maandje wat minder leuks. Maar nogmaals: dat is niet bedoelt om je te veroordelen ofzo.
Haha sorry. Nou ik ben helemaal gek van makeup. En bij die boxen krijg je iedere maand een box met 5 poducten. Dit kan makeup verzorging en/of parfum zijn. Dit zijn normale tot luxe merken. Je betaald 15 euro voor de box en de waarde wat erin zit komt snel al boven de 30 euro.
Waarschijnlijk kan het niet veel minder worden. Die glossybox kan eraf, maar ja, 150 euro voor alle zaken die je daar voor doet vind ik dan weer meevallen. Je vriend zou een bril kunnen gaan dragen. Lenzen zijn cpvaak duurder dan een bril. En is de levensverzekering nodig? En heb je je goed laten adviseren daaover en de hoogte? Omdat jullie beide werken en een kind hebben heeft de minst verdienende partner recht op de inkomensafhankelijke combinatiekorting. Die kan je ook maandelijks ontvangen. Dat scheelt alweer iets. Samen met de hypotheekrenteaftrek is dat alweer een leuk bedrag.